2017-08-21, 20:27
Medlem
ItchyNScratchys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Madchester496
Vi säger så.
Ryssholm står och faller med era biljettpengar, och principer existerar inte.
Med tanke på att AFC har en pissig ekonomi så lär förlorade biljettintäkter göra ganska stor skillnad. Att hålla denna diskussion med dig verkar dock lönlöst. Du verkar ha bestämt dig för en alternativ sanning som du vägrar släppa.
Citera
2017-08-21, 21:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ItchyNScratchy
Med tanke på att AFC har en pissig ekonomi så lär förlorade biljettintäkter göra ganska stor skillnad. Att hålla denna diskussion med dig verkar dock lönlöst. Du verkar ha bestämt dig för en alternativ sanning som du vägrar släppa.

"Alternativ sanning..." 😁
Som jag har fattat det är han Ryssholm ganska tät, men det kanske inte stämmer?
Jag tror hur som helst inte att klubben står och faller med biljettpengar från 3-400 bortasupportrar.
Men ändå ädelt av er att basunera ut er kamp mot en liten skitklubb, men totalt låta Salzburg rövknulla era principer.

Hur mycket hatar den generelle MFF-supportern Emil Forsberg? Mer eller mindre än Miiko?
Citera
2017-08-21, 21:44
Medlem
duros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Balonzo
Malmöiterna är väl inte särskilt dåliga på att resa. Vi skickar ju som regel alltid fler folk till Sthlm än vad Sthlm-lagen gör till Malmö. Bara på de senaste 5 åren har vi haft 3000+ under AIK-matcherna medans jag inte kan komma ihåg att AIK eller Hammarby ens varit över 1000 i Malmö.

Bor många fler MFF:are i Stockholm än supportrar till Stockholms-lagen i Malmö. Typ varenda skåning här uppe är ju MFF:are.
Citera
2017-08-21, 21:59
Medlem
Citat:
Jag tror hur som helst inte att klubben står och faller med biljettpengar från 3-400 bortasupportrar.
Men ändå ädelt av er att basunera ut er kamp mot en liten skitklubb, men totalt låta Salzburg rövknulla era principer.

Hur mycket hatar den generelle MFF-supportern Emil Forsberg? Mer eller mindre än Miiko?
Ryssen må vara tät men klubben är det inte. I våras hade man skulder på x antal hundratusen kronor hos kronofogden.

Lustigt för övrigt att supportrar till diverse andra klubbar vet exakt vad som "egentligen" sker bakom kulisserna i Malmö när vi som borde veta sitter som frågetecken. Tack Madchester och nazisten med Mr Bean-avatar för att ni upplyser oss oinvigda stackare.
Citera
2017-08-21, 22:50
Medlem
ArzeniXs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FreedomFighter-
Snuten försökte köra ner folk igår utanför Olympia. Hur kan ens den taktiken vara tillåten i Sverige? Är ju bara en tidsfråga innan det blir ett tragiskt utfall av det i form av allvarliga skador eller dödsfall.

Tur nog var det ingen som blev skadad igår.

https://www.facebook.com/supporterklubben.karnan/posts/2016577431701061

Att snuten i Helsingborg är ett gäng sadistiska svin hoppas jag inte kommer som en nyhet. Jag har bortamatchen från 2009 klart i minnet.

https://www.sydsvenskan.se/2009-08-23/stokigt-fore-matchen-hif-gais
Citera
2017-08-22, 06:14
Medlem
1907.Skanes avatar
Polisens agerande har uppmärksammats bland annat i SVT:
https://www.svt.se/nyheter/lokalt/helsingborg/polispiket-korde-in-i-folkmassa
Citera
2017-08-22, 06:55
Medlem
kostymnisses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FreedomFighter-
Snuten försökte köra ner folk igår utanför Olympia. Hur kan ens den taktiken vara tillåten i Sverige? Är ju bara en tidsfråga innan det blir ett tragiskt utfall av det i form av allvarliga skador eller dödsfall.

Tur nog var det ingen som blev skadad igår.

https://www.facebook.com/supporterklubben.karnan/posts/2016577431701061

Helsingborg är enda stället där en annan tvingats löpa från stök framkallar av Fabjoj Blå. Orsakat av just att dom försökte köra på folk, efter matcher står det ju ofta piketbussar för att förhindra andra fordon från att komma in vid bortasektionen men det är fritt fram att gå ut därifrån. När mitt sällskap då befinner sig mellan två av dessa bussar börjar den ena rulla, detsamma sker tydligen bakom den som rullar mot oss.
Det är givetvis en ren reaktion att då vråla till men se det fick man inte och det gillade inte dom i bussen... Är man liten/barn så hade det varit extremt lätt att ramla och ligga ner med en rullande buss mot sig är ju inte mysigt kan man tänka.
Till saken bör ju nämnas att jag förutom att fördöma hela j-a domarkåren från läktaren och svära över att korven är för kall inte är nån värstingsupporter.
Skånepolisen generellt är hemskt, om än (otroligt nog sett till vad som fortfarande sker) betydligt bättre än på 90-talet framförallt.

Citat:
Ursprungligen postat av ItchyNScratchy

Med tanke på att AFC utan bortafans inte hade snittat ens hälften av vad dom gör kan man ju inte betvivla din tes. Det vore ju direkt befängt.
Citera
2017-08-22, 16:51
Medlem
patriss avatar
https://www.facebook.com/kubanerna.orebro/posts/969719709837798

Ännu en stulen ramsa. Har inga problem att ultras "snor" ramsor/melodier. Men credda dom isåfall... Stockholmslagen är värst.
Citera
2017-08-22, 18:23
Medlem
T.H.F.C.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 1907.Skane
Märkligt vilken skillnad det är på polisens inställning till stökig fotbollspublik kontra stökigt folk i förorterna. I ena fallet går man hänsynslöst fram mot allt och alla - och i det andra kör man den mjuka linjen med "dialogpolis" när det brinner bilar och kastas sten...
Citera
2017-08-22, 19:05
Medlem
Citat:

Haha.

Snälla, berätta mer om hur vi "totalt låter Salzburg rövknulla våra principer". Upplys oss!
Citera
2017-08-22, 19:49
Medlem
Höjas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 1907.Skane
Skithd låter ju även snuten stå och ljuga rakt upp och ner. Lika illa.
Citera
2017-08-22, 21:11
Medlem
ItchyNScratchys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Marcly
Haha.

Snälla, berätta mer om hur vi "totalt låter Salzburg rövknulla våra principer". Upplys oss!
Inte ens lönt att försöka argumentera med honom. Killen (Madchester) e helt klart tappad
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in