2017-08-24, 19:24
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av jori9900
Men ponera att hon halkade av däcket av någon anledning och drogs in i propellern.. därav skadorna.. och han blev så chockad att han glömde allt.. är det en möjlighet?

Nix, inte att två ben, två armar och huvudet går av. Det köper jag helt enkelt inte. EN arm, kanske.

Chockad, kanske. Det förklarar inte lögnerna, som dessutom ändras i takt med att bevisen dyker upp.. bokstavligen.
Citera
2017-08-24, 19:25
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Mogna-Meloner
Du tror inte att det flutit i land? Risken är stor att bli sedd om man åker in till en strand med en ubåt. Lättare att dumpa rakt ner i havet.

Han kanske dumpade delarna allt eftersom han styckade KW och inte alla delar på en gång.
Jag tror det är kanske lättast att ta huvudet först för sen har du bara en kropp att titta på.
Citera
2017-08-24, 19:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zaedrews
Här man se hur det ser ut.
https://www.youtube.com/watch?v=85apuqUzWCo&list=PL0lwj6S1dp7upxgo2nMWncmW x2IbvqWLJ

Besvärligt måste det varit. Så som vetenskapsman han är så tog han beslutet att stycka henne. Borde vara enklare då också att se till att de dumpas ordentligt så ingenting hittas. Vad som där gick galet blir det intressant att få reda på. Gissningsvis blev han upptäckt mitt i det hela och var tvungen att slänga allt på en gång utan att ha fäst ordentligt med vikter.

Han måste vara en slarvig wannabe vetenskapsman eftersom dumpningen gick så dåligt
Citera
Medlem
Mogna-Meloners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WaS-ToY
Så nej, det är inte bekräftat att det är en kroppsdel, men rubriken får väl högre nyhetsvärde och fler klick när den är formulerad som den är.

Edit: medan jag skrev blev det visst bekräftat att det är en kroppsdel.

Jag påstod inte att det var bekräftat utan bekräftade bara att man trodde det var en kroppsdel.

Vilken tidning bekräftade just att det var en kroppsdel?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bluis
Ubåten har 2 hål - det som är det med mindre diameter är den förliga luckan som ligger på fördäck.

I den förliga luckan kan man bara få upp en kropp uppifrån -

I general luckan (!) i tornet kan man baxa upp en kropp - både uppifrån och nerifrån.

Är tornet 52 cm - stegen. Så baxar du ingen kropp upp där. Punk slut
Citera
Medlem
Docklands avatar
Citat:
Men ponera att hon halkade av däcket av någon anledning och drogs in i propellern.. därav skadorna.. och han blev så chockad att han glömde allt.. är det en möjlighet?
Nej, det verkar inte bara osannolikt, utan omöjligt till och med.
Citera
2017-08-24, 19:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Glansigpung
På bilder ser det ut som att själva luckan/ hålet ut är mindre än vägen upp dit. 500tub är nog väldigt bökigt att ha en stege i.

Är industrimontör så har sett ett och annat rör...
Ok, ja då kan du ju intyga att 50 cm är inte speciellt mkt att spela på
Citera
Medlem
Mogna-Meloners avatar
Citat:

Polisen har uttalat sig om att kroppen styckats avsiktligt, dvs av en människa.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zaedrews
Här man se hur det ser ut.
https://www.youtube.com/watch?v=85apuqUzWCo&list=PL0lwj6S1dp7upxgo2nMWncmW x2IbvqWLJ

Besvärligt måste det varit. Så som vetenskapsman han är så tog han beslutet att stycka henne. Borde vara enklare då också att se till att de dumpas ordentligt så ingenting hittas. Vad som där gick galet blir det intressant att få reda på. Gissningsvis blev han upptäckt mitt i det hela och var tvungen att slänga allt på en gång utan att ha fäst ordentligt med vikter.

Eller så hade han inte tillräckligt med tyngd för att det inte skulle kunna börja röra sig på botten i strömmarna och sedan lossna.
Varför krångla till det. Krävs nog ganska mycket tyngd och rejält fastsatt för att det garanterat ska ligga kvar.
Citera
Medlem
Onkel-Ben-nys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av uttsi
Ett 50cm rör låter stort för de som inte sett/ krupit i ett. Jag kan intyga att det är betydligt trångare än vad man kan tro. Och det är högst osannolikt att man lyckas klättra upp i ett så trångt rör med en person.

Dessutom stjäl stegen en del av diametern så det är förmodligen ännu trängre
Det har varit uppe i tråden tidigare, man surrar ett rep runt t.ex. vristerna och sen drar man upp kroppen. En normalstark man klarar det om man kan surra repet för att vila mellan dragen. Nu förutsätter ju det att man har ett rep eller dylikt vilket jag inte har någon aning om men vill bara säga att det finns andra alternativ än att bära upp kroppen.
Citera
2017-08-24, 19:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Onkel-Ben-ny
Det har varit uppe i tråden tidigare, man surrar ett rep runt t.ex. vristerna och sen drar man upp kroppen. En normalstark man klarar det om man kan surra repet för att vila mellan dragen. Nu förutsätter ju det att man har ett rep eller dylikt vilket jag inte har någon aning om men vill bara säga att det finns andra alternativ än att bära upp kroppen.

Det har också disskuterats ja. Men enligt bilder av ubåten ser det inte direkt ut som något bra ställe att stå på stabilt och få kraft att göra det. Lägg till sjögång så finner jag det högst osannolikt
Senast redigerad av uttsi 2017-08-24 kl. 19:32.
Citera
2017-08-24, 19:29
Medlem
Facebacks avatar
Man gör ju det lättast möjligt, dvs styckar nere i ubåten och bär upp del för del. Risken att någon ser en ökar ju om man ska stå uppe på däck och böka.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in