2013-04-10, 18:15
Medlem
SiSeniors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av slackerguru
Läste precis hans bok om fitness och träning. Visste inte mycket om honom men det verkar råda en konsensus om att han är en tomte på detta forum.
Han förespråkade att man skulle äta kolhydrater om man styrketränade som ris, men isåfall var det råris som gällde eftersom det mättade längre och hade lägre GI(som han alltid tjatar om). Om man skulle äta vanligt vitt ris så var det direkt efter ett styrketränings-pass poängterade han.
Gröt var enligt Paulun något som var mat från himmelriket typ.

Det _JAG_ inte höll med om var följande:
"du måste äta frukost"
"du måste äta 5-6 gånger om dagen för att hålla igång förbränningen"

Han är en tomte. Varför han är en tomte framgår bra i min första post här i tråden. Han följer inte vetenskapen utan för den till sin egen för att kunna tjäna pengar på den. Personligen gillar jag inte personer som lurar nybörjare men det är bara jag.
Citera
2013-04-10, 18:20
Medlem
Triremers avatar
Både Paulun och Knutsson är skojare. Paulun är dock värre då han inte är kosekvent. Ena dagen säljer han in LCHF och andra dagen säljer han söt juice. Att han sedan är otränad gör inte saken bättre.
Citera
2013-04-10, 18:30
Medlem
slackergurus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SiSenior
Han är en tomte. Varför han är en tomte framgår bra i min första post här i tråden. Han följer inte vetenskapen utan för den till sin egen för att kunna tjäna pengar på den. Personligen gillar jag inte personer som lurar nybörjare men det är bara jag.
Okej, har du något konkret som han sagt som inte stämmer överens med vetenskapen?
Citera
2013-04-10, 18:30
Medlem
SiSeniors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Triremer
Både Paulun och Knutsson är skojare. Paulun är dock värre då han inte är kosekvent. Ena dagen säljer han in LCHF och andra dagen säljer han söt juice. Att han sedan är otränad gör inte saken bättre.

Det enda gången jag gillat Paulun var när han fullständigt ägde Kostdoktorn i en diskussion som handlade om LCHF v.s. GI-metoden. Kostdoktorn kunde snabbt hälsa hem då Paulun kunde backa upp det mesta med forskning. Men såhär i efterhand är det ganska tydligt att Paulun ljög om vissa saker och la till saker som egentligen inte ingick i GI-metoden, men strunt samma. Så länge kostdoktorn krossas inför allmänhetens ögon blir jag glad.
Citera
2013-04-10, 18:33
Medlem
SiSeniors avatar
Citat:
Okej, har du något konkret som han sagt som inte stämmer överens med vetenskapen?

Jag har inte läst någon av hans böcker och kan därför inte peka på specifika saker. Hela GI-metoden är däremot baserad på ett fåtal studier som egentligen inte säger så mycket om helheten. Alla som läst bredare kunskapsböcker, så som t.ex. Näringslära för högskolan, skrattar gott som Pauluns tolkningar och formuleringar av vissa studier.
Citera
2013-04-10, 18:35
Medlem
slackergurus avatar
Citat:
Jag har inte läst någon av hans böcker och kan därför inte peka på specifika saker. Hela GI-metoden är däremot baserad på ett fåtal studier som egentligen inte säger så mycket om helheten. Alla som läst bredare kunskapsböcker, så som t.ex. Näringslära för högskolan, skrattar gott som Pauluns tolkningar och formuleringar av vissa studier.
http://www.adlibris.com/se/product.aspx?isbn=9147053550
denna?

Får läsa igenom denna.
Citera
2013-04-10, 18:39
Medlem
SiSeniors avatar
Citat:
http://www.adlibris.com/se/product.aspx?isbn=9147053550
denna?

Får läsa igenom denna.

Jepp. Det är inte den lättaste av böcker dock, så skapa dig en hyfsat bred kunskap innan du tar igenom den. Annars lär du inte förstå helheten oavsett
Citera
2013-04-10, 19:00
Medlem
slackergurus avatar
Citat:
Jepp. Det är inte den lättaste av böcker dock, så skapa dig en hyfsat bred kunskap innan du tar igenom den. Annars lär du inte förstå helheten oavsett
Jag känner att jag läst för mycket "basböcker" kring träning och nutrion nu och känner att jag borde ta nästa steg så jag försöker mig på den ändå .
Citera
2013-04-10, 20:43
Medlem
Dreass avatar
Här kan man läsa lite: http://www.kolozzeum.com/kolozzeum/showthread.php?t=57270
Citera
2017-08-24, 19:25
Medlem
Torpedullas avatar
Ser att Fredrik Paulun AB gått i konkurs. Hur är detta möjligt?
Citera
2017-08-24, 23:14
Medlem
trottwells avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Torpedulla
Jag tror att du menar Fredrik Paulin AB.
En liten men avgörande skillnad.
Citera
2017-08-25, 07:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Torpedulla

Nej
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in