2017-08-22, 00:55
Medlem
ArgusStarks avatar
Jag hoppas verkligen inte att KW's anhöriga läser forumet. Hemskt detta...
Hur fan kan en människa nå den gräns att den beslutar sig för att stycka en annan människa. Jävla psykfall PM är...
Citera
2017-08-22, 00:55
Medlem
Tomatos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kimma7
Nu var det dock en random-cyklist som hittade torson. Frågan är, hittades den ens på den platsen där Madsen utgav sig för att ha dumpat liket?
Det var runt 7-8 km ute i bukten i sydlig riktning de dök de första dagarna. Inte långt från där han sänkte ubåten.
Citera
2017-08-22, 00:56
Medlem
Lär ju finnas många lik i ett sund. Inte säkert det är rätt person.
Citera
2017-08-22, 00:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av echoesofglory
Ett fall från 1988, en kvinnokropp utan huvud hittas i Kögebukten.
https://minfil.org/edD7m3ceb1/huvudl_s.jpg

Ja fast på den tiden så var det ju vanligare med att folk tog självmord genom att hoppa ifrån tex broar (tex Katarinahissen elr Västerbron i Stockholm) eller ifrån färjor. Har dock ingen statistik på hur ofta detta skedde. Några ska ju ha försvunnit ifrån tex Finlandsfärjorna men det är ju ovanligt.

Huvudet lossnar väl efter ett tag i havet, typ

Citat:
Ursprungligen postat av LeeVan
Det finns exempel där kroppen legat i vattnet i 10-år och där det fortfarande handlat om ett lik och alltså inte ett skelett.
Dessutom gick dödsorsaken att fastställa vid obduktion.

Nu vet jag inte närmare om kroppar i vatten, men i tex mossar, myrar och skogstjärnar kan kroppen vara rätt intakt faktiskt, och detta beror till stor del på de kemiska förhålllanden som råder där. Bakterier lär inte få någon chans att växa obehindrat där. Myrvatten kan ibland vara nästan lika surt som typ ättiksinläggningar. Det är nästan alltid dessutom syrefritt där.

Citat:
Ursprungligen postat av LeeVan
Den danska polisen har hittat en kvinnokropp i vattnet utanför Amager i Køgebukten.

Polisen i Köpenhamn lade tio i sju ut på Twitter att man hittat en kvinnokropp i vattnet utanför Amager i Køgebukten.

Det är på det stället man sedan tidigare letar efter den försvunna svenska Kim Wall.

http://www.aftonbladet.se/nyheter/a/J0xlm/kropp-hittad-i-vattnet-utanfor-kopenhamn

Jag hade tydligen rätt på tidsperspektivet om att kroppen skulle flyta upp på tio dygn, se här:

(FB) Svenska Kim Wall försvunnen sedan danska ubåten UC3 Nautilus havererat (2017-08-11)

Mitt citat 15e Aug 2017:
Citat:
Ursprungligen postat av DrSvenne
Man kan ju hoppas att hon flyter upp inom kort, en del kroppar kan ju flyta upp redan efter typ 10-20 dygn, beroende på temperatur i vattnet. Såklart att jag hoppas att hon hittas i livet, men det verkar ju mycket mystiskt alltihopa, trist nog...

Jag har för mig att det ska finnas någon tabell eller diagram över hur fort bildningen av förruttnelsegas i en kropp går i vatten vid en viss temperatur.

Den gas som bildas, bildas av bakterier inne i bukhålan, och består på ett ungefär av en blandning av ammoniak, svavelväte, koldioxid, metan och vätgas.

Om hon styckats eller inte det vet vi ju inte just nu, Men det finns ju tex djur, tex tumlare som är en liten val som borde kunna bita av kroppsdelar, om den gnager en stund. Några kända fall känner jag dock inte till.
Späckhuggare ( sk Orcas, också en slags val ) kan ju faktiskt ha ihjäl folk även om det är mycket sällsynt. De har ju synnerligen kraftiga käkar. Och det är nog en barnlek för en späckhuggare att tugga på en kropp.

Späckhuggare har dock speciell diet - de föredrar alltid fet fisk och tex säl, de gillar alla feta byten. Människokött anses ju istället ofta vara ganska magert. Och att det är därför den slutade att tugga ?

Både Tumlare och Späckhuggare kan ibland siktas i Öresund även om de är ovanliga. Andra arter som hajar och liknande rovfiskar finns nästan aldrig så långt norrut
Men vithajar ska ha siktats utanför Englands kuster, 1996 skedde en hajattack i Nordsjön, Vithajar är ju bevisat mycket säkra på att leta upp byten, och går ju gärna in på grunt vatten.

Men tex vithajar brukar ge speciella bitmärken och tänderna skrapar i skelettdelarna och brukar synas som skrapmärken. Man tror ju att hajar kommer att flytta norrut i alla fall om man nu tror på prognoserna om havens medeltemperatur på sikt.

Citat:
Ursprungligen postat av kukflash
Har svårt att tro hon skulle väga under 50 kg. Ett huvud får lätt plats i en plastpåse. Väger några kg, som man sedan slänger ut. Detsamma gäller resten av kroppsdelarna

I Polisens första efterlysning uppskattades ju hennes vikt till 56 kg och jag har för mig att de kan ha kollat i någon tabell över klädstorlek och längd och uppskattat vikten därifrån. Eller jämfört med någon kompis eller syskon tex

56 kg borde PM väl ha klarat av att lyfta tycker man ju ? Tex med hjälp av en sele, -- Han håller ju på att lyfta skrot varje dag eftersom han bygger ubåtar och måste antagligen flytta på barlastvikter varje gång han ska ut med ubåten

Citat:
Ursprungligen postat av Hummm..
Det är en för kort tidsrymd för att en kropp ska börja dela sig själv i vattnet. Däremot kan kroppen ha kommit i närheten av en tankbåts propeller eller något sådant och delats på så sätt.

Stora propellrar är så långsamtgående och har rätt trubbiga kanter, att de skulle klara av att dela en kropp är jag osäker på. Troligen inte skulle jag vilja påstå. En snabbgående propeller på ett mindre fartyg är däremot bevisligen mycket värre, och sådana olyckor händer ju då och då. Dock så brukar ju inte fartygen gå med full fart i det området...

Mycket trist historia i vilket fall som helst
Senast redigerad av DrSvenne 2017-08-22 kl. 00:59.
Citera
2017-08-22, 00:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ArgusStark
Hur fan kan en människa nå den gräns att den beslutar sig för att stycka en annan människa. Jävla psykfall PM är...

Ja, hur man än vänder och vrider på det hela så är han en obehaglig jävel. Finns ingenting som kan försvara styckningen.
Citera
2017-08-22, 00:58
Medlem
Citat:
– Det är en torso från en kvinna som har anträffats, säger polisens spaningsledare Jens Møller under en presskonferens enligt Aftonbladet.

Detta torde med hög sannolikhet röra sig om KW. Hur många kvinnokroppar flyter omkring i Öresund vanligtvis? Borde inte vara särskilt vanligt?

Vidare är det en torso, vilket kan vara svårt att dra några slutsatser av på den beskrivningen. Men om nu huvud, armar och ben är avkapade blir allt betydligt mer misstänksamt. Det låter betydligt mer kyligt och rationellt.

Förvisso är PM teknisk och smart och många har väl sett på kriminalserier att det är bäst att kapa av huvud, armar och ben för att gömma bevis.

Om det nu var en olyckshändelse eller våld som ledde till en olyckshändelse har PM åtminstone agerat väldigt kyligt och rationellt efteråt. Han har åtminstone väldigt gärna velat gömma det som finns att gömma.

Upptäckten av torson blir i och med detta mer misstänksamt än inledningsvis, även om man inte kan dra några säkra slutsatser än.
Citera
2017-08-22, 01:00
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Refraktor
Jämför med DNA från nära släkting, förslagsvis modern.
Kanske det är bäst att kolla med henne, för ofta i Sverige när det handlar om att donera till sina ungar och farsans organ inte fungerar av "olika anledningar", så är det för att moder haft rjatan tajtan med andra som hon hållit hemligt, fruktansvärt ofta är det faktisk så, men vårdpersonalen säger aldrig detta rent ut till "fadern".
Citera
2017-08-22, 01:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vichy6
Om man tänker lite logiskt.

Hon blev kanske skadad, via olycka. PM får panik. Han höll några dagar bara, troligtvis oplanerat. Sexrelaterade tror jag personligen inte på.

Kan tänka mig att hon föll olyckligt. Var hon ens död när hon föll i eller drunknade hon?

Kanske därför han kan hävda olycka?

Nu är det ju lätt här och sitta och säga hur man skulle hantera en sån situation... Men OM det nu var en olycka, skulle du inte själv ha påkallat hjälp isåfall? Varför göra allt mer omständigt liksom.
Dels att säga att han släppt av henne 22.30
Sen styckar han kroppen och slänger(begraver) henne till havs, för att sedan sänka sin ubåt?
Varför gå denna väg när man kan ringa hjälp redan när olyckan skett?

Är ju helt tydligt att han vill dölja något genom dessa punkter ovan.
Citera
2017-08-22, 01:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Takadongtakadang
Har inte följt med här de senaste 24 timmarna så någon kanske redan kläckt denna teorin, men...
Har PM haft ihjäl KW på ubåten och sedan avsiktligen seglat i närheten av något fartyg och försökt slänga henne i sjön så hon sugs in i propellern och därigenom "styckas" naturligt..?
Vore bättre att välja den egna propellern eftersom det inte är orimligt att någon som ramlar av ubåten (var man nu skall ut och klättra utanför tornet) sugs in mot propellern.

Med egen propeller kan han ju vända och försöka igen om han missar.
Citera
2017-08-22, 01:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ArgusStark

Och du har säkert stått nere på durken i en U-båt, ute på fritt vatten?

Ett; det är inte ens bekräftat, att det är KW's kropp man hittat, ändå lever du dig in, som om det vore klart...och addar en massa synpunkter, din lilla ignoranta NOLLA!!!
Citera
2017-08-22, 01:04
Medlem
Merwinnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av stavparkett
Torson tillhör tjejen och dräparen är Madsen. Man parterar inte en död person efter en olyckshändelse, man ringer SOS.

Detta vet vi i och för sig inte ännu. Tänk på att det finns många prostituerade i Köpenhamn, kan vara någon som har styckmördat en av dem. Kanske en kvinna som tagits hit med trafficking och inte har någon som anmäler henne försvunnen.
Citera
2017-08-22, 01:06
Medlem
locknlolls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trngw
Jag hittar enbart spekulationer om detta med kedja här i tråden, och inga artiklar i dansk press med något vittne som uttalar sig om kedja.

Någon som kan återposta en länk till den påstådda artikeln med vittnet, tack!?

Jo då, men tyvärr är sidan plötsligt borttagen från tidningen, troligen på någons inrådan
(FB) Svenska Kim Wall försvunnen sedan danska ubåten UC3 Nautilus havererat (2017-08-11)

Go natt igen
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in