2017-08-25, 13:17
Medlem
BlurryFace69s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DisappointedTuna
Varifrån kommer uppgiften att den som är misstänkt var 32 år, 1998?

Har det blivit en trådsanning pga. rundgång i resonemang eller finns det nån källa på det?
Dvs. nån har kopplat en viss person som var i en viss ålder som sedan lett till att 32 hamnat på den misstänkte genom "trådsanning", eller finns det extern källa till artiklar, tv-program eller nåt?

I min skolkatalog 1983-84 gick KM ET2 , med de som är födda 1966.
Om han inte gått om något år så ska han alltså vara född 1966.

/BF
Citera
2017-08-25, 13:24
Medlem
Grandpas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BlurryFace69

/BF
Det är väl allmänt känt att KM är född -66.
(i juli)
Citera
2017-08-25, 13:29
Medlem
Grandpas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Donnabella6
Klas är absolut min hetaste kandidat.
Men jag får lite dåliga vibbar.
MR säger i tidigare inlägg att ett vaktbolag från Jönköping jobbade på statt den kvällen,sen säger han att polisen kontakta han för att höra vad hans "gubbar" som var ute hade sett ute den kvällen.
Jag kan ha missförstått detta(kanske inget skumt i det)
Men lägger hellre fram det än att nåt missas.
Klas är dock pilot för mig just nu.
MR har väl även sagt att han hyrde in vakter?
I så fall så är det kanske inte så märkligt om han hyrde in från Jönköping och själv stod som ansvarig.
Citera
2017-08-25, 13:43
Medlem
På nåt vis känns MR lite mysko. Jag själv skulle bli fly förbannad om jag hade blivit misstänkt. Och varit oskyldig.
Men på något vis håller han humöret uppe, och svarar lugnt och beskedligt på alla frågor.
Varför vet jag inte
Citera
2017-08-25, 14:16
Medlem
Grandpas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Martasson
På nåt vis känns MR lite mysko. Jag själv skulle bli fly förbannad om jag hade blivit misstänkt. Och varit oskyldig.
Men på något vis håller han humöret uppe, och svarar lugnt och beskedligt på alla frågor.
Varför vet jag inte
Jag tror att jag skulle göra likadant oavsett om jag var skyldig eller inte.
Trots allt så tillför han tråden lite mer att hugga tänderna i.
Alltså saker som kan bekräftas eller motbevisas.
Citera
2017-08-25, 14:22
Medlem
Citat:

/BF
Och?
Det var inte det som var frågan, utan var uppgiften kommer ifrån att den som knöts med brouppgiften 1998 skulle varit 32 år just 1998?

OM det stämmer att den misstänkte är född 1966 så är det relevant, om det inte stämmer eller bara är ett "rykte" så är det ganska dumt att utesluta andra åldrar. (om inget annat skulle peka på KM)
Citera
2017-08-25, 15:35
Medlem
BlurryFace69s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ugglan.
Jag tänkte precis på samma sak!

Är det bekräftat att "mannen i pilotglasögon" är född 1966 eller har det blivit en trådsanning? Sjukt viktigt att få detta utrett. Sas detta i radioprogrammet eller har det framgått någon annanstans? Jag ber om ursäkt om jag har missat detta, i så fall.

Citat:
Ursprungligen postat av DisappointedTuna
Och?
Det var inte det som var frågan, utan var uppgiften kommer ifrån att den som knöts med brouppgiften 1998 skulle varit 32 år just 1998?

OM det stämmer att den misstänkte är född 1966 så är det relevant, om det inte stämmer eller bara är ett "rykte" så är det ganska dumt att utesluta andra åldrar. (om inget annat skulle peka på KM)

Jag ville bara visa att KM bör vara född 1966 då det kom en fråga om det var så eller om det kanske bara var en trådsanning.
Han bör vara född 66.
Därför svarade jag med det inlägget.
OK?
Citera
2017-08-25, 15:40
Medlem
Ugglan.s avatar
Citat:
Jag ville bara visa att KM bör vara född 1966 då det kom en fråga om det var så eller om det kanske bara var en trådsanning.
Han bör vara född 66.
Därför svarade jag med det inlägget.
OK?

KM är född 1966.

Men jag upprepar frågan till samtliga med insikt: Varifrån kommer årtalet 1966 som födelseår på "mannen med pilotglasögon"?

rattugglan?
Pudelfrillan?
Prinzezzan?
Någon annan?
Citera
2017-08-25, 15:48
Medlem
BlurryFace69s avatar
Citat:
KM är född 1966.

Men jag upprepar frågan till samtliga med insikt: Varifrån kommer årtalet 1966 som födelseår på "mannen med pilotglasögon"?

rattugglan?
Pudelfrillan?
Prinzezzan?
Någon annan?

Aha :P
Citera
2017-08-25, 16:10
Medlem
FedupFlorences avatar
Citat:
KM är född 1966.

rattugglan?
Pudelfrillan?
Prinzezzan?
Någon annan?

När jag läste det (som befästes i tråden relativt nyligen) tolkade jag det som att jag missat något och såg det som "utifrån-information" som jag inte hade tagit del av.

Jag tror att jag har läst det mesta om Helena i media men jag har inte läst att mannen i pilotglasögon är född 1966 någon annanstans än här.
Citera
2017-08-25, 16:15
Medlem
Citat:
Aha :P
1966 som "trådsanning" handlade inte huruvida KM var född då eller inte, bara om det finns någon trovärdig källa som nämnt "mannen med pilotglasögon"s ålder.
Citera
2017-08-25, 16:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Buddiez
Nej jag hittade det på en sida på passagen från -08 där det diskuterades om detta vet ej om det är sant eller hörsägenhttp://debatt.passagen.se/nyheter/nyheter-och-media/vad-hander-med-helena-fallet-i-mariestad

Härifrån kom det väl delvis.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in