Har fan bestämt mig för en Seiko SSA343 som verkligen är sjukt snygg men den verkar inte helt lätt att få tag på. Dessutom blir jag sjukt osäker på vilken säljare jag ska välja.
Hittade den på en
tysk sida som påstår sig vara AD och dom tar 529€ för den. Dock är deras sida endast på tyska och jag är inget vidare på tyska. Dessutom så verkar det som att dom inte har den på lager men den är inkommande.
Creation watches har den och tar 4244kr för den. Om jag har förstått saken rätt kan man be Creation om att sätta ner det deklarerade värdet och komma undan med bara ett par hundralappar extra i tull/moms.
Jag har förstått att garanti på klockor från Creation watches kan bli lite lurigt men på en klocka från en tysk AD måste ju garantin rimligen gälla i hela EU. Har för mig att europeiska myndigheter har varit rätt petiga med att det ska vara samma/lika i hela EU.
Säg att klockan blir ca. 400kr billigare från Creation watches som dessutom verkar ha den i lager. Är det värt att beställa från dom? Tänkte i.o.f.s gå ner till min lokala kedjeanslutna klockbutik och kolla om dom kan trolla fram modellen och till vilket pris men jag är skeptisk.
/#LOUDmouth#