2017-08-25, 14:51
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Ja, jag begriper inte hur i all världen han kan ha fått tillgång till nyheter när han tros ha begått ett så allvarligt brott som detta. Helt fantastiskt. Där är verkligen tummen ner. Det är tydligen polis och kriminalvården som beslutar om restriktioner, inte domare och domstol. Så det hade varit hur enkelt som helst att sätta honom isolerad.

Du har rätt, men om PM nu ska genomgå en rättspsykiatrisk undersökning, har den nog redan böjat. I och med tillgång till media kan de studera PMs reaktioner samt hur PM reagerar kroppsmässigt. I en isolerings cell, vet de ju redan att han trivs. Min tanke är att de faktiskt redan hittat ett avvikande beteende. "dock ej med kraftig ångest" om du förstår.

Dessa studerade resultat kommer att användas emot honom i lögntest, då har de svar på vad som gör honom som person upprörd eller mindre upprörd.

Därefter analyseras de nya resultaten och jämförs med förhörs frågorna i det tidiga stadiet av hela denna helt ofattbara händelse.

Sedan görs en ny lögntest, och på det viset får de fram om han ljuger eller talar sanning.

Denna teknik är dock inte avgörande för dom, men domstolen kräver att testet har utförts för att kunna dömma honom.

Efter denna långa process får vi förhoppningsvis veta sanningen av vad som hänt.
Citera
2017-08-25, 14:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av chrisemil
Danska polisen säger ju att det finns ett motiv, varför är du så arg?
Det är klart som fan det finns ett motiv. Man måste bara ta reda på vilket.
Citera
2017-08-25, 14:52
Medlem
ModerRotas avatar
Då är han dömd av oss på förhand.

Nu väntar vi bara på avföringsprovet också.

Kim positivt antar jag.

Tack allesammans för ett bra arbete här på flashback! Jag tror vi är klara.
Citera
2017-08-25, 14:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mogna-Meloner
Ja, varför inte. Storyn om avsläpp måste ju ha kommit direkt. Men sedan när de började skrapa hans naglar var han ju tvungen att komma på en orsak till att han kunde ha hennes blod på händerna, dvs en olycka med sjöbegravning.

Mycket troligt så ja.
Tänk hans insikt när han ser att de skrapar bort torkad substans från naglarna.
Känns som enda förklaringen till att han ändrade story faktiskt.
Citera
2017-08-25, 14:53
Medlem
different_trips avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ScroogeDog
Och du tror att polisen skulle gå ut med motivet i media innan de byggt sitt case?!

Var fan skriver jag det? Peka. Fetmarkera.

Citat:
Ursprungligen postat av vallero
Kan du inte sluta skriva en massa skit?

Håll du käften istället för att tugga.

Citat:
Ursprungligen postat av chrisemil
Danska polisen säger ju att det finns ett motiv, varför är du så arg?

Att polisen tror att det finns ett motiv bakom mordet blir inte att det finns ett motiv.

Det är väl självklart att polisen utgår ifrån att det finns ett motiv vid en styckning, men det gör knappast det tillräckligt sant för att låtsas som det i tråden.

Varför blir jag arg? Kanske för att man är trött på att 10 sidors diskussion går åt till något som var falskt från början?
Citera
2017-08-25, 14:54
Medlem
Starbacks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sportitvsoffan
Du hittar på, det polisen sa är att händelseförloppet var kränkande för anhöriga . Inget om motiv

Jo du har rätt Polisen höll på och smussla med de faktiska omständigheterna i början under hänvisning till att det kunde innebära en kränkning för de anhöriga om sanningen kröp fram.
Bland allt som framkommit sen dess kan jag inte se nåt av den sortens uppgifter.

Förmodligen har ubåtskaptenen ljugit om Kims beteende ombord varefter polisen först trott på honom och därmed gjort dessa yttranden. Han inbillade sej väl att hans gloria skulle lysa "brightare" om han svärtade Kim. En ny lögn, antar jag, i raden av lögner från PM.
Senast redigerad av Starback 2017-08-25 kl. 14:58.
Citera
2017-08-25, 14:54
Medlem
Mogna-Meloners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Massonite
Du har rätt, men om PM nu ska genomgå en rättspsykiatrisk undersökning, har den nog redan böjat. I och med tillgång till media kan de studera PMs reaktioner samt hur PM reagerar kroppsmässigt. I en isolerings cell, vet de ju redan att han trivs. Min tanke är att de faktiskt redan hittat ett avvikande beteende. "dock ej med kraftig ångest" om du förstår.

Dessa studerade resultat kommer att användas emot honom i lögntest, då har de svar på vad som gör honom som person upprörd eller mindre upprörd.

Därefter analyseras de nya resultaten och jämförs med förhörs frågorna i det tidiga stadiet av hela denna helt ofattbara händelse.

Sedan görs en ny lögntest, och på det viset får de fram om han ljuger eller talar sanning.

Denna teknik är dock inte avgörande för dom, men domstolen kräver att testet har utförts för att kunna dömma honom.

Efter denna långa process får vi förhoppningsvis veta sanningen av vad som hänt.

Lögntest = lögndetektor? Det används inte i Norden.
Senast redigerad av Mogna-Meloner 2017-08-25 kl. 14:57.
Citera
2017-08-25, 14:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ScroogeDog
Han behöver ju inte varit delaktig i det mordet annat än att han kanske bevittnade fyndet och gått och grubblat på det tillräckligt mycket för att det ska ha satt sig i huvudet och nu när han råkar ut för en situation då han behöver göra sig av med en kropp så använder han ett liknande tillvägagångssätt

Absolut, så kan det också vara!
Han behöver inte ha bevittnat något för att ha blivit inspirerad, räcker med "snacket på stan", det och att han var nära fyndplatsen.
Sen kanske tänkt att: "Om det är ouppklarat kanske även jag kan klara det".

Men ja, önskar som sagt att det är han ändå.
Citera
2017-08-25, 14:56
Medlem
Mogna-Meloners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kimma7
Borde ha varit synligt för polisen på direkten. Han har till och med en blodfläck på näsan.

Det kan vara ett sår han har i näsöppning, en avvärjningsskada han kan ha fått från KW när hon försökt göra motstånd.
Citera
2017-08-25, 14:59
Medlem
Hade detta varit planerat så hade man väl sett till att ha plasthandskar med sig?

Känns allt mer som att det lutar åt en impulshandling.
Citera
2017-08-25, 15:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av different_trip
Att polisen tror att det finns ett motiv bakom mordet blir inte att det finns ett motiv.

Det är väl självklart att polisen utgår ifrån att det finns ett motiv vid en styckning, men det gör knappast det tillräckligt sant för att låtsas som det i tråden.

Varför blir jag arg? Kanske för att man är trött på att 10 sidors diskussion går åt till något som var falskt från början?

Det finns alltid ett motiv om än så sporadiskt.
Oavsett om motivet är försvar, sexuellt eller bara ren ondska.
Jeffrey Dahmer hade ett motiv.
LH's mördare hade ett motiv.
Så om det är helt oplanerat så finns det ett motiv.
Däremot verkar det på dansk polis att de har ett klart motiv, de har mer information än vad vi har här och att de säger "misstänker" är bara standard, för så funkar det i ett rättssamhälle, ingen är skyldig förrän det är bevisat.
Citera
2017-08-25, 15:09
Medlem
I sitt svar till polisen avpersonifierar madsen kim, om de nämner hela hennes namn och hennes familj under förhören upprepade gånger så kanske han slutar att betrakta henne som ett förbrukat objekt och börjar tala sanning.
Senast redigerad av herrArmbandsur 2017-08-25 kl. 15:12.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in