2017-08-23, 20:04
Medlem
Merwinnas avatar
http://www.expressen.se/kvallsposten/kims-kompis-om-saknaden/

Kompisen säger här, att Kim hade den utan konkurrens mest opassande humor man kan ha. "opassande" - det är troligen sexuella skämt, vad skulle det annars vara? (Judeskämt, blondinskämt och liknande skulle inte en PK-feminist dra.) Kan hon ha dragit ett sexuellt skämt som M inte förstått var ett skämt, om det nu är sant att han har Asperger?
Citera
2017-08-23, 20:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tutlur
Men för helvete hur klena är ni flashbackare..? Jag hade slängt kroppen över ena axeln och bara klättrat. Det är väl bara att vila emellanåt om man nu skulle behöva det. Går ni aldrig till gymmet?
Det är inte ett styrkeproblem, det är ett logistiskt problem. Det måste finnas punkter att hålla sig i och en död kropp är svår att bunta ihop och armar och ben är ständigt i vägen, huvudet hänger. Loppen, både genom tornluckan och förliga luckan är smala, så smala att inte alla människor skulle få plats i dem. Att bära något/någon över axeln är uteslutet.

Det går på två sätt att ordna: med vinschar och rep eller genom att ta bort de utskjutande delarna, dvs armar, underben och huvud.

Varför har vi alls denna diskussion? Det är ju liksom uppenbart att det var problem då det tog tid och bålen man funnit visar på en styckning. Så, det är liksom ingen diskussion om saken. Ingalunda hade du bara slängt kroppen på axel och klättrat.
Citera
2017-08-23, 20:06
Medlem
Clay Allisons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DjILY
Det är inte ett styrkeproblem, det är ett logistiskt problem. Det måste finnas punkter att hålla sig i och en död kropp är svår att bunta ihop och armar och ben är ständigt i vägen, huvudet hänger. Loppen, både genom tornluckan och förliga luckan är smala, så smala att inte alla människor skulle få plats i dem. Att bära något/någon över axeln är uteslutet.

Det går på två sätt att ordna: med vinschar och rep eller genom att ta bort de utskjutande delarna, dvs armar, underben och huvud.

Varför har vi alls denna diskussion? Det är ju liksom uppenbart att det var problem då det tog tid och bålen man funnit visar på en styckning. Så, det är liksom ingen diskussion om saken. Ingalunda hade du bara slängt kroppen på axel och klättrat.

Styckningen kan ju främst vara gjord i lustsyfte. Den offensiva styckningen.
Citera
2017-08-23, 20:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Merwinna
http://www.expressen.se/kvallsposten/kims-kompis-om-saknaden/

Kompisen säger här, att Kim hade den utan konkurrens mest opassande humor man kan ha. "opassande" - det är troligen sexuella skämt, vad skulle det annars vara? (Judeskämt, blondinskämt och liknande skulle inte en PK-feminist dra.) Kan hon ha dragit ett sexuellt skämt som M inte förstått var ett skämt, om det nu är sant att han har Asperger?
Var har man sagt att han har Asperger? Det har jag verkligen missat.
Citera
Medlem
Kung-Caligulas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Browndawg
Utesluter ingenting. Teoretiskt kan han ha styckat henne på bryggan i mörkret, ja. Om det är sannolikt eller inte är en annan sak.

Han kan även teoretiskt blåst upp en ballong och styckat kroppen uppe i luften... Om det är sannolikt eller inte är en annan sak.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av moshes
Du kanske har fel i din bedömning. Hans egna närmaste beskriver honom som väldigt rationell i sitt tänkande-strategisk-beslutsam-ståndaktig.
Deras beskrivning motsäger att han är en person som beter sig spontant och impulsivt- hans grundpersonlighet är att han tänker till, beräknar och har en strategi. Såm har han beskrivits- så klart får alla ha sin egen uppfattning.
Fy fan...det måste ha sett ut som ett slakthus nere i ubåten när han som bäst höll på att stycka kroppen.
Man kan ju fan göra en skräckfilm av det hela.
Citera
2017-08-23, 20:08
Medlem
Orsas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Det är trångt i det där röret. Och stegen tar lite plats. Det skulle inte funka med två personer där. Hur tänkte du där? Antingen står han själv där uppe och halar upp en kropp med rep, eller så får man stycka i bitar.
Förluckan verkar mer ändamålsenligt. Det bör gå att baxa upp en kropp när låren finns kvar att greppa.
Citera
2017-08-23, 20:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kung-Caligula
???? Du skrev ju att hon lika bra hade kunnat bli ihjälslagen utanför.??.?.?.?.?.? Jag påpekade hur jävla korkat det är fördet oåståendet dyker upp titt som tätt samt att propeller har orsakat skadorna.

Du måste blanda ihop mig med någon annan, kanske "why123" eller så. Jag har inte pratat om mord öht. sedan starten på tråden, så kolla lite bättre nästa gång, innan du klipper o klistrar och blåser på. Jag tar gärna emot en ursäkt när du upptäckt ditt misstag.
Citera
2017-08-23, 20:09
Medlem
Tutlurs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DjILY

Jo det hade jag lätt gjort, om det funnits plats. Nu visste jag inte att det var så trångt som du påstår.
Citera
2017-08-23, 20:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tzj
Kanske har nämnts tidigare i tråden, men jag är övertygad om att Madsen kunnat få upp en kropp ur ubåten. Med största sannolikhet finns block och talja i ubåten för att kunna hissa upp tyngre mekanik för service/reparation och även för andra arbetsmoment.

1. En erfaren sjöbuse, mekaniker eller liknande borde kunna lyfta en 60kg tung person med 1 eller 2 armar. Att dra en 60kg tung person efter sig uppför en stege är ett ännu mindre problem.

2. Det är inte ovanligt att personer som pysslar med sådana kroppsarbeten har möjlighet att utveckla dragkrafter på 75-150kg per arm.

3. Någon särskild teknik krävs alltså inte för att få ut en person ur ubåten.
Citera
2017-08-23, 20:10
Medlem
Browndawgs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kung-Caligula
Han kan även teoretiskt blåst upp en ballong och styckat kroppen uppe i luften... Om det är sannolikt eller inte är en annan sak.

Ja du ser, kul att du börjar förstå. Bara för att man hittat hennes blod i ubåten utesluter det inte att han styckat henne på annan plats än i det trånga lilla utrymmet där nere. Du börjar förstå märker jag.
Citera
2017-08-23, 20:11
Medlem
Merwinnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Var har man sagt att han har Asperger? Det har jag verkligen missat.

Det är många som spekulerar i det, och jag tycker också att det är mycket som stämmer på den diagnosen. Specialintressena, fixeringen vid teknik, svårigheterna med människor. Men vi kan vara rätt säkra på att vi KOMMER att få veta, för han kommer säkerligen att råka på en rättspsykiatrisk undersökning.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in