2017-08-24, 19:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av uttsi
Du vet likaväl som jag att det troligtvis inte är genomförbart under rådande omständigheter

Det har vi redan pratat om - dvs att det går att göra - men han väljer att svina inne i själva ubåten? Om man har dessa val då väljer man nog det icke svineriaktiga valet - om man inte är en offensiv styckare.?

Detta är frågor som jag spekulerar ikring - och jag blir fan inte klok av det hela
Citera
Medlem
trngws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cellplast
Nej, det tycker jag inte. Drar du ut på Atlanten med Nautilus så kan man glatt navigera i 5-10 timmar under vattnet och sedan gå upp till ytan och i stället för sextanten ta en GPS-fix och synkronisera sin gyro-kompass medan man laddar upp batterierna igen.

Däremot ligger Nautilus sämre till än gamla segelskepp i besvärliga vatten. De gamla skeppen kunde ju använde en lodare om man misstänkte grunt vatten. Nautilus har ingen metod för att hålla reda på vattendjupet annat än vad sjökortet anger utifrån var man tror man är. Så finns det mycket kobbar och skär så saknas marginal att hantera smärre felnavigeringar. Sjökort blir ju aldrig exaktare än vad skepparen klarar av att navigera.

Fast nu handlade det om förmågan att navigera i u-läge!

Skulle förvåna mig mycket om Nautilus inte har såväl ekolod som djupgivare. Ekolod är ett viktigt navigeringsinstrument, alldeles särskilt i en ubåt som Nautilus!

Vad gäller sjökort och dess exakthet så har den absolut ingenting med olika personers navigationskunskaper att göra. Sjökorten är vad de är, landkrabba eller sjöbjörn likväl.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Erzulie
Kroppsdel funnen vid stranden i Höllviken. http://www.expressen.se/kvallsposten/kroppsdel-hittat-vid-hollviken/
MÖJLIG kroppsdel. De arbetar utifrån den hypotesen. Men inte bekräftat utåt än.
Citera
2017-08-24, 19:48
Medlem
Max3xs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Erzulie
Kroppsdel funnen vid stranden i Höllviken. http://www.expressen.se/kvallsposten/kroppsdel-hittat-vid-hollviken/

Jag ägnade en stund åt att leta upp platsen. Är säkert en kroppsdel, verkar vara ett jäkla pådrag.

https://www.google.se/maps/place
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bluis
Det har vi redan pratat om - dvs att det går att göra - men han väljer att svina inne i själva ubåten? Om man har dessa val då väljer man nog det icke svineriaktiga valet - om man inte är en offensiv styckare.?

Detta är frågor som jag spekulerar ikring - och jag blir fan inte klok av det hela

Offensiv styckning måste ju betydligt ovanligare än en defensiv styckning. Ta det i beräkningen
Citera
Medlem
Mogna-Meloners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av okok1
https://www.svt.se/nyheter/lokalt/skane/fynd-hittat-vid-vattnet-i-vellinge

Man ser väl om det är en arm eller ett ben? Det är inte bekräftat än.

Det beror väl på hur mycket rutten den är och hur mycket fiskar ätit av den. Men med tanke på hur stor uppståndelse det är så är det rimligt att det är en kroppsdel - och KW:s i synnerhet.
Citera
2017-08-24, 19:49
Medlem
Och snälla ni som tror att kroppen styckat sig själv eller genom överkörning av en båt med propeller: NEJ. Han har styckat kroppen. Hallå!? Jag önskar liksom alla er att det var ett misstag, men det är det inte. Kroppen har styckats och det av en människa, och PM har själv vidgått att han slängt henne i havet efter hennes död. Fatta det här: Torson är punkterad över magsäcken för att den inte ska flyta upp av gaser. Alla armar, ben och huvudet är borta. Propeller? Nej. Madsen har gjort detta.
Citera
2017-08-24, 19:50
Medlem
Mogna-Meloners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JustLikeMoney
Ja, det är bekräftat nu.

http://www.aftonbladet.se/senastenytt/ttnyheter/utrikes/article25759199.ab

Tack! Bekräftat av en polis. Hoppas att kroppsdelen kan hjälpa till att bevisa att det är ett mord.
Citera
2017-08-24, 19:51
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av uttsi
Titta på bilden. Var har du tänkt stå då? Det märks att folk inte har kroppsarbetat under sina dagar. Jag tänker inte jämföra min eventuella styrka mot madsen. Men jag är tränad, brandman klarar alla tester ua. Men jag finner det svårt att tro att jag skulle orka detta

Du ska även ta i beräkning att du förmodligen bara kan dra/hålla med en hand i vissa stunder

Det var ett jäkla tragglande om att lyfta en kropp upp genom tornet, vad har det för relevans?

KW är styckad i ubåten och det behövdes inte lyftas en hel kropp genom tornet, fatta det nån gång nu.

Antingen så styckade PM kroppen för sitt eget höga nöjes skull eller så var det enklare att få ut kroppen ur ubåten.

Den enklaste, bekvämaste samt kortaste vägen att lyfta eller kasta ut kroppsdelar var genom den främre luckan.

PM har styckat KW, sannolikt även dödat henne. Knäppgökar tror att det går att bena ut om PM transportstyckade eller nöjesstyckade kroppen genom att diskutera om PM klarade av att hissa upp en hel kropp genom tornet.

Genom den främre luckan kunde PM eller vem som helst som har normala kroppsfunktioner hissa upp en kropp alternativt kasta ut kroppsdelar.

Låt oss slippa mer bladder om brandmän, block, taljor och annat trams.
Citera
2017-08-24, 19:51
Medlem
Det här är årtiondets kriminalfall i norden. Jag efterlyser några som har träffat PM irl och eventuellt jobbat med honom. Ni måste befinna er i någon slags chock nu det förstår jag men det vore intressant att höra från er hur han var i vanliga sammanhang?
Citera
2017-08-24, 19:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Det var ett jäkla tragglande om att lyfta en kropp upp genom tornet, vad har det för relevans?

KW är styckad i ubåten och det behövdes inte lyftas en hel kropp genom tornet, fatta det nån gång nu.

Antingen så styckade PM kroppen för sitt eget höga nöjes skull eller så var det enklare att få ut kroppen ur ubåten.

Den enklaste, bekvämaste samt kortaste vägen att lyfta eller kasta ut kroppsdelar var genom den främre luckan.

PM har styckat KW, sannolikt även dödat henne. Knäppgökar tror att det går att bena ut om PM transportstyckade eller nöjesstyckade kroppen genom att diskutera om PM klarade av att hissa upp en hel kropp genom tornet.

Genom den främre luckan kunde PM eller vem som helst som har normala kroppsfunktioner hissa upp en kropp alternativt kasta ut kroppsdelar.

Låt oss slippa mer bladder om brandmän, block, taljor och annat trams.
Det har du rätt i
Citera
2017-08-24, 19:53
Medlem
ReclaimYourMinds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grandioso
Nej, man vet aldrig; han kan ha mycket hemskheter på sitt samvete.

Man borde nog ta och intressera sig för vad han hade för sig natten den 10 juli förra året
då en 17-årig dansk flicka plötsligt försvann. Långt senare påträffad mördad i ett
vattenfyllt grustag.

http://www.expressen.se/kvallsposten/tipsen-strommar-in-efter-emilie-sparet/

Bil har han väl förmodar jag. Kanske en vit Hyundai?

Hur många ouppklarade kvinnomord har man där borta i vårt grannland Danmark?
Kanske det så småningom kommer att uppdagas att vi har att göra med en riktigt läskig
seriemördare?
Kufar som bygger undervattensfarkoster åt sig bör man förhålla sig något misstänksam
gentemot.
Gillar att dölja saker förmodligen.

Det tar vi en Beatleslåt på tror jag: https://www.youtube.com/watch?v=krIus0i9xn8

Slutligen: Kolleger och vänner vill minnas Kim Walls arbete, inte tragedin som ändade hennes liv
http://www.expressen.se/kvallsposten/kolleger-och-vanner-vill-minnas-kim-walls-arbete-inte-tragedin-som-andade-hennes-liv/

Tyvärr kommer ingen att kunna glömma detta, inte minst med tanke på hur grovt och hänsynslöst detta dådet är

Sörjer verkligen med hennes anhöriga, fy vad hemskt!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in