2017-08-22, 13:32
Medlem
Stryknings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hardbeck
Nu är vi där igen - Vi var väl överens om att du inte bara skulle dissa allt. Du har gått rätt hårt fram sen KM dök upp här. Du drev ju rätt hårt din förförföjelse mot en viss PU om jag inte minns fel?
Så nu vill jag faktiskt veta din teori o spekulation?? ( du ser ju att det är många som just spekulerar)

Jag har svarat dig. Läs tidigare inlägg i tråden.
Citera
2017-08-22, 13:34
Medlem
Ugglan.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Prinzezzan
Jag vet alltså inte om KM var med på inflyttningsfesten och/eller inne på Stadt, bara i bilen till festen.

Nej, de var inte med på festen. PR var hos en dåvarande flickvän strax utanför Göteborg (vilket jag skrivit ett antal gånger tidigare).

Vad hans bror gjorde, det har jag ingen aning om. Men han hörde ju inte till Helenas och Ulrikas kompisar, hade bara varit ett par gånger i Mariestad, så det fanns ingen anledning för honom att vara med dem på en fest i Töreboda.

Jag vet att du har skrivit om PR, flickvännen och Göteborg några gånger tidigare och det var därför som jag skrev att frågan var ologisk.

Det har länge nu i tråden diskuterats hur man som anonym kan vara trovärdig, hur man kan hävda att ens källor är "äkta" och så vidare. Med anledning av detta undrar jag hur du kan veta så säkert vad PR gjorde och var han var. Har du så säkra källor och bevis att du så tvärsäkert och högfrekvent kan föra PR:s talan i tråden om att han inte hade med fallet att göra?
Senast redigerad av Ugglan. 2017-08-22 kl. 14:18.
Citera
2017-08-22, 13:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ugglan.
Ok, då är det klart. Det är så otroligt viktigt att man är övertydlig i det man skriver, för annars sprider sig snart osäkerheten. Men det är lättare sagt än gjort, jag vet.
Ja, och i vissa fall måste man sammanfatta OCH vara övertydlig för annars hugger "trollen" direkt. Sen finns det ju andra saker som pekar på att detta inte spelar någon roll.

Antag: "mannen med pilotglasögon" = KM

Det som då saknas är om KM var med på inflyttningsfesten. Vilket är helt irrelevant, men kan vara intressant ur hänseende om han också där visat några tecken till intresse.

I övrigt finns det då saker som vi KAN säga enligt "Pinzessans" uppgiftslämnare ihop med vad vi fått reda på från radioserien och polisen.

KM har varit med i bilen till Töreboda
(lucka där information saknas)
KM har varit på Statt och visat intresse för HA (Radioserien)
KM har setts på Marieholmsbron med Helena (Radioserien, polisen har bundit ihop vittnesmål från bron till en person som visat intresse på Statt och så kunnat sätta ett namn på denne)

Det som saknas då är: Var har KM varit från bilresan till Töreboda tills denna hamnade på Statt. (Är detta över huvud taget av betydelse?)
Citera
2017-08-22, 13:53
Medlem
Ugglan.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DisappointedTuna
Ja, och i vissa fall måste man sammanfatta OCH vara övertydlig för annars hugger "trollen" direkt. Sen finns det ju andra saker som pekar på att detta inte spelar någon roll.

Antag: "mannen med pilotglasögon" = KM

Det som då saknas är om KM var med på inflyttningsfesten. Vilket är helt irrelevant, men kan vara intressant ur hänseende om han också där visat några tecken till intresse.

I övrigt finns det då saker som vi KAN säga enligt "Pinzessans" uppgiftslämnare ihop med vad vi fått reda på från radioserien och polisen.

KM har varit med i bilen till Töreboda
(lucka där information saknas)
KM har varit på Statt och visat intresse för HA (Radioserien)
KM har setts på Marieholmsbron med Helena (Radioserien, polisen har bundit ihop vittnesmål från bron till en person som visat intresse på Statt och så kunnat sätta ett namn på denne)

Det som saknas då är: Var har KM varit från bilresan till Töreboda tills denna hamnade på Statt. (Är detta över huvud taget av betydelse?)

Att KM var med i bilen till Töreboda är en ny information som verkar vara riktig.

Men att KM var på Stadshotellet och sågs på bron med Helena droppades ju inte i radioserien - det är Nikasi och Freija21 som påstår sig ha fått KM bekräftad som "mannen i pilotglasögon". Själv fick jag ett PM från en användare som har skrivit i några olika trådar och som påstod sig veta att KM var på hotellet och klängde på Helena. Användaren hänvisade till insyn i Helenas bekantskapskrets. Dock kan jag själv inte värdera denna information.

Om KM var med i bilen till inflyttningsfesten (KB körde och Ulrika och Helena var med) ser jag det som troligast att han var kvar på festen även om KB var tvungen att dra vidare (till jobbet). En bra sak med detta för KM:s del var ju att han var garanterad att få åka med tillbaka till stan (hem) igen.
Senast redigerad av Ugglan. 2017-08-22 kl. 13:57.
Citera
2017-08-22, 13:57
Medlem
Citat:
Att KM var med i bilen till Töreboda är en ny information som verkar vara riktig.

Men att KM var på Stadshotellet och sågs på bron med Helena droppades ju inte i radioserien - det är Nikasi och Freija21 som påstår sig ha fått KM bekräftad som "mannen i pilotglasögon".

Om KM var med i bilen till inflyttningsfesten (KB körde och Ulrika och Helena var med) ser jag det som troligast att han var kvar på festen även om KB var tvungen att dra vidare (till jobbet). En bra sak med detta för KM:s del var ju att han var garanterad att få åka med tillbaka till stan (hem) igen.
Märk att jag också gjorde ett ANTAGANDE "pilot" = KM
Därför påstår jag att vi kan binda KM till han varit på Statt/bron som det framkom i radioserien att "pilot" varit
Citera
2017-08-22, 13:58
Medlem
Ugglan.s avatar
Citat:
Märk att jag också gjorde ett ANTAGANDE "pilot" = KM
Därför påstår jag att vi kan binda KM till han varit på Statt/bron som det framkom i radioserien att "pilot" varit

Helt korrekt, mitt misstag. Du skrev om antagandet så högt upp i inlägget att jag hann glömma bort det ...
Citera
2017-08-22, 15:08
Medlem
Grandpas avatar
Citat:
Ytterligare spekulation:
...eller följde med KB till Töreboda (för sällskaps skull) och åkte med henne till MSTAD igen.
Hoppade av hemma eller nån annanstans? (För att förbereda sig för Statt?)
Citera
2017-08-22, 15:17
Medlem
Grandpas avatar
Från säker källa kan jag bekräfta att HELENA-fallet inte ska tas upp i GW Mord den här säsongen.

Citat:
Avsnitt 1 21/8
Leif granskar Knutbydramat. I januari 2004 larmas polisen till Knutby där en kvinna skjutits ihjäl och en man skottskadats. Båda offren tillhör ortens pingstförsamling och kvinnan är gift med en av församlingens pastorer. Snart faller misstankarna på kvinnans före detta barnflicka.

Avsnitt 2 3/9
Pernilla Hellgren hittas mördad i Falun i juni 2000. Men trots dna-spår och vittnesuppgifter blir fallet olöst i många år tills en ny tragedi inträffar. Leif ger sin syn på polisutredningen som blev en av landets största och där jakten tar polisen till utländska seriemördare.

Avsnitt 3 10/9
I april 2008 försvinner tioåriga Engla Höglund när hon är på väg hem i Stjärnsund i Dalarna. Av en slump fångas hon på bild och strax därefter även hennes mördare. Försvinnandet som slutar i en tragedi kunde ha undvikits menar Leif. Han ger sin syn på mordutredningen och på mördaren.

Avsnitt 4 17/9
GW granskar mordet på på Gabriel Kisch.

.
Citera
2017-08-22, 15:25
Medlem
Citat:

Men att KM var på Stadshotellet och sågs på bron med Helena droppades ju inte i radioserien - det är Nikasi och Freija21 som påstår sig ha fått KM bekräftad som "mannen i pilotglasögon". Själv fick jag ett PM från en användare som har skrivit i några olika trådar och som påstod sig veta att KM var på hotellet och klängde på Helena. Användaren hänvisade till insyn i Helenas bekantskapskrets. Dock kan jag själv inte värdera denna information.

1+1 är oftast 2. Glöm inte att även lockerudarn har fått det bekräftat av en källa B hen känner. Även jag bedömer denna källa som extremt seriös. Men inget nytt att vi debatterar trovärdigheten i dessa bekräftelser. Vi behöver komma ett steg till.
Citera
2017-08-22, 15:34
Medlem
Ugglan.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lubbe75
1+1 är oftast 2. Glöm inte att även lockerudarn har fått det bekräftat av en källa B hen känner. Även jag bedömer denna källa som extremt seriös. Men inget nytt att vi debatterar trovärdigheten i dessa bekräftelser. Vi behöver komma ett steg till.

Helt riktigt!
Citera
2017-08-22, 17:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lubbe75
Kanske inte ens värt att bemöta trollen. De försöker avleda genom att ge sig på användare som klart medger delar de inte har uppgifter till och sedan försöker använda detta till att försöka ta bort trovärdigheten till de delar de har uppgifter till.

Nästan som att säga att de uppgifter PW presenterar i radioserien är inte trovärdiga pga. att de INTE presenterar andra delar.
Citera
2017-08-22, 18:22
Medlem
Citat:
Kanske inte ens värt att bemöta trollen. De försöker avleda genom att ge sig på användare som klart medger delar de inte har uppgifter till och sedan försöker använda detta till att försöka ta bort trovärdigheten till de delar de har uppgifter till.

Nästan som att säga att de uppgifter PW presenterar i radioserien är inte trovärdiga pga. att de INTE presenterar andra delar.

Ja det är riktigt skrämmande med tanke hur många som kommit till o 'gått' - och inte haft någon annan agenda än dissa och ifrågasätta el vill spekulera och motargumentera.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in