2017-08-23, 19:03
Medlem
Browndawgs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Saruman
I vilken position hade huvudet då stelnat för att det skulle hindra honom från att få ut kroppen? Tungan och öronen jättelångt ute så att han inte fick ut kroppen genom luckan?

Ja, inte omöjligt.

När han väl började karva så var det väl lika bra göra det ordentligt.
Citera
2017-08-23, 19:04
Medlem
Browndawgs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hoppsann
Så snabbt inträder väl inte likstelhet ändå?
Tar det inte ett antal timmar?

Jo men jag har ingen tidpunkt när hon dog kontra när han skulle ha upp henne så jag utesluter inte det. Dels att hon blek stel samt att hon vägde mycket så han orkade inte upp henne.
Citera
2017-08-23, 19:05
Medlem
Browndawgs avatar
Dessa 60 kilo ni pratar om. Var har ni hittat hennes vikt angiven?
Citera
2017-08-23, 19:06
Medlem
hoppsanns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KSP
Ingen annan i tråden som tror att han under en längre tid haft denna fantasi och nu genomfört/upplevt den med en smärre felmarginal i utgången? Denna man är helt galen och ingenting avseende honom förvånar mig. Han hade säkert planerat detta. Vilken jävla tur att kvarlevorna hittades, styckningen såg jag inte komma!
Citat:
Ursprungligen postat av Saruman
Tippar att det är så enkelt som att han styckade kroppen för att han hade lust att göra det. Det var säkert en del av hans fantasi när han låg nere på botten i sin ubåt på nätterna.
Det är väl inte så sannolikt att han styckmördade vid 15-16 års ålder.

De intressen han hade dök upp under barndomen/ungdomen och de blev mer som fanatiska fixereringar än normala intressen.
Han behöll samma intressen under hela livet.

Om han var 15-16 när japanskan hittades mördad och styckad så kan han ha blivit påverkad och skapat fantasier om att göra detsamma.
De fantasierna kan ha fastnat i hans huvud lika mycket som raket- och ubåtsintresset.
Citera
2017-08-23, 19:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Browndawg
Känns som att en kniv lär man ha på en ubåt oavsett kök eller inte.
Kniv vet ja inte, känns mer som nått man bär personligt om man går ombord. Isåfall känns en Yxa som ett mer relevant vapen som skulle kunna finnas på ubåten.
Citat:
Ursprungligen postat av Wellwellwell
Ja det undrar jag också. De flesta stickningar jag hört om har gjorts med såg. Köksredskap är nog för klena.

Ja de jäkligt svettigt att stycka en kropp. Sen är de psykiskt också såvida du inte är helt galen. Så för att göra mer fysiskt enkelt så är en såg eller yxa de ultimata.
Citera
2017-08-23, 19:09
Medlem
TaxenSixtens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Marie-Antoinette
http://www.aftonbladet.se/a/kkwmB
Konstigt att polisen tittar på gamla styckningar när det var en OLYCKA. Var de andra fallen också olyckor
Citera
2017-08-23, 19:09
Medlem
Kan inte sluta tänka på bilderna när Madsen knallade iland och skrattade och såg glad o nöjd ut. Detta efter att ha dödat Kim, styckat henne, stuckit hål i henne och dumpat henne i havet.

Den där ubåten har nog fått se en hel del sjuka grejer genom åren och jag skulle inte bli det minsta förvånad om man kan knyta andra försvunna personer till Madsen. En kartläggning av hans aktiviteter (+ den norske ägaren) är nog på plats
Citera
2017-08-23, 19:11
Medlem
siljaeuropa94s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sno
Hans gränsöverskridande beteende på alla plan plus hans raseriutbrott och hans oförmåga att hantera mänskliga relationer (klarar inte av att bli ifrågasatt, har blivit utesluten från olika sällskap, är hämndlusten osv). menade jag när jag ifrågasatte KW och hennes "stora erfarenhet" när det gäller att döma olika krissituationer.

Kom inte med gamla skåpmat att jag "skuldbelägger offret".

Jag undrar hur offret i detta fall och i andra liknande fall tänker när de utsätter sig för en risk väl medvetna om att INGEN komma att kunna komma till deras undsättning ifall det vill sig illa.

Att folk visste om att hon fanns ombord skulle endast ge en hint för utredningen EFTER att "olyckan" redan hade ägt rum.

Varför var hon tvungen att intervjua honom ensam, ombord, under vattnet, i ett litet slutet utrymme istället för att exempelvis intervjua honom på ett kafé?

Vems idé var det att hon skulle följa med på en tur?
Hon ville ju ha en exklusiv intervju på hans ubåt förmodligen. Annars hade reportaget blivit mindre intressant. Sjukt osannolikt dock att intervjuobjektet visade sig vara en galen styckmördare.
Kanske hade hon redan mött honom i fabriken/hamnen-en psykopat är ju duktig på att dupera/göra ett gott intryck. Danska polisen utreder nu förresten även om Madsen kan ha kopplingar till andra mord/styckmord.
Citera
2017-08-23, 19:13
Medlem
Citat:
Kroppsdelarna nertyngda för att Kim Walls döda kropp inte skulle flyta upp

Citat:
Få har väntat sig något annat, och tidigare på dagen twittrade polisen ut dna-matchningen. Men Jens Møller kommer med fler detaljer.
–Det finns snitt och stick i kroppen som för att gaser ska passera ut. Det visar att man har velat hindra att kroppen flyter upp.

Dessutom var metallföremål av något slag fästa vid kroppen för att få den att sjunka. Jens Møller säger att metallföremålen satt kvar när kroppen hittades, men vill inte berätta om det rör sig om kedjor eller andra tyngder.

https://www.hd.se/2017-08-23/kroppsdelarna-nertyngda-for-att-kim-walls-doda-kropp-inte-skulle-flyta-upp
Citera
2017-08-23, 19:14
Medlem
Sarumans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jepjester
Kan inte sluta tänka på bilderna när Madsen knallade iland och skrattade och såg glad o nöjd ut. Detta efter att ha dödat Kim, styckat henne, stuckit hål i henne och dumpat henne i havet.

Den där ubåten har nog fått se en hel del sjuka grejer genom åren och jag skulle inte bli det minsta förvånad om man kan knyta andra försvunna personer till Madsen. En kartläggning av hans aktiviteter (+ den norske ägaren) är nog på plats
Den norske ägaren är en stenrik norrman som investerade 250 000 kr i Madsens företag för några år sedan för att han tyckte att den danska raket-miljön var spännande. Han säger till norska VG att han inte hade något med bolagets drift att göra. Han är helt ointresserad av Madsens ubåt och vill inte ha den.
Citera
2017-08-23, 19:15
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av salta_killen
hur har det gått med alla teorier om att Kim blivit lemlestad av en lite lagom hungrig vithaj, alternativt proffesionellt styckad av ubåtens propeller? Jag har inte hunnit följa tråden. Vilken teori har varit den galnaste hittills?

Ska i alla fall bli intressant att få höra Prebens förklaring till sin Ubåtsstyckarfrenzy. Snacka om unikt fall.

Hon är konstaterat avsiktligt styckad. Blodspår i ubåten, Madsen har erkänt att hon dog på båten och att han gett henne en sjöbegravning.

Citat:
Ursprungligen postat av siljaeuropa94
Hon ville ju ha en exklusiv intervju på hans ubåt förmodligen. Annars hade reportaget blivit mindre intressant. Sjukt osannolikt dock att intervjuobjektet visade sig vara en galen styckmördare.
Kanske hade hon redan mött honom i fabriken/hamnen-en psykopat är ju duktig på att dupera/göra ett gott intryck. Danska polisen utreder nu förresten även om Madsen kan ha kopplingar till andra mord/styckmord.

Göra gott intryck har han väl misslyckats med i hela sitt liv, tycker jag det verkar som..
Citera
2017-08-23, 19:16
Medlem
Sarumans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Browndawg
Dessa 60 kilo ni pratar om. Var har ni hittat hennes vikt angiven?
Det var något jag gissade tidigare - hade ett räkneexempel på hur mycket viktbesparing styckningen skulle innebära om hon vägde 60kg. Tog bara siffran ur luften eftersom det lät som en rimlig vikt på henne.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in