2017-08-22, 12:17
Medlem
PUs frånvaro från tråden efter att KM nämnts. Är det värt att disskutera?
Citera
2017-08-22, 12:32
Medlem
Ugglan.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tikimon
PUs frånvaro från tråden efter att KM nämnts. Är det värt att disskutera?

PU dyker upp ibland när just han diskuteras specifikt - och det är ju inte fallet nu. Fast jag har några gånger nu ställt en specifik fråga till honom utan att få svar. Frågan är: Av vilken anledning PU togs in på förhör just 1998 - samtidigt som "mannen med pilotglasögon" togs in på förhör. Svar har märkligt nog uteblivit.

Men annars är det intressant - och mycket givande - att notera förändrade beteenden på alla möjliga håll och kanter. KM med anhang släcker ner Facebook-sidor, nya användare poppar upp som svampar ur jorden med knepiga agendor, Prinzezzan duckar i tråden trots förfrågningar om att svara på frågor om dennas inlägg, Pernilla Wadebäck känns ostrukturerad - och så vidare. Jäkligt intressant att följa det rådande läget. Det är spänt värre!
Senast redigerad av Ugglan. 2017-08-22 kl. 12:39.
Citera
2017-08-22, 12:38
Medlem
Prinzezzans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ugglan.
Tidigare har Prinzezzan skrivit om att han/hon har fått trovärdiga uppgifter om att KM ska ha varit med i bilen till inflyttningsfesten i Töreboda och att KB körde (övriga i bilen ska då ha varit Ulrika och Helena - plus eventuellt en femte person). I inlägget som jag citerar ovan skriver Prinzezzan ännu lite tydligare att KM var med före Stadt (lite oklart vad detta betyder, men kanske åsyftas bilresan?), att KM var med på inflyttningsfesten (en preciserad information) samt att KM var med inne på Stadt (också en preciserad information). Det här sista - om att KM var med inne på Stadt: Är det information som du, Prinzezzan, har fått själv eller är det något som du har "lånat" med anledning av att det har stått i tråden att KM ska ha varit den som klängde på Helena inne på Stadt? Som du formulerar det ovan låter det som att du helt av egen kraft vet att så var fallet.

Som sagt, Prinzezzan har skrivit två inlägg i frågan, som båda innehåller detaljerad och - vad det verkar - säker information.

När jag nu ändå är igång och skriver skulle jag vilja fråga om någon eller några vet om KM kände/umgicks med TS, RT, PU, BW?
Och Prinzezzan: Du som verkar ha så bra koll på PR, vet du om KM och PR kände varandra eller umgicks?

Ser ut som att du saknat mig. Jag har en hel del annat att koncentrera mig på just nu, och jag har inte haft tid att engagera mig.

För att klargöra, så menade jag att KM var med i bilen till festen i Töreboda. När jag inom parentes skrev "(och inflyttningsfesten) och Stadt", så hade det kanske vart mer tydligt om jag skrivit "(och därmed inflyttningsfesten) och Stadt". Dvs, jag har inga uppgifter på att KM var med på själva festen i Töreboda eller inne på Stadt. Källan här var själv inte med på festen, och vet därmed inte hur KM var klädd, utan fick det berättat av en person som var med.

Uppgiften att KB var den som körde bilen, den kom från en annan källa.

Alla dessa uppgifter upplever jag som mycket trovärdiga, då de kommer från personer med förstahandsinformation.

Angående PR. Han och KM visste om varandra, men de ska inte ha varit bekanta. De var säkert med på samma förfester vid några tillfällen, med sina respektive.
Senast redigerad av Prinzezzan 2017-08-22 kl. 12:43.
Citera
2017-08-22, 12:44
Medlem
Ugglan.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Prinzezzan
Ser ut som att du saknat mig. Jag har en hel del annat att koncentrera mig på just nu, och jag har inte haft tid att engagera mig.

För att klargöra, så menade jag att KM var med i bilen till festen i Töreboda. När jag inom parentes skrev Stadt (och inflyttningsfesten), så hade det kanske vart mer tydligt om jag skrivit "Stadt (och därmed inflyttningsfesten). Dvs, jag har inga uppgifter på att KM var med på själva festen i Töreboda eller inne på Stadt. Källan här var själv inte med på festen, och vet därmed inte hur KM var klädd, utan fick det berättat av en person som var med.

Alla dessa uppgifter upplever jag som mycket trovärdiga, då de kommer från personer med förstahandsinformation.

Angående PR. Han och KM visste om varandra, men de ska inte ha varit bekanta. De var säkert med på samma förfester vid några tillfällen, med sina respektive.

Ok, tack för svar! Angående uppgifterna om förfesten och Stadt blev utfallet något annorlunda nu. Från början lät det som att "så var det", nu låter det mer som "vet inte, men ...".

En till fråga bara (helt ologisk, jag vet, men ändå): Var PR och/eller hans bror med på förfesten?
Senast redigerad av Ugglan. 2017-08-22 kl. 12:49.
Citera
2017-08-22, 12:50
Medlem
Prinzezzans avatar
Jag förtydligar igen. Det blev kanske lite virrigt.

Jag skrev tidigare:

"Ja, KM fanns som sagt med åtminstone före Stadt (och inflyttningsfesten) och inne på Stadt." Jag skulle inte ha tagit med "och inne på Stadt". Jag menade att KM var med - åtminstone - fram till inflyttningsfesten, d v s före inflyttningsfesten och Stadt.

Hoppas det blev klarare.
Citera
2017-08-22, 12:54
Medlem
Stryknings avatar
Citat:

För att klargöra, så menade jag att KM var med i bilen till festen i Töreboda. När jag inom parentes skrev "(och inflyttningsfesten) och Stadt", så hade det kanske vart mer tydligt om jag skrivit "(och därmed inflyttningsfesten) och Stadt". Dvs, jag har inga uppgifter på att KM var med på själva festen i Töreboda eller inne på Stadt. Källan här var själv inte med på festen, och vet därmed inte hur KM var klädd, utan fick det berättat av en person som var med.

Där ser man... Inga uppgifter alltså. Saker ser annorlunda ut nu jämfört med tidigare inlägg...
Citera
2017-08-22, 12:56
Medlem
Prinzezzans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ugglan.
Ok, tack för svar! Angående uppgifterna om förfesten och Stadt blev utfallet något annorlunda nu. Från början lät det som att "så var det", nu låter det mer som "vet inte, men ...".

En till fråga bara (helt ologisk, jag vet, men ändå): Var PR och/eller hans bror med på förfesten?

Jag vet alltså inte om KM var med på inflyttningsfesten och/eller inne på Stadt, bara i bilen till festen.

Nej, de var inte med på festen. PR var hos en dåvarande flickvän strax utanför Göteborg (vilket jag skrivit ett antal gånger tidigare).

Vad hans bror gjorde, det har jag ingen aning om. Men han hörde ju inte till Helenas och Ulrikas kompisar, hade bara varit ett par gånger i Mariestad, så det fanns ingen anledning för honom att vara med dem på en fest i Töreboda.
Citera
2017-08-22, 13:03
Medlem
Prinzezzans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Strykning
Där ser man... Inga uppgifter alltså. Saker ser annorlunda ut nu jämfört med tidigare inlägg...

Jag var tydligen otydlig i det tidigare inlägget.

Så, för sista gången:

* KM var med i bilen till inflyttningsfesten i Töreboda. Källan fick uppgiften från en som var med på festen, från "Helenas håll".

* KB körde bilen till inflyttningsfesten i Töreboda. Uppgiften från "KB:s håll".

* Jag har inga uppgifter om KM var med på inflyttningsfesten i Töreboda.

* Jag har inga uppgifter om KM var på Stadt eller inte.

Nu hoppas jag att det framgår klart.
Citera
2017-08-22, 13:05
Medlem
Citat:

Det var en vid tolkning med inga uppgifter🤔
Citera
2017-08-22, 13:07
Medlem
Stryknings avatar
Citat:

Så, för sista gången:

* KM var med i bilen till inflyttningsfesten i Töreboda. Källan fick uppgiften från en som var med på festen, från "Helenas håll".

* KB körde bilen till inflyttningsfesten i Töreboda. Uppgiften från "KB:s håll".

Ja, det är viktigt att det blir rätt så långt det är möjligt. Det är lätt att starta personförföljelse och annat otrevligt annars...
Citera
2017-08-22, 13:26
Medlem
Ugglan.s avatar
Citat:

Så, för sista gången:

Ok, då är det klart. Det är så otroligt viktigt att man är övertydlig i det man skriver, för annars sprider sig snart osäkerheten. Men det är lättare sagt än gjort, jag vet.
Citera
2017-08-22, 13:31
Medlem
Citat:
Ja, det är viktigt att det blir rätt så långt det är möjligt. Det är lätt att starta personförföljelse och annat otrevligt annars...

Nu är vi där igen - Vi var väl överens om att du inte bara skulle dissa allt. Du har gått rätt hårt fram sen KM dök upp här. Du drev ju rätt hårt din förförföjelse mot en viss PU om jag inte minns fel?
Så nu vill jag faktiskt veta din teori o spekulation?? ( du ser ju att det är många som just spekulerar)
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in