2017-08-23, 15:46
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av pinkgrey
Porriga uppmuntringar går bra också men det var just den juridiska biten. Tror dock inte att en man kommer att anmäla mig som kvinna för sexuellt ofredande. Hur ofta händer det? Det är nog vanlig om situationen var omvänd såsom du säger så jag får nog utnyttja situationen. Kommer nog inte ta det så långt, tror inte jag vågar utan kommer bara näcka och visa upp mig igen för honom

Så pass ovanligt att det är "troll"-aura kring dig. För bra för att vara sant.
Citera
2017-08-23, 20:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Acerbic
Så pass ovanligt att det är "troll"-aura kring dig. För bra för att vara sant.

Troll? Jag kanske inte är en fotomodell men folk säger att jag ser bra ut. Så sluta döma om du tycker att det låter för bra för att vara sant.
Citera
2017-08-24, 08:40
Medlem
Majasmokers avatar
Blottande går väl såvitt jag förstår under "förargelseväckande beteende" alt. "sexuellt ofredande" men jag antar att det kan gå över i sexuella trakasserier? När gör det det? Hur "nära" måste man vara sitt "offer" för att det ska bli trakasserier? Om det nu blir det....

Gizur tre inlägg upp har ju citerat lite ur lagen men jag tycker det är luddigt. Vaddå "ägnat att väcka obehag"? Kan jag komma undan om jag har blottat mig och hävdar att det var "ägnat att väcka lust och glädje"

I TS fall så är hon naturligtvis tillräckligt nära men iom att inte naprapaten med bestämdhet bad henne ta på trosor el motsvarande så är det ju inget problem. Vad hade hänt om en naprapatkollega hade knackat på i tjänsten och känt sig illa till mods eller om en praktikant hade varit med och tyckt att det var kränkande men inte ansvarig naprapat?
Citera
2017-08-24, 08:47
Moderator
Gordon Blixts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Majasmoker
Vaddå "ägnat att väcka obehag"? Kan jag komma undan om jag har blottat mig och hävdar att det var "ägnat att väcka lust och glädje"
Nej, det sker en objektiv bedömning av ditt handlande, inte av din subjektiva upplevelse av det.
Citera
2017-08-24, 08:59
Medlem
Majasmokers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gordon Blixt
Nej, det sker en objektiv bedömning av ditt handlande, inte av din subjektiva upplevelse av det.
Men då borde ju andra brott behandlas likadant tycker man. Massor av ggr har jag läst hur skurken kommer undan bara för att man inte kan "bevisa att det var uppsåtligt". Om mitt uppsåt var att väcka glädje så borde jag frias med samma resonemang som när vissa kommer undan ett dråp eller dylikt med hänvisning till att det "inte var meningen att det skulle bli så", "jag skulle bara skrämmas" "jag hade inget uppsåt att döda" .....med stenen jag kastade med all kraft mot ambulanspersonalens kropp från ett avstånd där jag omöjligen kunde veta hur jag skulle träffa......

En ganska liten sten kan orsaka döden om den träffar huvvet och det vet naturligtvis även dessa låg-iq-folk. Men jag kan garantera att om polisen verkligen fick tag i en stenkastare så skulle han bara få en klapp på axeln för "försök till misshandel" möjligen grov misshandel men dråpförsök kommer det ju inte att bli. Den saken är klar.

Observera att jag inte säger att Du har fel. Det är bara mitt sätt att försöka förstå sveriges konstiga "lag-tolkningar".
Citera
2017-08-24, 09:06
Moderator
Gordon Blixts avatar
Citat:
Men då borde ju andra brott behandlas likadant tycker man. Massor av ggr har jag läst hur skurken kommer undan bara för att man inte kan "bevisa att det var uppsåtligt".
Jag talade om lokutionen "ägnat att". Det bedöms objektivt, dvs. om det du gör typiskt sett är ägnat att väcka obehag så uppfylls det kriteriet oavsett vad du hävdar. Det krävs fortfarande ett uppsåt som täcker rekvisiten för den straffbelagda gärningen men det är en helt annan sak.
Citat:
när vissa kommer undan ett dråp eller dylikt med hänvisning till att det "inte var meningen att det skulle bli så"
Trams. Dråp är ett uppsåtligt brott, dvs. det krävs "meningen att det skulle bli så" för att använda din terminologi.
Citera
2017-08-24, 09:07
Medlem
TheOneEyedSnakes avatar
Hur exakt går en sådan session till? Ligger du hela tiden på mage eller även på rygg? Var masserar han? Har han ingen handduk eller dylikt över?
Citera
2017-08-24, 10:26
Medlem
Majasmokers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gordon Blixt
Jag talade om lokutionen "ägnat att". Det bedöms objektivt, dvs. om det du gör typiskt sett är ägnat att väcka obehag så uppfylls det kriteriet oavsett vad du hävdar. Det krävs fortfarande ett uppsåt som täcker rekvisiten för den straffbelagda gärningen men det är en helt annan sak.

Trams. Dråp är ett uppsåtligt brott, dvs. det krävs "meningen att det skulle bli så" för att använda din terminologi.
I stand corrected då.... Tack.
Citera
2017-08-24, 10:54
Medlem
GormDenGamles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nospheratu
Om du inte i själva verket vill ha porriga uppmuntringar till att näcka hos din naprapat så platsar nog tråden bättre i juridikforumet. Det du eventuellt kan göra dig skyldig till är i så fall ofredande. Ungefär samma sak som om en manlig kund insisterar på att vara naken med stånd under en massage. Nu har du ju inget stånd att visa upp, så det hela beror nog på hur du beter dig allmänt under själva behandlingen.

Varför sätter du naprapaten i en sådan situation?
Citera
2017-08-24, 14:52
Moderator
Nospheratus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GormDenGamle
Varför sätter du naprapaten i en sådan situation?
Hur menar du att jag sätter naprapater i någon som helst situation?
Citera
2017-08-24, 23:09
Medlem
GormDenGamles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nospheratu
Hur menar du att jag sätter naprapater i någon som helst situation?

När han säger ifrån till dig en gång, att du inte behöver ta av dig helt, så ignorerar du detta helt och hållet.
Visa respekt för honom som person och yrkesutövare.
Citera
2017-08-24, 23:13
Moderator
Nospheratus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GormDenGamle
När han säger ifrån till dig en gång, att du inte behöver ta av dig helt, så ignorerar du detta helt och hållet.
Visa respekt för honom som person och yrkesutövare.
Jag har aldrig någonsin klätt av mig framför en massör och skulle inte ens komma på tanken att göra det. Varför tror du att jag sysslar med det?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in