2017-08-22, 19:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Snubban007
Nej jag håller mer och mer med er.. han har nog tyvärr råkat ut för något.. olycka eller våldsbrott..

Att han hoppade av tåget och gick med de bestämda steg man såg på perrongen, för att gå och ta sitt liv.. nej det köper inte jag..

Frågan har garanterat blivit ställd.. Men i riktning som man ser P gå.. vad finns där? Vad ser Patrik framför sig när han går där på perrongen?
Han ser DET RIKTIGA STATIONSOMRÅDET .
Har för mig att detta "lilla liknande ett pendeltåg"som Patrik åkte stannar "i början", på änden på stationområdet ...
På andra sidan om pylontunneln , stannar "de riktiga" stora långa tågen. Man går typ förbi/ under/vid sidan om den för att komma till stora resecentrumet.
Det är ifrån den andra sidan om pylontunneln som hissar och trappor (kommer inte ihåg om det finns rulltrappor hmm,någon som har koll på det ?)går /upp och ner just till dessa "stora" långa tåg .Man kan ju inte komma vidare till fortsatt resa utan att ta sig upp i Pylontunneln,men det vet vi ju redan....
Varför Bergslagståget stannar där det gör i änden på stationen är ju för att det efter en kvart åker bakåt söderut ,på ett typ eget spår (som är ett återvändsspår,tar liksom slut vid Hallsbergs station) ,så det är helt onödigt för det att åka vidare på de spår som ALLA de andra tågen gör .
SÅ ! Det Patrik såg var en större samlingsplats rakt utanför pressbyrån som ligger inuti station. En stor yta för väntande passagerare.Såklart han drogs dit ,där det finns parkbänkar och resetavlor med tågtider och fullt utav folk .Det riktiga tågstationsområdet kan man säga .
Man kan säga att där han gick av ligger lite avigt jämfört med där de flesta går av och på .Så att han vandrade på med bestämda steg beror faktiskt på att man känner av ATT det är "därborta" som det är den verkliga tågruljangsen.
E du med ?
Senast redigerad av evaveva 2017-08-22 kl. 19:33.
Citera
2017-08-22, 19:53
Medlem
Det där med en challenge att vara borta tre månader är ju något som har spekulerats fram av vissa i tråden och saknar ju helt bäring, snarare är det nog godhjärtat önsketänkande att "världens story" ska vara så pass enkel som att Patrik hållt sig undan en period som typ en rolig grej.

Jag tror att mer och mer på att Patrik varit väldigt medveten om att han gått av tåget i Hallsberg i syfte att möta någon/några, som inte behöver ha någon anknytning till den orten. Om jag inte är helt vilsen så var NinaBe före mig med den spekulationen, vilket ändå känns betydligt mer rimligt än att han blivit kidnappad av aliens, mördad av Tältmannen, dumpad i en gödselbrunn av lokala EPA-raggare, hålls fången på en hemlig gaybordell eller av misstag dödats av några missbrukare vid "deras tillhåll". Jag utesluter inte självmord, men det känns mer troligt att han medvetet mött någon/några och sedan har sannolikt något, från hans sida, oplanerat inträffat.

I brist på fakta är ju detta bara fortsatta spekulationer.
Citera
2017-08-22, 21:26
Medlem
Skaraborg2s avatar
Tre månader.

Är det någon som fortfarande tror att den försvunne unge männen fortfarande är i livet efter tre månader som saknad?
Citera
2017-08-22, 22:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Skaraborg2
Är det någon som fortfarande tror att den försvunne unge männen fortfarande är i livet efter tre månader som saknad?
Nej, jag tror inte Patrik lever tyvärr. Jag bara hoppas att de i alla fall hittar hans kropp.
Citera
2017-08-22, 22:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av runarviking
Nej, jag tror inte Patrik lever tyvärr. Jag bara hoppas att de i alla fall hittar hans kropp.

1. Men runarviking , tänk om någon gömt den så pass att den inte hittas ?

2. citat snusmoped :"och sedan har sannolikt något, från hans sida, oplanerat inträffat." slut på citat

förklara lite närmare så man förstår ditt tänk , snusmoped.

...."något, från hans sida " ???????det är de orden jag inte riktigt hajjar ?

Ge mig ett exempel på scenario ...!?
Senast redigerad av evaveva 2017-08-22 kl. 22:27.
Citera
2017-08-22, 22:21
Medlem
CallePhilles avatar
Hur har det gått med fälten? Har de skördat ännu?
Citera
2017-08-22, 22:33
Medlem
Snubban007s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av evaveva
Han ser DET RIKTIGA STATIONSOMRÅDET .
Har för mig att detta "lilla liknande ett pendeltåg"som Patrik åkte stannar "i början", på änden på stationområdet ...
På andra sidan om pylontunneln , stannar "de riktiga" stora långa tågen. Man går typ förbi/ under/vid sidan om den för att komma till stora resecentrumet.
Det är ifrån den andra sidan om pylontunneln som hissar och trappor (kommer inte ihåg om det finns rulltrappor hmm,någon som har koll på det ?)går /upp och ner just till dessa "stora" långa tåg .Man kan ju inte komma vidare till fortsatt resa utan att ta sig upp i Pylontunneln,men det vet vi ju redan....
Varför Bergslagståget stannar där det gör i änden på stationen är ju för att det efter en kvart åker bakåt söderut ,på ett typ eget spår (som är ett återvändsspår,tar liksom slut vid Hallsbergs station) ,så det är helt onödigt för det att åka vidare på de spår som ALLA de andra tågen gör .
SÅ ! Det Patrik såg var en större samlingsplats rakt utanför pressbyrån som ligger inuti station. En stor yta för väntande passagerare.Såklart han drogs dit ,där det finns parkbänkar och resetavlor med tågtider och fullt utav folk .Det riktiga tågstationsområdet kan man säga .
Man kan säga att där han gick av ligger lite avigt jämfört med där de flesta går av och på .Så att han vandrade på med bestämda steg beror faktiskt på att man känner av ATT det är "därborta" som det är den verkliga tågruljangsen.
E du med ?

Tack evaveva för en utförligt och beskrivande förklaring!
Men då borde det väl rimligtvis finnas övervakningskameror även där?? Undrar om dom är checkade?

Fick av några vänner som har inblick i mps till mig för några veckor sedan att det planerades ett nytt sök i slutet på augusti.. borde ju läggas ut på sidan snart då ju...
Citera
2017-08-22, 22:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Snubban007
Tack evaveva för en utförligt och beskrivande förklaring!
Men då borde det väl rimligtvis finnas övervakningskameror även där?? Undrar om dom är checkade?

Fick av några vänner som har inblick i mps till mig för några veckor sedan att det planerades ett nytt sök i slutet på augusti.. borde ju läggas ut på sidan snart då ju...

ja det vore ju väldigt bra om de checkade dem .Har tyvärr för mig att de sa att de flesta kamerorna var så skitiga och dåliga på att fånga bild så att de inte visar någon Patrik .Så himla typiskt .

Det måste de ju se till att just kameror filmar och fotar ständigt och jämt ,just för att få chans till att hjälpa en person som i detta läget är Patrik.

Vore bra om det kollades upp ordentligt , så att ingenting missas om åt vilket håll han tog sig.Eller hur .

jo ,behövs ju fler sök .

Snubban 007 , CallePhille undrade ju om fälten har skördats ? Vet du något om det ?

inne på föräldrarnas bloggsida ,där ser jag aldrig någon förändring ,är det någon av Er som gör det ?
Senast redigerad av evaveva 2017-08-22 kl. 22:51.
Citera
2017-08-22, 23:03
Medlem
Citat:

2. citat snusmoped :"och sedan har sannolikt något, från hans sida, oplanerat inträffat." slut på citat

förklara lite närmare så man förstår ditt tänk , snusmoped.

...."något, från hans sida " ???????det är de orden jag inte riktigt hajjar ?

Ge mig ett exempel på scenario ...!?

Kortfattat: Patrik gick av tåget i syfte att träffa någon/några, som sedan utsatte honom för något som ledde till "världens story"

Vill inte spekulera kring eventuellt händelseförlopp och dessutom vill jag understryka att ovanstående är en spekulation.
Citera
2017-08-22, 23:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av snusmoped
Kortfattat: Patrik gick av tåget i syfte att träffa någon/några, som sedan utsatte honom för något som ledde till "världens story"

Vill inte spekulera kring eventuellt händelseförlopp och dessutom vill jag understryka att ovanstående är en spekulation.

Så han blev överraskad ,överrumplad ,satt i knipa ,och förstod inte alls vad som hände ? Något åt det hållet ?
Han hade inte en tanke på att det som hände överhuvudtaget kunde hända ?

Låter elakt tycker jag utav de som gjorde detta ....

(spekulation )
Senast redigerad av evaveva 2017-08-22 kl. 23:16.
Citera
2017-08-22, 23:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Skaraborg2

Nä, det slutade jag att tro för länge sen.

Hoppas dock fortfarande att han hittas, så att familjen och andra närstående får ett avslut.
Citera
2017-08-22, 23:14
Medlem
Citat:
Så han blev överraskad ,överrumplad ,satt i knipa ,och förstod inte alls vad som hände ? Något åt det hållet ?
Han hade inte en tanke på att det som hände överhuvudtaget kunde hända ?

Låter elakt tycker jag utav de som gjorde detta ....

Precis, något som han inte var medveten om/förberedd på inträffade. Men detta är en spekulation, jag vill inte att det ska bli en trådsanning att han blivit bortförd för det vet vi ju faktiskt inte.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in