Barca har gett upp sina försök att värva Coutinho, så han blir som väntat kvar. James Pearce är en så trovärdig källa det kan bli.
Barcas bud var ju riktigt pinsamma med klausuler om att Coutinho måste vinna ballon och liknande för att Liverpool skulle få mer än dom 80 miljoner pund dom tänkte betala över 5 år. Känns mer som att Barca inte ville värva Coutinho utan snarare ville få det att se ut som att man försöker? För dom måste ha vetat att Liverpool aldrig skulle acceptera dom bud som mottogs. Dom håller en fasad uppe för sina fans.
Sundays 7pm deadline that Barcelona set Liverpool to agree to an offer
Vi får väl se hur seriös den var.. men det är "ingen" i Spanien som säger att Barca har gett upp.
jag hittade det här..
Citat:
11:00 Barcelona failing to sign Coutinho
After their latest mega bid was rejected, Barcelona are finding it increasingly difficult to land a blow in the race for Coutinho. Rac1 report that the player's entourage are moving away from the deal.
Vi får väl se hur seriös den var.. men det är "ingen" i Spanien som säger att Barca har gett upp.
jag hittade det här..
Guillem Balague twittrade igår och skrev att Barcelona hade gett upp Coutinho. Spelare att försöka signa var Seri, Dembele, och di Maria.
Jag tycker hela affären med Coutinho är lite märklig. Han ville till Barcelona för att spela med sin gode vän Neymar.
Undrar om han fortfarande är lika intresserad, eller om det är en historia som pressen håller igång.
Another chapter in the 'Dembele Saga'. According to Sky Germany, FC Barcelona have, in the last few hours, made a new bid for Ousmane Dembele worth 130 million euros: 40 million more than they offered when Neymar first left.
However, according to the same report, the offer has been rejected because it's not reached the 150 million euros the German club want.
150 miljoner för Dembele är crazy.. men jag antar att de får betala det då.. om varken Coutinho eller Dembele kommer så kommer det bli sura miner i kvarteren i Barcelona..
Senast redigerad av foool13 2017-08-22 kl. 15:23.
150 millioner för Dembele är crazy.. men jag antar att de får betala det då.. om varken Coutinho eller Dembele kommer så kommer det bli sura miner i kvarteren i Barcelona..
Handlar väl kanske inte om värdet på spelaren just utan att Barca är riktigt jävla desperata och som sitter på 2 miljarder. Det vet ju givetvis Dortmund om och utnyttjar det.
Om inte nån av Coutinho, Dembele eller Siri kommer innan fönstret stänger tänker jag inte titta på en enda FCB-match denna säsong...Och tänker inte börja titta förrän ledningen blivit bortbytt.
Om inte nån av Coutinho, Dembele eller Siri kommer innan fönstret stänger tänker jag inte titta på en enda FCB-match denna säsong...Och tänker inte börja titta förrän ledningen blivit bortbytt.
Du tror att dessa spelare hade löst problemet? Det ligger i Barcelonas styrelse. Seri har haft en bra säsong i Franska ligan och ska plötsligt bli en ny Xavi?
Nej, det är dystra tider för barcasupportrar dessa dagar. Barcelonas transferfönster är ungefär lika upphetsande som en gammal, finsk, svartvit, otextad film utan slut. Det så man vill börja knarka.
Nej, det är dystra tider för barcasupportrar dessa dagar. Barcelonas transferfönster är ungefär lika upphetsande som en gammal, finsk, svartvit, otextad film utan slut. Det så man vill börja knarka.
Tycker det är rätt spännande och mer som "Den gamle och havet"
150 miljoner för Dembele är crazy.. men jag antar att de får betala det då.. om varken Coutinho eller Dembele kommer så kommer det bli sura miner i kvarteren i Barcelona..
Lite att man skjutit sig själva i foten med alla uttalande i media om att spelarna är på gång eller nära när klubbarna inte alls har varit sugna på att släppa sina spelare, nu ses det som ett misslyckande istället; bättre hade varit om enkelt hört sig om vad klubbarna ville ha och direkt då sagt nej tack och varit öppna direkt med att man inte tänker hoppa det här tåget med sjuka överpriser.
Istället för att köpa Paulinho kunde dom eldast upp pengarna så kanske Barca hade fått en mysig grillkväll vilket hade varit en bättre investering än Paulinho; man hade redan 7-8 spelare
Du tror att dessa spelare hade löst problemet? Det ligger i Barcelonas styrelse. Seri har haft en bra säsong i Franska ligan och ska plötsligt bli en ny Xavi?
Precis, hysteriskt inlägg från NirvanA. Det finns fortfarande ett par spelare som gör det värt att titta oavsett, och även om laget inte räckte till i supercupen har det annars sett någorlunda positivt ut hittills denna säsong.
Ledningen borde ha bytts ut som allra senast när de röstade om det, de har knappt tagit ett korrekt beslut sedan Laporta lämnade. Men det har ändå bjudits på en del bra fotboll och Messi är bättre än någonsin.