2017-08-21, 22:15
Medlem
KlausSteins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gonesexuallywrong
Du gör en knivskarp analys 87% av väljarna Då kan vi ta det vidare 87% av väljarna står bakom pojkvåldtäkter, gruppvåldtäkter, sexuella trakasserier, hedersmord, hedersförtryck, skottlosningar, organiserat tiggeri, människosmuggling, islamistisk terrorism, attacker på blåljuspersonal och att kvinnor ska föda barn utomhus Om du tillhör 87% har du verkligen en vedervärdig människosyn och saknar empati.

Vad folk säger, tycker och tänker är ointressant. Hur de agerar är intressant. Och 87% (egentligen fler) av svenska folket agerade för precis det som du skriver ovan.
Citera
2017-08-21, 22:24
Medlem
exceptionals avatar
Men kan ingen se nyktert på det här. En grupp med illegala människor demonstrerar i våran huvudstad och inget händer. Bor vi i Ankeborg?
Citera
2017-08-21, 22:28
Medlem
Provokatörs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tinuviel
Intressant. Organisatören Rebecka Hermansson twittrar att de sannolikt kommer att fortsätta till Arlanda sedan.

Att försöka kompromettera säkerheten på Arlanda är något helt annat. Poliserna på söder må ha order att se mellan fingrarna med deras lagöverträdelser men det kommer INTE säkerheten runt Arlanda att tillåta.
https://twitter.com/afroturken/status/899720984458121216

Vi får verkligen hoppas att du har rätt men vilka belägg har du för ditt antagande?

/Provokatör

PS
Citera
2017-08-21, 22:30
Medlem
Lite kul i kväll på Aktuellt då barnen var i bakgrunden under debatten mellan Aftonbladet och Expressens ledarkommentatorer. Dom såg ut att vara minst 45 och faktiskt av den fulaste sorten. Man undrade om SVT vänt och tagit fram den bilden med flit? Riktigt roligt och inga koltbarn man skulle vilja gulla med.
Citera
2017-08-21, 22:36
Moderator
Tinuviels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Provokatör
Vi får verkligen hoppas att du har rätt men vilka belägg har du för ditt antagande?

/Provokatör

PS
Inga andra belägg än att jag förutsätter att svensk polis har en helt annan beredskap kring ett potentiellt mål för terrorism (som Arlanda är) än vad man har runt Medborgarplatsen och att man mobiliserar om en mobb är på väg. Mobben kan ytterst ha som mål att förhindra att Turkish Airways lyfter från Arlanda kl 18.00. Det är inte säkert att alla nöjer sig med handhjärtan.

Men mer belägg än att jag spekulerar kring vad som borde vara rimligt i ett visserligen numera rätt orimligt land har jag inte.
Citera
2017-08-21, 22:40
Medlem
Provokatörs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tinuviel
Inga andra belägg än att jag förutsätter att svensk polis har en helt annan beredskap kring ett potentiellt mål för terrorism (som Arlanda är) än vad man har runt Medborgarplatsen och att man mobiliserar om en mobb är på väg. Mobben kan ytterst ha som mål att förhindra att Turkish Airways lyfter från Arlanda kl 18.00. Det är inte säkert att alla nöjer sig med handhjärtan.

Men mer belägg än att jag spekulerar kring vad som borde vara rimligt i ett visserligen numera rätt orimligt land har jag inte.

Hade hellre sett att han åkt via Tel Aviv med El Al (אל על på hebreiska, hoppas jag inte retade upp någon nu), dom har iaf tidigare haft beväpnad personal ombord och på marken, inget tjafs.

/Provokatör
Citera
2017-08-21, 22:45
Medlem
KlausSteins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Provokatör
KlausStein, jag begär inte att du ska förstå detta men baserat på ditt stora antal poster i en specifik forumdel din ovänliga framtoning och av ren vänlighet så är du härmed informerad om att jag baserat på redovisade omständigheter ignorerar dig nu och i framtiden....shhhh!

/Provokatör

Dvs du är för feg för att ta en diskussion och svara på en väldigt enkel fråga. Du är till och med för feg för att citera mig direkt och lägger istället in ett PS, kanske i hopp om att jag inte ska se det?

I vilket fall så upprepar jag min fråga: Det "goda omdömet" du vill att folk skulle visa leder istället till att ingen visar motstånd. På vilket sätt är det bättre?
Citera
2017-08-21, 22:48
Medlem
VitruvianskeMannens avatar
Detta är en otroligt intressant utveckling, som verkligen kan bli det stora lyftet för ett parti som SD.

I denna historia så vet jag att minst 90% av befolkningen i detta land vill att samhället ska stå på sig och utvisa de som fått avslag. Det är verkligen något som många följer "på avstånd" och tycker så, men inte vågar ta ställning av rädsla att kallas rasist.

De enda jag sett som vill att alla "flyktingbarn" (=män i vuxen ålder som söker ekonomisk lycka i Sverige) ska få stanna är i princip extremvänster och extremliberala personer. Mycket få, men högljudda.

Just nu ser man tydligt att myndigheterna inte vågar ingripa av rädsla för tumult, och tidningarna undviker att skriva om det. Men någon gång blir det konfrontation, och då kommer det bli smaskiga bilder på vänsterkvinnor och afghaner som slåss besinningslöst mot polisen. Jävlar vad det kommer att lyfta för SD då
Citera
2017-08-21, 22:56
Medlem
KlausSteins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VitruvianskeMannen
Detta är en otroligt intressant utveckling, som verkligen kan bli det stora lyftet för ett parti som SD.

I denna historia så vet jag att minst 90% av befolkningen i detta land vill att samhället ska stå på sig och utvisa de som fått avslag. Det är verkligen något som många följer "på avstånd" och tycker så, men inte vågar ta ställning av rädsla att kallas rasist.

De enda jag sett som vill att alla "flyktingbarn" (=män i vuxen ålder som söker ekonomisk lycka i Sverige) ska få stanna är i princip extremvänster och extremliberala personer. Mycket få, men högljudda.

Just nu ser man tydligt att myndigheterna inte vågar ingripa av rädsla för tumult, och tidningarna undviker att skriva om det. Men någon gång blir det konfrontation, och då kommer det bli smaskiga bilder på vänsterkvinnor och afghaner som slåss besinningslöst mot polisen. Jävlar vad det kommer att lyfta för SD då

Jag tror tyvärr att 90 % är lite väl högt, speciellt med tanke på alla blattar som numera tillhör befolkningen, men inte ens bland svenskar hittar man nog det ställningstagandet för lag och ordning. Hos vänstern har målen alltid helgat medlen - ideologin bygger på den inställningen - och då kan man åsidosätta lite lagar för att uppnå ett "gott" syfte.

Jag vågar själv inte ge en rimlig uppskattning, men jag gissar ändå att vi pratar om en majoritet av folket som står på "vår" sida.
Citera
2017-08-21, 22:56
Medlem
Utbrytarens avatar
Hanif Bali (M) om demonstranterna på Medis: "Låt dem strejka ihjäl sig"
http://www.expressen.se/nyheter/hanif-bali-m-om-demonstranterna-pa-medis-lat-dem-strejka-ihjal-sig/

På Twitter skriver Hanif Bali, @hanifbali, för nån timme sedan:
Citat:
Alla som inte medvetet missförstår fattar ju att jag menar att man ska låta demot hålla på utan att bry sig.

Att Expressen väljer att göra en hel jävla artikel på det är ännu mer bisarrt.

"Tror du inte att många kan missuppfatta?"-journalistik.

Jag får inte ens möjlighet att bemöta kritikerna - en anonym kommentar är det som får bevisa "outrage". Billigt.
Citera
2017-08-21, 23:01
Medlem
Var ska dom annars bajsa?
Citat:
Ursprungligen postat av vonStahlhein
Helvete vad vidrigt. Jag skäms nästan för att jag brukar gorma och svära åt glassbilshelvetet. Lite i-landsproblem i sammanhanget.
Hur ser det ut rent sanitärt? Läste nånstans att det skräpat och, bokstavligen, skitit ned torget. Har lite svårt att tro det sista, men jag brukar vara naiv. Så ni som varit där nyligen: hur ser det ut?
Citera
2017-08-21, 23:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Winston Smith
Polisen styr inte sig själv. Det finns en politiskt tillsatt polisstyrelse som beslutar om frågor av övergripande karaktär. Därför måste polisen följa vad den politiska ledningen vill.

https://polisen.se/Om-polisen/lan/Ja/op/Polisen-i-Jamtlands-lan/Organisation/Polisstyrelse/

Visst, men att polisens vardagliga arbete i vissa frågor ska kunna bakbindas av kortsiktig lokalpolitik är knappast vad polislagen avser. I Stockholm just nu ser vi hur en hel rad olika brott begås dagligen i en bestämd miljö, men polisen har uppenbarligen fått en fet vink uppifrån om att strunta i att beivra, eller ens undersöka, dessa brott (nerskräpning, personer som inte längre har rätt att vistas i landet men som springer omkring på Medborgarplatsen (!), misstänkt sexköp och narkotikabrott m m). Dessutom behandlar Ung i Sverige sitt demonstrationstillstånd som en papperslapp, och tänjer det en mil utanför vad de egentligen fått tillstånd för - medan polisen blundar med bägge ögonen.

Citat:
Ursprungligen postat av Polisen
Enligt polisförordningen (1998:1558) ska polisstyrelsen särskilt se till att polisarbetet bedrivs i överensstämmelse med de prioriteringar och riktlinjer som riksdagen och regeringen lagt fast för polisverksamheten. Det innebär att se till att polisarbetet bedrivs effektivt och uppfyller rättssäkerhetens krav och att förvaltningen fungerar väl. I polislagen och polisförordningen finns utförligare beskrivning av polisstyrelsens uppgifter

Här nämns ingenting om att kommungubbarna ska kunna gå in och avstyra vissa slags polisarbete, eller låta förstå att "sådant där sysslar vi inte med här, inte mot migranter i alla fall". Men det är tydligt att Stockholmspolisen jobbar efter den sortens påbud, mer eller mindre uttalade, från det röd-grön-rosa gänget.
Senast redigerad av HepCat-X 2017-08-21 kl. 23:08.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in