2017-08-22, 22:34
Moderator
OYs avatar
Angående filmklippet med dockan som hänger i en kätting.

PM använder dockor när han testar rymdkapslar, till exempel vid uppskjut av raket.

Jag har sett klipp, hittar det dock inte nu.

Trots det är det väldigt makabert att se dockan hänga i en kätting då vi känner till att det fanns någon typ av kedja eller kätting på torson.
Citera
2017-08-22, 22:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kjelle83
Uh kändes ju hyfsat makabert att se nu om inte annat...

Men undrar vad den kan ha för funktion?
En skyltdocka- ja malplacerad, vad är syftet med dockan.
Det vore intressant- om den svenska strippan som badade i verkstaden kunde bidra med sin berättelse, hade han en bassäng i verkstaden, och köpte in strippor som han kunde bada med?
Var detta hans aktivitet eller ingick övriga verkstads-jobbare också i strip-showen?
Låter crazy.
Han bodde på en husbåt med sin fru- visste hon om hans badande med strippor?
Mycket märklig information om hans privatliv som börjar komma fram.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hegamon
Ovan ser vi overallen som ser ut som en räddningsoveral med enkel modell av flytväst på utsidan. Ovan är inte är samma overall som han har på sig i filmen där han bär värmefilten i syntetmaterial:

https://www.youtube.com/watch?v=YX5PRtGnLXY

Jag tycker räddningsoverallen ser kamoflagefärgad ut?
Citera
Medlem
Jofs avatar
Detta är en man som jag inte vill tillbringa en sommarnatt med - instängd i en ubåt.
Inte ens om jag kunde fixa ett scoop för kvällspressen. Inte ens om jag var kvinna i mina bästa år.
Citera
2017-08-22, 22:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jof
Detta är en man som jag inte vill tillbringa en sommarnatt med - instängd i en ubåt.
Inte ens om jag kunde fixa ett scoop för kvällspressen. Inte ens om jag var kvinna i mina bästa år.

Är nog inte bara du. Förmodligen färre som vill det idag än för två veckor sen..
Citera
2017-08-22, 22:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PhDSalander
Han har troligen köpt ett stort parti av dem på militärens överskottslager.

Känns som standardutrustning med både extra overaller och verktyg i en enkel ubåt. Nautilus är ingen bostad, mer som en verkstad med sovplatser.[/quote]

Han får ha haft hur många som helst i ubåten. Frågan gäller hur han har fått en ny nästan likadan overall efter han kommit upp på land och vad som hände med den gamla?![/quote]

Kan han inte ha haft den i en plastpåse innanför den som blev blöt vid sänkningen? Har för mig att han bar på en bag när han gick iland.

Det kommer inte att vara så intressant med overallen, om man pratar blodspår iaf. Han har förmodligen redan sagt att i samband med "olyckan", fick han säkert KW's blod på sig. Om det är spermie-spår, kan han ju ha dragit en handtrall vid tillfälle.....
Citera
2017-08-22, 22:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Grumpyoldfart
Trovärdigheten kan inte du bedöma då du inte sitter inne med facit, ditt resonemang är så dumt så klockorna stannar. Har varken tid eller intresse i "rättshaverister". Imorgon vet vi besked om det är Kim Wall man hittat, om det inte skulle vara det så är vi tillbaka på ruta 1, och alla fakta i saken är att hon är försvunnen och har befunnit sig på en ubåt. Alla spekulationer, även mina, sedan bålen hittades, faller platt om det är någon annan man hittat.
Ja, du är trög för du förstår uppenbarligen inte alls. Och flyttar målstolparna som du vill.

Nu handlade det inte om trovärdighet utan din vrångsyn på "bevis", samt just vad som är troligt. I morgon är det överspelat huruvida det är troligt eller ej att man hittat bålen av Wall, för då har vi i stället fakta att rätta oss efter.

Jag tror du tjafsar bara för tjafsets skull, för annars är du lovligt korkad. Att du inte förstår att bålen är fakta (vadå, är den imaginär?) eller bevisning är märkligt, eftersom den statusen inte har något med om det är Wall eller inte. Du har inte heller besvarat frågorna jag ställt till dig om vad du anser vara "bevis" i dessa sammanhang (du verkar vilja eftersöka fullständig induktion, men då kan jag bara meddela att det inte låter sig göras i verkligheten och inte ens fingeravtryck eller DNA är "bevis" då eftersom de har sannolikheter i överensstämmelse, inte binär överensstämmelse. För övrigt har redan fall där två personer har haft samma fingeravtryck ägt rum, p.g.a. att man rutinmässigt tittade på för få parametrar).

Du ska bara veta hut, för övrigt. Det är dina resonemang som är dumma alternativt obefintliga. De hör dessutom inte hemma i denna tråd, utan du får posta dina förnekelseidéer och allmänt pseudovetenskapliga och "not even wrong"-alster i forumdelen för konspirationsteorier.

Att du tror att fakta begränsar sig till dessa två saker som "borta" och "varit på ubåt" är skrattretande. Väder? Bålen? Rodren? Det lilla vi vet om PMs redogörelse? Avbokade möten? Vittnen på den räddande båten? Den snabba häktningen? Rubriceringen? PMs gamla konflikter? Sökpådraget? Allt detta och mycket mer därtill är verkliga saker som finns i verkligheten vare sig du vill eller inte. Dessa kan oberoende eller tillsammans anföras som bevis och värderas, beroende på vilket scenario som utspelar sig.

Du anser tydligen på fullaste allvar att det är mer troligt att hon lever och att någon annan saknas utan att det framkommit är löjlig. Det är dessutom den enda slutsatsen man kan dra av dina "resonemang". Att du underkänner polisens alla uppgifter som framkommit. Kan du ge en siffra, du som tror att "bevis" betyder induktionsbevis? Är det 50/50 att hon lever? Eller 75/25? Hur *bedömer* du det? Har du några skäl att anta att hon håller sig undan (nej)? Finns det skäl att anta att hon är död (ja). Detta är hur landet ligger.
Citera
2017-08-22, 22:43
Medlem
Hegamons avatar
https://www.youtube.com/watch?v=Og_hMcYMLHU

Alltså, personligheten utifrån videon tycker jag inte är så otroligt mycket aspig. Däremot antisocial. Jag tycker också hans starka rynkor i pannan som förändras utifrån hans enformiga känslor är oroväckande. Självklart reagerar jag på dockan.

Jag hade en docka på mitt förra kontor, en skyltdocka. Den såg humoristisk och konstig ut. Men i detta fallet verkar dockan finnas där för att vara substitut för en morbid, bisarr tanke. Jag lägger också märke till den här militära fascinationen.
Citera
2017-08-22, 22:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kjelle83
Uh kändes ju hyfsat makabert att se nu om inte annat...

Men undrar vad den kan ha för funktion?
Gud så sjukt!! Detta känns ju som något jag såg framför mig vad gäller det Kim råkat ut för när jag hörde om torson och kedjan.
Fy för den lede!
Citera
2017-08-22, 22:45
Medlem
Mogna-Meloners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snapcount
Joo-o.., han kan ha sysslat med det (rough-sex), men vi har inte hört något om detta. Tror nog att skvallerpressen håller på/har sökt igenom hans tidigare partners för skvaller.., men inget har kommit fram om det. För nu så säger det mig.., att Peter inte har visat en tidigare våldsam sida gentemot kvinnor.

Peter är ju nog även att beakta som en kändis i Danmark, så hans sängvanor borde inte vara så hemliga heller för pressen.

Utåtagerande sexliv, ja, men det förefaller frugan att vara nöjd med, vad vi vet än så länge. Det finns ju alltifrån öppna äktenskap, svingers till..?

Det tror jag på, det passar nog in i hans ego.

Många har ju hållit honom om ryggen och stått på hans sida i försvinnandet. Inklusive hans halvbror. Men nu när PM erkänt att han har del i KW:s försvinnande samt att det dessutom hittats en styckad kvinnotorso tar flera avstånd från honom. Även hans bror gör det. Och då kan det plötsligt börja dyka upp saker om honom. Inte nödvändigtvis till media, utan till polisen.

När ubåten hittades och KW inte var där så förstod jag direkt att PM dödat henne. Tänkte inte våldtäkt. Tänkt dålig impulskontroll. Men nu när jag vet mer om hans sexliv ihopkopplat med hans lite grandiosa självbild, så är jag öppen för ett sexuellt motiv. Betyder inte att jag automatiskt tror att det är sexuellt motiv. Bara att jag är öppen för det.

Jag är på intet sätt pryd. Säljer sex sedan många år och även till män med annorlunda fetischer och behov. Så jag tror absolut inte en man är potentiell mördare för att han gillar rough och kinky. Eller har liberal sexsyn. Men bland de männen kan det säkert finnas de som antingen inte kan kontrollera sina lustar alla dagar eller medvetet tar stora risker när behovet slår till.
Senast redigerad av Mogna-Meloner 2017-08-22 kl. 22:50.
Citera
2017-08-22, 22:46
Medlem
skunkjobbs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hjärnsläppet
Den jag tipsade andra om att inte missa, här (FB) Svenska Kim Wall försvunnen sedan danska ubåten UC3 Nautilus havererat (2017-08-11)
Vad är det här för djävla skit??? Spill inte min tid med att svara med något helt annat än det jag frågade efter.

Med tanke på ditt extremt bristfälliga svar så antar jag att du bara hittade på det där om att bomben var till någon PM inte gillade. Jag har bara sett att han blev förhörd för att han var känd som potentiell bombmakare pga. de kemiska likheterna hos raketbränslet, inte att han skulle haft någon relation till offret.
Senast redigerad av skunkjobb 2017-08-22 kl. 22:49.
Citera
2017-08-22, 22:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av climasol
Denna video är mycket intressant.
https://www.youtube.com/watch?v=Og_hMcYMLHU

I videon blir han intervjuad i raketverkstan. I taket hänger något som ser ut som en skyltdocka i en märklig ställning. Man ser den flera gånger, först vid 5:15 in i videon. Dockan hänger från taket i en kätting. Armar, underben och huvud är avdelade. Ingen förklaring ges i videon till varför dockan hänger där.

Är detta en manifestation av hans sjuka fantasier? Kan han själv ha hängt upp den?
Helvete vad läskigt!!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in