2017-08-24, 15:50
Medlem
Morgonrodnads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Agent.Provocateur
Men vafan är du dum eller?! En olycka blir du inte straffad för, men dra och det generar straffpåföljd.

Nog kan en dödsolycka leda till straffansvar även i Danmark om rätten finner att PM negligerat sin ansvar för säkerheten, både som ubåtens tillverkare och kapten.
Citera
2017-08-24, 15:51
Moderator
OYs avatar
Har PM förklarat varför hans mobiltelefon lämnades kvar i ubåten, har polisen sagt något om det?

Varför lämna mobiltelefonen i ubåten, det är en pryl som de allra flesta bär på sig, alltid.

Skulle inte förvåna mig om PM har filmat eller fotograferat KW, innan hon mördades och efter.

En annan förklaring kan vara att PM:s mobil inte skulle kunna positioneras.
Citera
2017-08-24, 15:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av euyw738
Han sitter häktad för mord f o m idag
Fr o m 5 sept väl? Eller...?
Citera
2017-08-24, 15:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kimma7
Jo men klippet på tunnisen som länkades här var 9 år gammalt. Mycket kan hända på 9 år och en kvinna på 57 kg ska man nog kunna klara av om man nu verkligen vill få ut kroppen i helt skick.

Tror han styckade för att delarna skulle bli svåra att hitta och de skulle förmultna snabbare.
Citera
2017-08-24, 15:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av euyw738
Han sitter häktad för mord f o m idag
Det står tidigare i tråden att åklagare yrkar på häktning för mord.
Det avgör domstolen den 5 september.
Citera
2017-08-24, 15:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Har PM förklarat varför hans mobiltelefon lämnades kvar i ubåten, har polisen sagt något om det?

Varför lämna mobiltelefonen i ubåten, det är en pryl som de allra flesta bär på sig, alltid.

Skulle inte förvåna mig om PM har filmat eller fotograferat KW, innan hon mördades och efter.

En annan förklaring kan vara att PM:s mobil inte skulle kunna positioneras.
Han sa att den ligger på havets botten. Om det då är i eller utanför ubåten är inte offentliggjort. Om den var i ubåten så är den beslagtagen. Fast den har legat i vatten ett dygn i så fall.
Citera
2017-08-24, 15:54
Medlem
ModerRotas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lantis60
Om man är vållande till olyckan blir det så.
Det är precis det som RaketMatsson sitter häktad för.

En av de allra vanligaste olyckorna på ubåtar vad jag hört om är just att slå i huvudet i det trånga utrymmet. Det är inte omöjligt att Kim tuppade av, PM fick panik och styckade kroppen och insåg först när han fick av huvudet att hon hade varit vid liv hela tiden.

Nåja, så illa kanske det inte var. Men en olycka kommer sällan ensam om man är dum i huvudet.

Sen satt han där med kroppen framför sig och började i panik planera vad han skulle göra. Då smög sig urtidsmänniskan i honom och han tänkte:
"Jag har besökt de djupaste vatten, snart besöka den högsta rymden.... men jag har aldrig provat att smaka människokött ännu.... kanske... nej usch.... men jo... jag är på den mest skyddade plats någonsin för denna jävligaste lust att begå elakheter.... i en ubåt där ingen kan höra eller se mig. "

Så han provar att äta en bit av Kim. Men inser att det var dumt gjort. Nu har han lämnat spår på kroppen som måste gömmas oavsett om det var en olycka eller inte. Ingen förlåter en kannibal.,

Resten är historia.
Senast redigerad av ModerRota 2017-08-24 kl. 15:57.
Citera
2017-08-24, 15:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TheKeymaker
Nej. Det är inte vad jag säger. Jag är övertygad om att KW blev styckad i ubåten men inte av anledningen att det skulle vara lättare att få ut kroppen utan till följa av att PM ville dölja vad som hänt och sprida kroppen på flera olika ställen.

En hel kropp är mer iögonenfallande vid eftersök (konturer, utseende etc.) än kroppsdelar t.ex. om kameror/sjöugglor används.

OK ja då förstår jag hur du tänker. Men håller du inte med om att det verkar ganska uppenbart att PM satsade initialt på att bli helt fri för grövre misstankar. Om så en enda kroppsdel hittades av Kim, vilket naturligtvis ökar ju fler delar han delar upp henne i (med mindre han pulveriserade henne på molekylnivå då men det är ju inte realistiskt), varför då stycka henne i flera delar. Ja, det reducerar nog risken i en viss grad att han kan bli fälld för mord, men det ökar ju onekligen avsevärt sannolikheten för att han kommer riskera bli dömd för brott mot griftefrid/falsk förklaring/vållande till annans död. Och då har jag inte ens tagit med en annan uppenbar nackdel med att stycka, han hade grisat ner ubåten något helt vansinnigt och lämnat en ocean av bevismaterial i ubåten även om han så provat sanera den i flera timmar.

Ser inte logiken i att stycka enbart ur risken för att bli straffad.
Senast redigerad av Kanelgas 2017-08-24 kl. 16:03.
Citera
2017-08-24, 15:55
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Snapcount
Men inte trosor..?
Om det är strumpor kan man ju undra, knä som stayups, men en del strumpbyxor har ju tjockare tyg i form av trosor för att de skall slippa att ha rövgardiner under.

Citat:
Ursprungligen postat av ModerRota
En av de allra vanligaste olyckorna på ubåtar vad jag hört om är just att slå i huvudet i det trånga utrymmet. Det är inte omöjligt att Kim tuppade av, PM fick panik och styckade kroppen och insåg först när han fick av huvudet att hon hade varit vid liv hela tiden.

Nåja, så illa kanske det inte var. Men en olycka kommer sällan ensam om man är dum i huvudet.

Sen satt han där med kroppen framför sig och började i panik planera vad han skulle göra. Då smög sig urtidsmänniskan i honom och han tänkte:
"Jag har besökt de djupaste vatten, snart besöka den högsta rymden.... men jag har aldrig provat att smaka människokött ännu.... kanske... nej usch.... men jo... jag är på den mest skyddade plats någonsin för denna jävligaste lust att begå elakheter.... i en ubåt där ingen kan höra eller se mig. "

Så han provar att äta en bit av Kim. Men inser att det var dumt gjort. Nu har han lämnat spår på kroppen som måste gömmas oavsett om det var en olycka eller inte. Ingen förlåter en kannibal.,

Resten är historia.
Precis och om hon gett han ett riktigt blowjob så fanns ju hans spår i magen på henne, där kan en anledning vara till att han slängde ut kroppen.
Senast redigerad av beaver_se 2017-08-24 kl. 16:01.
Citera
2017-08-24, 15:58
Medlem
Citat:
En av de allra vanliga olyckorna på ubåtar vad jag hört om är just att slå i huvudet i det trånga utrymmet. Det är inte omöjligt att Kim tuppade av, PM fick panik och styckade kroppen och insåg först när han fick av huvudet att hon hade varit vid liv hela tiden.

Haha, men är du allvarlig?

Du tror att en person med Madsens intelligens grips av panik och hugger huvudet av henne utan att kolla pulsen? Någon jäkla gräns måste det väl ändå vara på hur långt man får sväva iväg i sina teorier.
Citera
2017-08-24, 15:59
Moderator
OYs avatar
Citat:
En av de allra vanliga olyckorna på ubåtar vad jag hört om är just att slå i huvudet i det trånga utrymmet. Det är inte omöjligt att Kim tuppade av, PM fick panik och styckade kroppen och insåg först när han fick av huvudet att hon hade varit vid liv hela tiden.

Jo, det är i princip omöjligt att det var så det gick till, finns ingen rim och reson i den teorin, riktigt verklighetsfrånvänd.

Finns ingen anledning att stycka en människa som har slagit i huvudet och tuppat av.

Menar du på fullaste allvar att PM inte skulle kontrollera om KW levde eller inte innan han började stycka kroppen?

Helt seriöst, en korkad teori kommer sällan ensam om man ....
Citera
2017-08-24, 15:59
Medlem
mb20guys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LEMMOR
Ibland överträffar verkligheten dikten, i detta fall visar det sig redan, och vi vet inte ALLT ännu!
De flesta fiktiva berättelser/skildringar, tycker jag står sig ganska slätt mot vad vi bevittnar i denna historia.

Definitivt bland de mest bisarra och sjuka fall jag hört talas om. Galen vetenskapsman dödar och styckar ung journalist på ubåt. Ja vad säger man...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in