2017-08-23, 00:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Prinzezzan
Angående det fetmarkerade.

Jag har inga uppgifter om detta, så till denna info är jag inte källa. (Däremot till de andra två påståendena under samma punkt.)

Sorry, det var endast bilen ja!
Citera
2017-08-23, 00:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pudelfrillan
An*a-Karin M*lmgr*n född 69 och An*a-Lena M*lmgr*n född 70, bägge bodde på Lockerudsvägen 55.

En syster född 68 med väl men nu har jag glömt både namn och om hon bodde på den adressen. Återkommer om ingen kan hjälpa till.
Citera
2017-08-23, 00:46
Medlem
Pudelfrillans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lubbe75
En syster född 68 med väl men nu har jag glömt både namn och om hon bodde på den adressen. Återkommer om ingen kan hjälpa till.

Ja det finns en syster född 68 också, Ann-kr*st*n M*lmgr*n, vet ej adress -92.
Citera
2017-08-23, 01:01
Medlem
rattugglans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VelePetter
Ska kolla med min källa. fast det kan dröja en dag eller två
Om din bekants bekant helt utan synbar anledning känner till systrarnas körkorts- och bilförhållande så borde väl vederbörande besitta en hel del kunskap om KM också, tänker jag..
Citera
2017-08-23, 01:57
Medlem
Zylfidens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ugglan.
Ursäkta om jag lägger mig i, men nog känns det väl en aningens väl avancerat att köra igenom en vakt med risk för kontroll och in på militärt område med ett lik i bagaget? Dessutom var ju KM (om det nu är han som är "mannen med pilotglasögon" och kanske också gärningsman) sjukskriven en vecka efter Helenas försvinnande. Inte skulle han väl ha haft kroppen liggande någonstans under hela den tiden? Detta tror jag måttligt på.

Nej, det var inte så jag menade. Jag menar att han åkt dit på natten, inte en vecka efteråt och haft ett lik liggandes i kofferten.
En teori: 1.Att han haft någon som körde, den vita bilen som syntes.
2.Om han nu är Pilotmannen och promenerade med henne hem på natten, någon de båda känner kommer i den vita bilen, som stannar till, det blev dispyt/bråk, hon springer iväg, han efter, hon knockats medvetslös, in med henne i bilen snabbt. Han sätter sig i baksätet med henne och de kör iväg.
3.Vad som händer sen och de gör med henne resulterar i att hon försvinner och skall aldrig hittas. 4.En plats de kommer på är militärområdet för att KM jobbar där med ett elektriskt projekt.
5.Hur såg bevakningen ut på den tiden? Var det vakt i en stuga som det är nu? Eller var det någon annan form av nyckel till bommar e t c? Om det var en mänsklig vakt, kommer han i så fall ihåg om han släppte in någon elektriker på området på natten då? Eftersom området ligger en bit ifrån Mariestad så har man aldrig frågat och ingen har över huvud taget kopplat ihop att dom åkte en lite längre tur.
6.KM vet så klart och förmodligen en person till. Det som är intressant att veta är vilka elektriska projekt han var involverad i vid tidpunkten och var.
7.Att han sjukskriver sig veckan efter försvinnandet är väl inte så konstigt. Han ville hålla sig borta ifrån platsen. Var han sjukskriven en vecka? Eller blev det längre? Hans arbetssituation vid tillfället är av intresse, helt klart.
Citera
2017-08-23, 02:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zylfiden
Nej, det var inte så jag menade. Jag menar att han åkt dit på natten, inte en vecka efteråt och haft ett lik liggandes i kofferten.
En teori: 1.Att han haft någon som körde, den vita bilen som syntes.
2.Om han nu är Pilotmannen och promenerade med henne hem på natten, någon de båda känner kommer i den vita bilen, som stannar till, det blev dispyt/bråk, hon springer iväg, han efter, hon knockats medvetslös, in med henne i bilen snabbt. Han sätter sig i baksätet med henne och de kör iväg.
3.Vad som händer sen och de gör med henne resulterar i att hon försvinner och skall aldrig hittas. 4.En plats de kommer på är militärområdet för att KM jobbar där med ett elektriskt projekt.
5.Hur såg bevakningen ut på den tiden? Var det vakt i en stuga som det är nu? Eller var det någon annan form av nyckel till bommar e t c? Om det var en mänsklig vakt, kommer han i så fall ihåg om han släppte in någon elektriker på området på natten då? Eftersom området ligger en bit ifrån Mariestad så har man aldrig frågat och ingen har över huvud taget kopplat ihop att dom åkte en lite längre tur.
6.KM vet så klart och förmodligen en person till. Det som är intressant att veta är vilka elektriska projekt han var involverad i vid tidpunkten och var.
7.Att han sjukskriver sig veckan efter försvinnandet är väl inte så konstigt. Han ville hålla sig borta ifrån platsen. Var han sjukskriven en vecka? Eller blev det längre? Hans arbetssituation vid tillfället är av intresse, helt klart.
Det där låter synnerligen besvärligt att ta sig in på ett bevakat ställe med lik i lasten. Den tror jag inte ett dyft på.
Citera
2017-08-23, 02:10
Medlem
Zylfidens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av divadnil
Det där låter synnerligen besvärligt att ta sig in på ett bevakat ställe med lik i lasten. Den tror jag inte ett dyft på.

Men om det inte var ett lik då? Att hon har bragts om livet där på militärområdet? Inte vid lekplatsen, hon blev bara knockad där. Inte lika besvärligt att åka runt sittandes i ett baksäte med en tjej som "däckat" efter en festkväll. Om polisen skulle stoppat dem, var dom ju bara på väg hem efter festen och hon som sagt, hade ju somnat. Åter igen, arbetssituationen är av intresse.
Citera
2017-08-23, 02:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zylfiden
Men om det inte var ett lik då? Att hon har bragts om livet där på militärområdet? Inte vid lekplatsen, hon blev bara knockad där. Inte lika besvärligt att åka runt sittandes i ett baksäte med en tjej som "däckat" efter en festkväll. Om polisen skulle stoppat dem, var dom ju bara på väg hem efter festen och hon som sagt, hade ju somnat. Åter igen, arbetssituationen är av intresse.
Var han jobbade är av intresse det håller jag med om. Att han skulle ta med sig henne in på ett övervakat område oavsett om hon bara är frihetsberövad eller är ett lik låter helt osannolikt.
Citera
2017-08-23, 03:10
Medlem
Xeitums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ugglan.
22 respektive 23 år och ingen av dem skulle ha haft körkort, trots en stark koppling ut till landet? Känns rent spontant som mycket tveksamt, men visst kan det vara möjligt.

Ja det får nog betraktas som väldigt ovanligt när man kommer från en kommun i den storleksordningen o det geografiska läget. Är själv uppväxt i en i dessa avseenden liknande stad o att ta körkort var ju för i stort sett alla något man gjorde så fort det bara gick. I Sthlm o GBG är det kanske en annan sak.
Citera
2017-08-23, 06:24
Medlem
Stryknings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Xeitum
Ja det får nog betraktas som väldigt ovanligt när man kommer från en kommun i den storleksordningen o det geografiska läget. Är själv uppväxt i en i dessa avseenden liknande stad o att ta körkort var ju för i stort sett alla något man gjorde så fort det bara gick. I Sthlm o GBG är det kanske en annan sak.

Det där beror ju på vad man har för behov och vad ekonomin tillåter m.m. Jobbar man nära hemmet t.ex eller om det finns bra allmäna kommunikationer så är det inte så bråttom för vissa. Själv var jag snabb men en del kompisar (speciellt tjejer) väntade många år minns jag.
Citera
2017-08-23, 08:06
Medlem
Grandpas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pudelfrillan
Ja det finns en syster född 68 också, Ann-kr*st*n M*lmgr*n, vet ej adress -92.
Född -67, Bodde 1990-91 på Gärdesg 3
Citera
2017-08-23, 08:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Grandpa
Född -67, Bodde 1990-91 på Gärdesg 3

Tack, har du 92?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto