2017-08-24, 14:16
  #58609
Medlem
greta75s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Enoch.Thulin
Man måste ändå på något vis uppskatta uthålligheten hos de krafter som genom åren ständigt skickat in nya Shills i tråden för att skriva "SD sjunker", trots att dom alltid får fel & blir förnedrade. När en kraft är förbrukad så kör man in nästa. Förmodligen i en naiv förhoppning om att detta efterblivna trollande på något vis skulle göra ett litet bidrag i "kampen". Att få potentiella SD-röstare att tappa sugen.

På samma sätt kör ljugmedia med denna taktik när man lyckas få in något telefoninstitut som missat uppgången för SD.

Det har som sagt aldrig fungerat, men då idioterna inte har något annat att komma med så maler man på i samma hjulspår.

Rejdar var bäst.

Den ökande frekvensen av detta trollande tyder på att de rekordsiffror vi ser hos Sentio & YouGov förmodligen är de korrekta siffrorna.

Bara för att nära 100% av alla skribenter i den här tråden anammar foleihattsmodellen* så betyder det inte att den är rätt. Avsknaden av dem som du benämner som "efterblivna troll" tycker jag säger mer om er.

* det institut med för dagen högsta SD notering har rätt,
2017-08-24, 14:18
  #58610
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av greta75
det institut med för dagen högsta SD notering har rätt,
Tittar man i backspegeln stämmer det rätt bra.
2017-08-24, 14:21
  #58611
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av greta75
Bara för att nära 100% av alla skribenter i den här tråden anammar foleihattsmodellen* så betyder det inte att den är rätt. Avsknaden av dem som du benämner som "efterblivna troll" tycker jag säger mer om er.

* det institut med för dagen högsta SD notering har rätt,
De institut som historiskt sett har prickat valresultat för SD har med stor sannolikhet mest rätt.

Att istället sätta sin tilltro till de institut som legat längst ifrån valresultatet för SD känns nästan lite psykotiskt, eller kanske rent av efterblivet. Även om givetvis inser att ni inte själv tror på ert uppdrags-trollande.
2017-08-24, 14:29
  #58612
Medlem
greta75s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lantis60
Tittar man i backspegeln stämmer det rätt bra.

Nej, ni är så sjuuukt pinsamma som dels låtsas vara begåvade samtidigt som ni anstränger er å det yttersta med förvränga verkligheten. Typ, det är etablissemanget som håller nere SD's opinionssiffror (hos alla utom dem som ni för stunden gillar).

Sento har 8% mer än snittet på SD. Shit, vi måste ju hitta dem någonstans för att förklara skillnaden. Lösningen: Vi tar dem från S.
2017-08-24, 14:32
  #58613
Medlem
greta75s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Enoch.Thulin
De institut som historiskt sett har prickat valresultat för SD har med stor sannolikhet mest rätt.

Att istället sätta sin tilltro till de institut som legat längst ifrån valresultatet för SD känns nästan lite psykotiskt, eller kanske rent av efterblivet. Även om givetvis inser att ni inte själv tror på ert uppdrags-trollande.

Sentios kurva spretar ju värre än bitcoinkursen. I nästa mätning kan de lika gärna ge SD 23% som 27%. Man vet aldrig.
2017-08-24, 14:36
  #58614
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av greta75
Sentios kurva spretar ju värre än bitcoinkursen.
Det är ett sundhetstecken.
Det finns inte en chans att SIFOs jämna siffror kan stämma med de faktiska mätningarna varje månad.
2017-08-24, 14:37
  #58615
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av greta75
Sentios kurva spretar ju värre än bitcoinkursen. I nästa mätning kan de lika gärna ge SD 23% som 27%. Man vet aldrig.
Så du sätter istället din tilltro till de institut som i samtliga val varit sämst på att pricka in SD. Det känns stabilt, kör på det.
2017-08-24, 14:41
  #58616
Medlem
Jag erkänner förhållandet att jag inte är helt uppdaterad, det är en sällsynt röra och instabilt läge. Maken till fulspel från MSM har jag aldrig upplevt. Det är psykologisk krigföring för att få människorna att avstå från att ge SD sin röst. Man vill inte bjuda på en framgångsvåg.

Skulle C sjunka en procent blev det inga noteringar, men om SD sjunker en procent i någon sketen undersökning då gräts det glädjetårar, jag upplever ingen saklighet eller opartiskhet. Jag har svårt att tro att folken på Cuba, Venezuela eller till och med Nord-Korea utsätts för ett sådant fulspel.

Naturligtvis sjunker inte SD (som en sten). I dagarna har jag mött ungdomar som ALLA anser att Sverige inte är på rätt väg, en mycket kraftig indikator på att missnöjet är större än 40%....

Jag är osäker på om SD tjänar på turbulensen inom M, det kan bli så att någon procent söker "tryggheten" hos Svetsarpartiet, men förr eller senare tränger verkligheten på. Jag kan inte se något annat än en fortsatt uppgång för SD. Kanske måste Sentio vinkla ned något men flera andra Institut måste vinkla upp för att inte förlora all trovärdighet.
2017-08-24, 14:44
  #58617
Medlem
8711s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av greta75
Nej, ni är så sjuuukt pinsamma som dels låtsas vara begåvade samtidigt som ni anstränger er å det yttersta med förvränga verkligheten. Typ, det är etablissemanget som håller nere SD's opinionssiffror (hos alla utom dem som ni för stunden gillar).

Sento har 8% mer än snittet på SD. Shit, vi måste ju hitta dem någonstans för att förklara skillnaden. Lösningen: Vi tar dem från S.

Yougov och Sentio är ju bäst på att mäta Sverigedemokraterna val efter val efter val. 23,6% och 27,4% säger dom just nu. 24-26% är fullt rimligt som valresultat vid ett val idag. Runt 24% tror spelbolagen där deras linor ligger.

Det är ett välkänt faktum att Sverigedemokraterna är flera procentenheter underskattade i dessa telefonmätningar, särskilt om man gör som Demoskop och pressar ner siffrorna långt under alla andra. Klart man ligger 10 procentenheter fel då om ens normalnivå är en stor underskattning av Sverigedemokraternas opinionsstöd.
__________________
Senast redigerad av 8711 2017-08-24 kl. 14:47.
2017-08-24, 14:48
  #58618
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 8711
Runt 24% tror spelbolagen där deras linor ligger.
De underskattade resultatet i Brexitomröstningen kraftigt.
Förmodligen är det samma sak här.
2017-08-24, 14:50
  #58619
Medlem
Smoothmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Enoch.Thulin
Man måste ändå på något vis uppskatta uthålligheten hos de krafter som genom åren ständigt skickat in nya Shills i tråden för att skriva "SD sjunker", trots att dom alltid får fel & blir förnedrade. När en kraft är förbrukad så kör man in nästa. Förmodligen i en naiv förhoppning om att detta efterblivna trollande på något vis skulle göra ett litet bidrag i "kampen". Att få potentiella SD-röstare att tappa sugen.

På samma sätt kör ljugmedia med denna taktik när man lyckas få in något telefoninstitut som missat uppgången för SD.

Det har som sagt aldrig fungerat, men då idioterna inte har något annat att komma med så maler man på i samma hjulspår.

Rejdar var bäst.

Den ökande frekvensen av detta trollande tyder på att de rekordsiffror vi ser hos Sentio & YouGov förmodligen är de korrekta siffrorna.

(Min fetning)

Hur var det nu Albert Einstein uttryckte det?
"Definitionen av galenskap är att göra samma sak igen och igen och förvänta sig andra resultat..."

Något att tänka på för de i denna tråd som år efter år gapar sig hesa att "nu går SD bakåt", "nu minsann rasar de" eller "nu sjunker SD ner mot samma nivåer som 2014", som en mycket begåvad herre uttryckte det så sent som i morse i denna tråd efter att ha tittat på Demoskop.
2017-08-24, 14:52
  #58620
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 8711
Satan vilket kaos det blivit nu efter sommaren och semestern. Nu är det kaos precis gällande allt och det lär fortsätta så över hösten. Det här kommer gynna Sverigedemokraterna väldigt mycket i opinionsmätningarna!!

Elda under kaoset nu alla vänner!! SD2018!! Give 'em Hell!!!!


Härliga tider och strålande tider!!!

Nu som först börjar självbevarelsedriften hos M göra sig gällande och polletten är på väg ned och AKB ut...

Bör i slutändan leda till en stark parlamentarisk konstellation av bl.a. M och ett starkt SD.

Nästa logiska steg blir att snabbast möjligt få bort S-vetsaren och K-ompani, vilket sannolikt sker redan i höst...

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in