2017-08-25, 14:28
Medlem
Starbacks avatar
Ursprungligen postat av Picasso2
(1) Alla är välbehållna sa han väl inte?

Jo. Jag minns att han meddelade sånt eller nåt näraliggande. Han sa faktiskt: "alla ombord......"
men jag uppfattade det först som hans sätt att blanda bort korten genom att dribbla med fakta.
Senast redigerad av Starback 2017-08-25 kl. 14:31.
Citera
2017-08-25, 14:32
Moderator
-Info-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Starback

Jo. Jag minns att han meddelade sånt eller nåt näraliggande. Han sa faktiskt: "alla ombord......"
men jag uppfattade det först som hans sätt att blanda bort korten genom att dribbla med fakta.

Det var förmodligen hans första lögn.

Citat:
"Fredagen klockan 10.30. Ubåten siktas i Køgebukten. Under en radiokontakt med Peter Madsen meddelar han att han är på väg tillbaka till hamnen och att alla ombord mår bra."

https://www.hd.se/2017-08-14/sa-finkammar-polisen-oresund-pa-jakt-efter-forsvunna-kim-wall

Citat:
"Vid 10.30 på fredagen togs radiokontakt med ubåtsägaren Peter Madsen som meddelade att han var på väg tillbaka till hamnen. Han sa då att alla ombord mådde bra."

https://www.svt.se/nyheter/lokalt/skane/har-ar-ubatsagarens-forsta-ord-efter-raddningen

Sedan blev det lögn på lögn.
Citera
2017-08-25, 14:33
Medlem
Citat:

Oj. Märkligt. Det kör ihop sig för honom. "Alla" innebär att han vet att de varit flera, men glömde nån sekund bort att den andra parten inte var med längre. "I hate when that happens"!
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av chrisemil
Har för mig jag läste något sådant också. Att polisen sade att motivet var kränkande eller något gentemot KW. Det samt förundersökningssekretess gjorde att polisen inte ville gå in mer på det.

Du hittar på, det polisen sa är att händelseförloppet var kränkande för anhöriga . Inget om motiv
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rubar
Men HUR kan PM neka till brott mot griftefriden, menar han att någon annan styckat? Får ta tillbaka vad jag nog tidigare skrev om hans advokat; att hon var rutinerad etc, i detta läge 'måste' väl en kompetent advokat kunna förklara läget för klienten, vad man 'bör' erkänna och inte.
Eller så är han helt förlorad i sitt ego och tror sig kunna komma undan helt?
Vad ska man tro egentligen?🤔

Ja, håller med. Har, i ganska liknande ordalag.., varit inne på detta. Man undrar onekligen hur det är fatt med PM, periskopet verkar inte riktigt gå hela vägen upp. Eller så filar han på en grandios masterplan för vilken hans utspel och förnekanden enligt hans förmenande är nödvändiga komponenter.

Citat:
Han verkar dum i huvudet faktiskt. HUR kan han ens neka till brott mot griftefriden? Det hade jag i alla fall erkänt.. Jag menar, att flytta en kropp efter döden och dumpa i sjön, ÄR ett brott mot griftefriden. Det borde hans advokat upplysa honom. Hon är inte helt rätt på det hon heller. Hon borde uppmuntra honom att inte bete sig som en idiot. Fine att han nekar mord och styckning. Men självklara saker borde hon faktiskt hjälpa honom med. Hon ska ju försöka få honom i så bra dager som möjligt. Att då låta honom neka till något så uppenbart. Men det är klart, vägrar han ta hennes råd, så måste hon gå hans ärenden. Stackars advokat.

Kanske är Mr Hugo inne på något; att han helt enkelt har för svårt att ta till sig vad han faktiskt har gjort. Kan man utesluta att han gått in i nån sorts förnekelsechockfas som han ej tagit sig ur; att han alltså verkligen/seriöst inte kan se sig som dräpare/styckare och bara skakar på huvudet åt alla såna anklagelser?
Menar inte att det är sannolikt men som förklaring till hans hållning.

Citat:
Ursprungligen postat av MrHugo
Han kanske har svårt att erkänna för sig själv att han gjorde alla de här sakerna på impuls.
Citera
2017-08-25, 14:36
Medlem
Citat:
Har för mig jag läste något sådant också. Att polisen sade att motivet var kränkande eller något gentemot KW. Det samt förundersökningssekretess gjorde att polisen inte ville gå in mer på det.
Nej, de sa inget om motivet. De sa att de kommer hålla förklaringen om olyckan inför stängda dörrar eftersom det kunde vara kränkande för de anhöriga.
Citera
2017-08-25, 14:36
Medlem
valleros avatar
Citat:
Jag hann inte notera hans naglar. Men du har säkert rätt. Dom bevisen har säkert forensikerna tagit hand om det första dom gjorde.
Här finns högupplöst bild. Zooma in naglarna.
http://timedotcom.files.wordpress.com/2017/08/peter-madsen.jpg?quality=85
Citera
2017-08-25, 14:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sportitvsoffan
Du hittar på, det polisen sa är att händelseförloppet var kränkande för anhöriga . Inget om motiv

Det var i samband med denna artikeln:
http://www.gp.se/nyheter/v%C3%A4rlden/bekr%C3%A4ftat-hittade-kroppen-tillh%C3%B6r-kim-wall-1.4559620

Citat:
Ni misstänker alltså att Peter Madsen har haft ett motiv och medvetet har mördat Kim Wall?

– Ja.

Vilket tänkbart motiv polisen misstänker ligger bakom att man tror att Peter Madsen mördat Kim Wall vill polischefen inte kommentera.

– Vi har hela tiden sagt att vi ska arbeta brett och jag kan in nuläget inte kommentera någon motivbild. Är det så att svenska medborgare har upplysningar hänvisar vi dem att kontakta svensk polis som vi har ett samarbete med, säger Jens Møller.

Jag hittar inte på någonstans.
Citera
2017-08-25, 14:39
Medlem
Uppgift: Madsen nära plats där kroppsdelar hittades 1986

http://www.aftonbladet.se/nyheter/krim/a/pwBb6/uppgift-madsen-nara-plats-dar-kroppsdelar-hittades-1986
Citera
2017-08-25, 14:39
Medlem
Citat:
Nej, de sa inget om motivet. De sa att de kommer hålla förklaringen om olyckan inför stängda dörrar eftersom det kunde vara kränkande för de anhöriga.

Samma där, det handlar inte om häktningsförhandlingarna, det handlar om motivet och händelseförloppet som polisen pratade med pressen om för ett par dagar sedan.
Citera
2017-08-25, 14:41
Medlem
Citat:
Det var i samband med denna artikeln:
http://www.gp.se/nyheter/v%C3%A4rlden/bekr%C3%A4ftat-hittade-kroppen-tillh%C3%B6r-kim-wall-1.4559620

Jag hittar inte på någonstans.
De misstänker motiv. Men de vet inte vilket.
Citera
2017-08-25, 14:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Max3x
Ang dna på torson. Sa inte polisen på presskonferensen att det var en mycket dyr undersökning och den skulle ta 2 veckor?

Minns inget prat om kostnaden på undersökningen men att den är komplicerad och tar lång tid stämmer med vad som sades på presskonferensen i onsdags (var det väl).
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in