2017-08-24, 15:07
Medlem
T.H.F.C.s avatar
Citat:
JOURNALISTIK I VÄRLDSKLASS DEL 14: SVD PÅ MEDBORGARPLATSEN

MEN MITT I DETTA MASSMEDIALA MÖRKER inträffar plötsligt en händelse som löser migrantjournalisternas sysslolöshet på både kort och lång sikt, nämligen den demonstration för amnesti som ensamkommande afghanska barn, eller ”ensamkommande ungdomar” som de flesta tidningar nu döpt om gruppen till, dragit igång på Medborgarplatsen i Stockholm.

Evenemanget är förstås en veritabel guldgruva för den samhällsmedvetna journalisten med hjärtat på rätta stället, om ni förstår, och mycket riktigt dröjde det inte länge förrän alla migrantsnyftisars moder SvD publicerade en produkt som infriade alla de förväntningar jag fick när jag såg rubriken och bildbylinen.
https://detgodasamhallet.com/2017/08/24/journalistik-i-varldsklass-del-14-svd-pa-medborgarplatsen/
Citera
2017-08-24, 15:09
Medlem
Morgonrodnads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Da-Evil-Hitlah
Så NU är inte nazister? Och det är såklart bara på Mynttorget de kan vara och inte någon annanstans i stan, till exempel på vägen till tunnelbanan eller pendeltåget?

Det krävs en väldigt lite kompetens för att inse att NU inte är nazister. Man behöver bara ha ett grundläggande hum om vad nazism är och gå in på deras hemsida och läsa om vart de står. Besitter du inte denna kompetens är det alarmerande om du gått nio år i svensk grundskola. Även de värsta särskolorna borde kunna förmedla sådana kunskaper till eleverna.
Citera
2017-08-24, 18:36
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av pelegrin
Du har höga tankar om dem, det är fint av dig. Som du märker så har många andra dock en något mer nyanserad syn.

För att verkligen övertyga de som är något mer nyanserade än du själv är så skulle du kunna göra så att du själv försörjer dem, med egna medel. Om det nu verkligen blir så bra som du tror så skulle man kanske kunna göra så att det överflöd som du prognosticerar att de kommer att generera det här landet istället tillfaller dig som privatperson. Om det du säger om dem är korrekt så vore detta en helt fantasktiskt bra överenskommelse för dig.

Skulle du kunna tänka dig det?

Ta in ett gäng, hemma hos dig. Avsäg er alla bidrag och stöd. Lev endast av frukterna av vad deras hårda och ärliga arbete genererar -- på exakt samma sätt som de svenskar som emigrerade till Amerika, som du nämnde tidigare.

Vidare,
många har ju konstaterat att detta är en exceptionellt brottsbenägen grupp. För att bevisa att så inte är fallet så kan vi säga att du får ta konsekvenserna av alla de brott som de begår. Det får dessutom genomgående vara dina döttrar som ska bli trakasserade och som de ska våldföra sig på.

Låter det som en bra överenskommelse? Om det du säger är korrekt så är detta en extremt bra deal för dig. För dig blir det inte bara win-win utan faktiskt win-win-win. Du kommer att kunna räkna med att formliga uppsjöar med nya afghaner kommer att söka sig till Sverige, till din stora glädje. Du kommer att bli ihågkommen som en politisk gigant som en gång för alla tystade alla de som du idag kallar för rasister.

Att vara generös med andras pengar, andras döttrar och andras säkerhet imponerar nämligen inte, inte ens det minsta. Om du däremot kan vara generös med dina egna pengar och dina egna döttrar och ta egna, privata, risker så övertygar du dina meningsmotståndare långt bättre.

En rasistisk bild är aldrig nyanserad.

Intressant det du skriver. När Flashbacks pojkrumsarmè skriker sig hesa om hur illa svenska pensionärer behandlas, är du där då och påpekar att de minsann själva bör ta in en och annan svensk gamling eller besöka/finansiera äldreboende själva? Nu blev det svårt va? Ska låta dig andas lite och svara på annat:

Jag är aktiv i nätverket Vi står inte ut, trots att jag själv inte har en hazarpojke inneboende hemma hos mig så känner jag många som har det och jag har i ett års tid funderat på hur jag skulle få något sådant att fungera. Det senaste halvåret har min familj engagerats i deras kamp och vi har tillsammans diskuterat huruvida vi ska ta in en hazarpojke eller inte. Det lutar mot att vi ska det. Men du, jag har inga döttrar. Menar du att du inte är tillfreds förrän jag adopterar en flicka och sedan en hazar? Annars är jag fortfarande en hycklare...?
Citera
2017-08-24, 18:44
Medlem
TheAlmightyFarfars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gonesexuallywrong
Hon ser nöjd ut Sex med en så kallad minderårig hazar innan videon?

https://m.facebook.com/story.php?story_fbid=461415617575936&id=2998714537 30354

Jävligt nöjd , säkert mycket inkomster till den dör gruppen vart hamnar dom ?
Citera
2017-08-24, 18:46
Medlem
gonesexuallywrongs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sommarpappan

Intressant det du skriver. När Flashbacks pojkrumsarmè skriker sig hesa om hur illa svenska pensionärer behandlas, är du där då och påpekar att de minsann själva bör ta in en och annan svensk gamling eller besöka/finansiera äldreboende själva? Nu blev det svårt va? Ska låta dig andas lite och svara på annat:

Jag är aktiv i nätverket Vi står inte ut, trots att jag själv inte har en hazarpojke inneboende hemma hos mig så känner jag många som har det och jag har i ett års tid funderat på hur jag skulle få något sådant att fungera. Det senaste halvåret har min familj engagerats i deras kamp och vi har tillsammans diskuterat huruvida vi ska ta in en hazarpojke eller inte. Det lutar mot att vi ska det. Men du, jag har inga döttrar. Menar du att du inte är tillfreds förrän jag adopterar en flicka och sedan en hazar? Annars är jag fortfarande en hycklare...?

Du menar ett land vars välfärd vi betalar in för som bland annat ska ta hand om en som pensionär. Varför tror du svenskarna betalar höga skatter? För att det är kul att ge bort pengar?

Om #visu vill ta hand om män som kallas pojkar för att ha sex med får man finansiera det själv. Eller ska vi lägga det på skatten?
Citera
2017-08-24, 18:48
Medlem
Onkel-Ben-nys avatar
Citat:

Varför pratar du bara om hazarpojkar? Finns det inga flickor? Nej just ja dom lämnades hemma i det jättefarliga landet och ynkryggarna drog. Fattar du inte att det är ankare som skickas för att bereda väg för hela släkten med livstids försörjning utan ansträngning?
Citera
2017-08-24, 18:52
Medlem
Citat:

läs om ditt inlägg igen, då upptäcker du att jämförelsen mellan pensionärerna och afghanerna är så otroligt korkad att man häpnar. Skillnaden i din jämförelse är att ingen klagar på att pensionärerna är parasiter och lögnare, därför är det otroligt korkat att göra den jämförelsen. Väldigt få människor, förutom hebefilier som du, kärlekskranka fula tanter och hjärntvättade lärare inser att afghanerna aldrig kommer att stärka våran konkurrenskraft, medans väldigt många av pensionärerna har byggt upp samhället.
förstår att du vill ha in en "pojke" i din familj, men tror du inte att din fru börjar undra när du vill att "pojken" ska sova i sängen med dig och din fru på soffan? Sen kanske det är bäst att informera dig om att "pojkarna" inte är pojkar, så du lär bli besviken när du väl har sex med honom, han har ju mer hår på kroppen än dig
Citera
2017-08-24, 18:56
Medlem
crillecrilles avatar
Citat:
är du där då och påpekar att de minsann själva bör ta in en och annan svensk gamling eller besöka/finansiera äldreboende själva? Nu blev det svårt va?
Du kan lika gärna lägga ner ditt tramsiga argumenterande. Svenskar betalar skatt för att välfärd som tex äldrevården ska fungera. Just för att de äldre ska kunna fortsätta leva så individuellt och givande som möjligt trots sjukdom eller andra hinder som kan uppstå på ålderns höst. Nu sitter du här och säger att det inte är värt ett skvatt eftersom vi lika gärna kan ta hand om våra äldre hemma.

Så nej, det är inte svårt att besvara dig med både vett och sans. Två saker du helt saknar. Lycka till i framtiden, du kommer sannerligen att behöva det.
Citera
2017-08-24, 19:10
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av crillecrille
Du kan lika gärna lägga ner ditt tramsiga argumenterande. Svenskar betalar skatt för att välfärd som tex äldrevården ska fungera. Just för att de äldre ska kunna fortsätta leva så individuellt och givande som möjligt trots sjukdom eller andra hinder som kan uppstå på ålderns höst. Nu sitter du här och säger att det inte är värt ett skvatt eftersom vi lika gärna kan ta hand om våra äldre hemma.

Så nej, det är inte svårt att besvara dig med både vett och sans. Två saker du helt saknar. Lycka till i framtiden, du kommer sannerligen att behöva det.

Svenskar exporterar också de vapen som tvingat hit hazarerna. Går inte att ha det ena utan att ha det andra.
Citera
2017-08-24, 19:16
Medlem
M829A3s avatar
Citat:
Svenskar exporterar också de vapen som tvingat hit hazarerna. Går inte att ha det ena utan att ha det andra.
Vilka svenskexporterade vapenmodeller är det som tvingas Hazarer bosatta i Iran att illegalt migrerar till Sverige?
Citera
2017-08-24, 19:19
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av M829A3
Vilka svenskexporterade vapenmodeller är det som tvingas Hazarer bosatta i Iran att illegalt migrerar till Sverige?

Bofors är en av världens största vapenexportörer, detta är välkänt och väldokumenterat
Citera
2017-08-24, 19:44
Medlem
crillecrilles avatar
Citat:
Du har ingen lust att bemöta det jag skrev om äldrevården? Den har ingen betydelse för dig?
Citat:
Ursprungligen postat av M829A3

Citat:
Bofors är en av världens största vapenexportörer, detta är välkänt och väldokumenterat
Svara på frågan då.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in