2017-08-25, 08:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zippzon
ja kommer du ihåg var du sett/hört den Obs ?

kan ju vara den dom söker efter nu på söndag

Inne på HP-tråden
jag var ju med i den i början ,då det var lite vettiga observationer ,lämnade HP rätt fort ,typ efter en månad
men jag trodde att de letade där i Sannaheds skogsbryn med omnejd först utav allt ..om de inte gör det förräns nu så är det ju bara att beklaga
Senast redigerad av evaveva 2017-08-25 kl. 08:31.
Citera
2017-08-25, 08:33
Medlem
zippzons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av evaveva
Inne på HP-tråden
jag var ju med i den i början ,då det var lite vettiga observationer ,lämnade HP rätt fort ,typ efter en månad
men jag trodde att de letade där först utav allt ..om de inte gör det förräns nu så är det ju bara att beklaga

ok ja kan ju vara den OBS dom söker på nu eller någon annan dom fått in ,men dom backar ju betydligt från Hällabrottet iaf .nästan tillbaka i Hallsberg igen
Citera
2017-08-25, 08:41
Medlem
Citat:
ok ja kan ju vara den OBS dom söker på nu eller någon annan dom fått in ,men dom backar ju betydligt från Hällabrottet iaf .nästan tillbaka i Hallsberg igen

Jo precis ,kan inte du be de där grabbarna , att , som jag skrev förut , lägga ut en lapp synlig på station om var P.s kropp ligger ,please!

De kan väl ha vantar på sig när de skriver lappen och håller i pappret , så blir det ju inga fingeravtryck ,...suck...
Senast redigerad av evaveva 2017-08-25 kl. 08:43.
Citera
2017-08-25, 08:48
Medlem
zippzons avatar
Citat:
Jo precis ,kan inte du be de där grabbarna , att , som jag skrev förut , lägga ut en lapp synlig på station om var P.s kropp ligger ,please!

De kan väl ha vantar på sig när de skriver lappen och håller i pappret , så blir det ju inga fingeravtryck ,...suck...

mhää det är säkert bara ett av alla rykten som blivit ,jag skulle som jag skrev ta det med en STOR nypa salt
Citera
2017-08-25, 09:00
Medlem
Citat:
mhää det är säkert bara ett av alla rykten som blivit ,jag skulle som jag skrev ta det med en STOR nypa salt

Men du skrev ju själv att Källan som gett dej tipset var gravallvarlig
Citera
2017-08-25, 09:05
Medlem
zippzons avatar
Citat:
Men du skrev ju själv att Källan som gett dej tipset var gravallvarlig

för det behöver det väl inte vara sant ! hen trodde stenhårt på det & var övertygad
men kan ju själv fått en påhittad historia berättad för sig.

eller hur ,jag tror inte på något innan jag sett bevis .

brukar vara enklast så
Citera
2017-08-25, 11:02
Medlem
Snubban007s avatar
Kommer ihåg att det tidigt efter försvinnandet var någon som sa sig ev ha sett P gåendes över eller jäms med en fotbollsplan...
Ligger den fotbollsplanen i Sannahed? Är det nära motorkross banan?
Citera
2017-08-25, 11:58
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Livingmyownlife
Fast Nina! Du är väldigt snabb med att hugga och så fort någon kommer med en spekulation så hugger du!
Sen upprepas det samma saker i tråden hela tiden. Ta tex länken jag delade om kvinnan på tåget. Den delades i tråden ca 40 ggr efter det med bara några dagars mellanrum.

Blir väldigt OT att läsa samma om och om igen. Det går att hänvisa till inläggen i tråden i stället för att reposta om och om igen..! Blir jobbig läsning om man ska behöva gå igenom 250 sidor att kopior och chatthistorik mellan dig och Evaeva.

Ta bara här när jag nämnde STUDENTKORT!
(FB) 22-årige Patrik Linfeldt från Malmö försvunnen i Hallsberg 22 maj 2017

Ja, men det är svårt att komma ihåg allt som har skrivits och det är risk att man upprepar sig, särskilt i ett sådant här fall där inputen inte är stor och inget händer. Tycker inte heller att det alltid är så farligt med upprepningar, om det inte är så att någon helt ny inte orkar sätta sig in i fallet alls men ändå kommer med spekulationer som verkligen är helt tagna från ingenstans. Men man kan ju inte räkna med att alla människor hänger på FB hela dagarna och har tid att läsa trådar som är hundratals sidor.

Tycker inte att man bara kan avfärda allt med att det redan varit uppe. Det betyder ju inte alls att det som de personerna diskuterat är det enda som finns att säga om den frågan, eller att de har rätt att säga att det är slutdiskuterat.

Bra att du påpekar att om någon upprepar sig, så kan man länka tidigare inlägg från tråden. Men om det är något särskilt man vill ta upp igen, kan det faktiskt vara bra att kopiera in iaf den del som man vill ta upp. Det kommer ju ibland in nya infallsvinklar och nya personer in i tråden, trots att det redan har behandlats!

Glöm inte sökfunktionen!

Från det ena till det andra:

Nu undrar jag om vildsvin i trakterna runt Hallsberg. (Observera! Jag pratar nu inte om en vildsvins- attack mot Patrik! Jag är ute efter om det finns jägare i området)

Såg att det var en vildsvins attack i Hackvad, Fjugesta, inte så långt ifrån Hallsberg.
http://www.na.se/blaljus/olyckor/43-arig-jagare-attackerad-av-vildsvin-fick-djupa-sar-i-benet
https://kartor.eniro.se/?q=hackvad,+fjugesta

Ser på Naturvårdsverkets hemsida att jakt är tillåtet under ganska stora delar av året. Men det kanske inte är så mycket vildsvin i området?

Vildsvin får jagas dygnet runt men eftersom de vanligtvis är nattaktiva jagas de ofta på åtel nattetid. Jakttiden för vuxna vildsvin är 16 april till och med 15 februari. Att jaga vildsvin med hjälp av hund är tillåtet 1 augusti till och med 31 januari.
http://www.naturvardsverket.se/Var-natur/Jakt/Jakt-pa-klovvilt/Jakt-pa-vildsvin/
Citera
2017-08-25, 12:15
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Livingmyownlife
Absolut inte. Nu pratar jag om två specifika personer som upprepar sånt som stått för veckor och månader sen och upprepar konstant sida ut och sida in. Som jag skrivit förut så är det många smarta idéer och förslag som lätt försvinner. Och självklart kan man missa sånt som skrivits innan eller lika dant om någon postar samtidigt. Det är något helt annat.

Självklart ska man kunna bygga vidare på sånt som kommit upp tidigare och det handlar inte om det!

Ok, missuppfattade dig.

Ja, och du har rätt. Vissa har rotat och hittat intressanta saker, eller kommit med nya infallsvinklar som verkligen drunknat i annat.

Håller med också att en tillåtande ton är bra för att folk ska våga spinna vidare på spekulationer. Det betyder inte att man inte ska argumentera emot om man har annan åsikt. Tvärtom!
Citera
2017-08-25, 12:27
Medlem
notknapparens avatar
Det här kan man kanske hoppas på. Många svampplockare i skog och mark:

"Glädjebeskedet: Det blir ett rikligt svampår""
http://www.expressen.se/nyheter/gladjebeskedet-det-blir-ett-rikligt-svampar/
Senast redigerad av notknapparen 2017-08-25 kl. 12:47. Anledning: fellänkning
Citera
2017-08-25, 12:31
Medlem
Livingmyownlifes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Det här kan man kanske hoppas på. Många svampplockare i skog och mark:

"Skogen full av svamp – expert talar om "bästa året på på många år""
http://sverigesradio.se/sida/artikel.aspx?programid=406&artikel=6478153

Det är bra. Med tanke på den torka vi har haft så har det inte funnits så mycket bär i skogarna och då inte heller bärplockare som det annars brukar drälla av i skog och mark.
Det är just privatpersoner som brukar hitta försvunna personer när dom är ute i andra ärenden.

Finns han där ute i skogen så borde han hittas när svampsäsongen drar igång.
Citera
2017-08-25, 12:45
Medlem
Livingmyownlifes avatar
Själv skulle jag vilja åka dit och leta nångång (privat) men frågan är ju bara vart! Känns som att det varken finns ledtrådar eller spår att följa.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in