2017-08-24, 11:32
Medlem
ieshos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flu
Jag gissar att han påstått att Kim råkat avlida under en frivillig strypsexlek.
Jag gissar på att han sagt till polisen att det blev något fel så att aktern sjönk fortare än fören och att KW ramlat huvudstupa nästan tio meter och slagit ihjäl sig.
Citera
2017-08-24, 11:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Det är väl ändå rätt "snabbt" agerat - givet att hon är en vuxen människa.

Jag tror det normala för de flesta hade varit att invänta nästa dag och möjligen då göra anmälan.
Jag undrar om det var så att det fanns en överenskommelse om att han skulle agera om hon inte hörde av sig inom en viss tid.
Jag tror att de gjort upp om en ungefärlig tid då hon skulle vara tillbaka. När hon dröjde försökte han få tag på henne. Medan timmarna gick blev han mer och mer orolig tills han kontaktade polisen. Det är så jag hade reagerat i alla fall. Kanske hade han lite dåliga vibbar också av Madsen och var skeptisk redan från början.
Citera
2017-08-24, 11:33
Moderator
intermittentexplosivitets avatar
Citat:

Jag tror det normala för de flesta hade varit att invänta nästa dag och möjligen då göra anmälan.
Jag undrar om det var så att det fanns en överenskommelse om att han skulle agera om hon inte hörde av sig inom en viss tid.
Det beror ju helt på hur deras relation till varandra såg ut och vad dom sa till varandra innan dom skildes åt; lite obehagskänslor, en deal eller bara planer för kvällen/natten eller dagen därpå.
Citera
2017-08-24, 11:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Clay Allison
Enligt uppgift i tråden anmäler pojkvännen ca kl 02:30, dvs ungefär fyra timmar efter att båten skulle kommit tillbaka.

Antagligen har hon sagt att han ska ringa sjöräddningen om hon inte hör av sig.
Citera
2017-08-24, 11:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av herrArmbandsur
Han har aldrig sagt att han styckat kroppen, han slängde i henne hel, han har ljugit hela vägen så de har inte fått någon information från honom, att han ljugit hela vägen avslöjar honom.
Ok, en gång för alla: Han har aldrig sagt att han slängt i henne hel. Varken hel eller styckad. Han har begravt henne i havet. Det har varit språkförbistringar mellan polisintervjuer och media. Och detta är korrigerat i tidningarna.
Citera
2017-08-24, 11:35
Medlem
Clay Allisons avatar
Citat:

Edit:

Nja, om min tjej var ute (med en okänd person) i en privatbyggd ubåt skulle jag verkligen inte vänta till nästa dag innan jag anmälde.
Citera
2017-08-24, 11:35
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Jag tror att de gjort upp om en ungefärlig tid då hon skulle vara tillbaka. När hon dröjde försökte han få tag på henne. Medan timmarna gick blev han mer och mer orolig tills han kontaktade polisen. Det är så jag hade reagerat i alla fall. Kanske hade han lite dåliga vibbar också av Madsen och var skeptisk redan från början.
Jag hade också reagerat - men mer sannolikt oroat mig fram till någon gång dagen efter och om jag då inte fick kontakt och ingen annan haft kontakt möjligen anmäla.

Vore jag däremot skeptisk till personen som min anhöriga var med, eller trodde att det fanns stor risk för att äventyret skulle sluta med en olycka hade jag reagerat snabbare.
Citera
2017-08-24, 11:36
Medlem
Clay Allisons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av herrArmbandsur
Antagligen har hon sagt att han ska ringa sjöräddningen om hon inte hör av sig.

Går inte att anta något. Vi vet inte ens om hon meddelade sig till någon.
Citera
2017-08-24, 11:36
Medlem
Orsas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tomato
Vad jag har kunnat läsa mig till ringde pojkvännen till försvarets sjöräddningstjänst om att ubåt och flickvän var försvunna. Sjöräddningstjänsten ska ha kontaktat polisen efter någon timma kring 03.30 när man inte fått kontakt eller sett ubåten. Efter ytterligare någon timma ska det varit fullt pådrag.
Att pojkvännen kontaktar sjöräddningen är klokt och visar att han bör ha någon slags sjövana. Han vet i så fall att man förmodligen kan anropa ubåten på VHF. Varför PM inte svarar på VHF är en gåta (har hans ens VHF) eftersom det leder till sökpådraget som han definitivt inte är betjänt av. Jag tror inte att man gått i undervattensläge, åtminstone inte så länge KW var vid liv, hennes klädsel tyder mer på en kortare tur på ytan. Ytterligare en fråga är om han i ytläge kan manövrera ubåten från tornet.
Senast redigerad av Orsa 2017-08-24 kl. 11:42.
Citera
2017-08-24, 11:37
Medlem
jabbe91s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Clay Allison
Nja, om min tjej var ute (med en okänd person) i en privatbyggd ubåt skulle jag verkligen inte vänta till nästa dag innan jag anmälde.

De är väl individuellt. Du kanske hade gjort redan efter 30min, han gjorde de lite senare. Vad vill du få fram ? Att pojkvännen ligger bakom hennes mord ?
Citera
2017-08-24, 11:38
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av crawly
Jag tänkte på det här citatet från GP, "Jens Møller, chef för Köpenhamnspolisens mordenhet, säger till GP att ubåtsägaren Peter Madsen hela tiden ”från polisens sida” varit misstänkt för den allvarligare formen av det man i Danmark kallar ”manddrab”.
– Alltså det ni i Sverige kallar för mord, säger Jens Møller till tidningen
."

Jag tänker framförallt på formuleringen att han *hela tiden* från polisens sida varit misstänkt för mord. Det måste ju innebära att det finns mer information än vad som kommit fram. Om man bryter ner det innebär det att det antingen fanns information sedan tidigare om honom, eller att det tillkom ny information i samband med försvinnandet.

1. Om polisen haft information om PM redan innan försvinnandet måste det röra sig om att han antingen dykt upp i någon annan utredning gällande grovt brott; dvs, något som endast polisen känner till. Det enda i närtid jag kan tänka mig skulle vara mordet på Emelie Meng, men det kan naturligtvis finnas andra äldre fall också.
2. Om det tillkommit information är det troligtvis något KW's partner kunnat bidra med, och då sannolikt något i bakgrundsmaterialet gällande artikeln.
3. Den enda andra möjligheten jag kan tänka mig är att det tillkommit information under själva försvinnandet. Antingen att KW lyckats få iväg ett sms, eller möjligtvis signalerat till någon. En annan möjlighet är att något oberoende vittne sett exempelvis tumult eller slagsmål.

Jag skulle sätta mina pengar på nr 1. Jag tror PM finns med i danskarnas motsvarighet till misstankeregister, eller allvarligare. Jag tror att han förekommer i en eller flera utredningar rörande grova brott och att polisen får balansera på slak lina när denna händelse nu tvingar dom att visa att dom har bra kort, utan att avslöja exakt vilka.

Är det någon som vet om Pm har någon bakomliggande sjukdomshistoria? Vad jag menar är om sjukhusen kanske har något gammalt sjukhusbesök av PM där han berättat hur han innerst inne mår. Kan det vara så? att Polisen har tyngre bevismaterial från sjukvården än enbart obduktions uppgifter. Nummer 1 i din beskrivning kan också innebära sjukhusbesök.
Senast redigerad av Massonite 2017-08-24 kl. 11:43.
Citera
2017-08-24, 11:38
Medlem
bradgardsindianens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Z.O.G
Det hade varit intressant att få veta ursprungskällan till ditt påstående? Kommer påståendet från PM själv?

Varför kallas han för uppfinnare, vad har han uppfunnit?

Han kallas för raketingenjör men han har ingen ingenjörsutbildning och har inte fått iväg mågon raket.

Ubåten byggdes av 20-30 personer i team, de hade dessutom sponsring. Alla övergav teamet när PM blev jobbig och bråkade med allt och alla.

Mannens förmågor är överhypade.

Ja det låter som man kallar honom ingenjör och uppfinnare ungefär som man kallar ett barn för brandman eller polis när de tjuter som en mistlur.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in