Citat:
Ursprungligen postat av
Grumpyoldfart
Trovärdigheten kan inte du bedöma då du inte sitter inne med facit, ditt resonemang är så dumt så klockorna stannar. Har varken tid eller intresse i "rättshaverister". Imorgon vet vi besked om det är Kim Wall man hittat, om det inte skulle vara det så är vi tillbaka på ruta 1, och alla fakta i saken är att hon är försvunnen och har befunnit sig på en ubåt. Alla spekulationer, även mina, sedan bålen hittades, faller platt om det är någon annan man hittat.
Ja, du är trög för du förstår uppenbarligen inte alls. Och flyttar målstolparna som du vill.
Nu handlade det inte om trovärdighet utan din vrångsyn på "bevis", samt just vad som är troligt. I morgon är det överspelat huruvida det är troligt eller ej att man hittat bålen av Wall, för då har vi i stället fakta att rätta oss efter.
Jag tror du tjafsar bara för tjafsets skull, för annars är du lovligt korkad. Att du inte förstår att bålen är fakta (vadå, är den imaginär?) eller bevisning är märkligt, eftersom den statusen inte har något med om det är Wall eller inte. Du har inte heller besvarat frågorna jag ställt till dig om vad du anser vara "bevis" i dessa sammanhang (du verkar vilja eftersöka fullständig induktion, men då kan jag bara meddela att det inte låter sig göras i verkligheten och inte ens fingeravtryck eller DNA är "bevis" då eftersom de har sannolikheter i överensstämmelse, inte binär överensstämmelse. För övrigt har redan fall där två personer har haft samma fingeravtryck ägt rum, p.g.a. att man rutinmässigt tittade på för få parametrar).
Du ska bara veta hut, för övrigt. Det är dina resonemang som är dumma alternativt obefintliga. De hör dessutom inte hemma i denna tråd, utan du får posta dina förnekelseidéer och allmänt pseudovetenskapliga och "not even wrong"-alster i forumdelen för konspirationsteorier.
Att du tror att fakta begränsar sig till dessa två saker som "borta" och "varit på ubåt" är skrattretande. Väder? Bålen? Rodren? Det lilla vi vet om PMs redogörelse? Avbokade möten? Vittnen på den räddande båten? Den snabba häktningen? Rubriceringen? PMs gamla konflikter? Sökpådraget? Allt detta och mycket mer därtill är verkliga saker som finns i verkligheten vare sig du vill eller inte. Dessa kan oberoende eller tillsammans anföras som bevis och värderas, beroende på vilket scenario som utspelar sig.
Du anser tydligen på fullaste allvar att det är mer troligt att hon lever och att någon annan saknas utan att det framkommit är löjlig. Det är dessutom den enda slutsatsen man kan dra av dina "resonemang". Att du underkänner polisens alla uppgifter som framkommit. Kan du ge en siffra, du som tror att "bevis" betyder induktionsbevis? Är det 50/50 att hon lever? Eller 75/25? Hur *bedömer* du det? Har du några skäl att anta att hon håller sig undan (nej)? Finns det skäl att anta att hon är död (ja). Detta är hur landet ligger.