2017-08-21, 20:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FruStormufti
Nja, han kan ha tyckt att han gjort rätt. Han gjorde "som hon ville". Enligt media då tycker han att han är oskyldig.
Tråkigt att det blir varning här på allt som kan förklara hur han resonerar.
Det är verkligen topic hur människor kan agera. Minst lika mycket som motoreffekt och räckvidd osv.
Tyvärr är det inte möjligt att diskutera annat än tändstift i det här ärendet och här.

I stort sett bara en psykopat kan agera som Peter Madsen gör när han upptäcks.
Han påvisar inte några tecken på chock eller förvrängd verklighetsuppfattning.
Detta är alltså timmar efter mord/dumpning av Kim.
Citera
2017-08-21, 20:24
Medlem
Den nya förklaringen han gav var att under berusning kan han ha misstagit Kim för den lille havfrue,varvid han ansåg att hon inte hörde hemma på en ubåt.Eftersom han inte talar eller förstår svenska när han full,så kan han fattade det så att om Kim ljudligt protesterat,så var det ett utslag av tacksamhet.Hennes vilda sprattlande i en sån situation där han bar upp henne på "däck"avfärdade han i samtal med förhörsledare med ett"säg mig den fisk som inte sprattlar så där".
Citera
2017-08-21, 20:25
Medlem
Snapcounts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Max3x
Film från fyndplatsen!

http://nyheder.tv2.dk/krimi/2017-08-21-politi-finder-lig-af-kvinde-i-vandet

Syns kroppen ser lätt ut, när de lyfter upp den..
Citera
Medlem
FruStormuftis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bradgardsindianen
Om du har tagit ut någon i en båt och
- denne person anmäls saknad, och
- du frågas om var och när du såg denne senast, och
- man märker att din historia svajar, då kan du nog bli misstänkt.

Och?
Han ångrade ju sin första story ganska omg och ville "göra rätt".
Jag tror polisen haft hennes dator och sett att hon skulle ta livet av sig.
Varför blev hon inte bara "saknad person" från början?
Hon blev direkt förklarad avliden. Varför? Jo för hon planerade det och anhöriga hade datorn.
Citera
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av cellplast
Nej, jag tror inte PM kommer att skylla på någon annan. Jag tror snarare att PM har ågren och inte alls mår särskilt bra just nu. Antingen vidhåller han denna historia - som kan vara sann även om vi inte kan bevisa det. Eller också kommer han att uppgradera och erkänna ytterligare när han konfronteras med ytterligare information.

Det finns ingenting som tyder på att PM är kallhamrad skurk så jag tror han kommer att lägga kraft och tid på att hjälpa polisen.

Försvaret har pressat på att domstolssekretessen skall hävas och via hans advokat framkommer förklaringen till varför: PM är nu lättad att hans version nått allmänheten/media, att han fått berätta sin "sanning". Det talar mycket stark för att han inte inser allvaret i att han slängt ut en kropp ut i vattnet. Han verkar låst i sin egna version så pass att han inte kan se klart för man tycker att han borde känna till lite juridik.

PM vill ju släppas fri, fri släpps man inte om man står anklagad för grovt vållande till annans död och griftefridsbrott. Bara det säger att han inte har förmågan till ett samarbete framför ögonen utan snarare att han kört fast i sitt egna tänk och tror alla skall köpa sagan om en olycklig olycka, Det sista som borde snurra i hans huvud just nu är att nå ut till media. Ingen verklighetsförankring alls i det agerandet.
Citera
2017-08-21, 20:26
Medlem
PappasNyaKilles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BerraSWE
Han är förmodligen en tvättäkta psykopat, skulle absolut inte förvåna mig om han mördat tidigare. Han verkar vara en sån där mördare som kan förneka in i det sista, han förtjänar livstid för det han gjort.
Såna människor som PM ska inte vara ute i samhället.

Jag tror snarare att han har autistiska drag (Aspergertyp). De förstår inte andras känslor och har svårt att tolka bildligt tal, ironi osv.
Det stöds av att han säger att hon dött av en olycka, han har kastat henne i vattnet ("begravt till havs") och nu kan han få gå fri tycker han.

Han har säkert blivit förbannad på henne av någon orsak (avvisat knullförsök, för mycket frågor, rökning, ja vad som helst) och dräpt henne hastigt.

Nej, en rejält störd varelse som givetvis ska slutförvaras nu.
Tankarna till offrets anhöriga.
Citera
2017-08-21, 20:26
Medlem
krackelerars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BerraSWE
Han är förmodligen en tvättäkta psykopat, skulle absolut inte förvåna mig om han mördat tidigare. Han verkar vara en sån där mördare som kan förneka in i det sista, han förtjänar livstid för det han gjort.
Såna människor som PM ska inte vara ute i samhället.
Det vet du ju inte ännu, löjligt att spekulera om mördare innan vi vet dödsorsaken.
Hon kan ha ramlat och slagit ihjäl sig eller något annat, i den här skruvade personens hjärna kanske det var bäst att hiva henne över bord i det läget.
Vi får se.
Citera
2017-08-21, 20:27
Medlem
LeeVans avatar
Presskonferens KL: 20:30

http://www.expressen.se/tv/nyheter/live/live-tv-senaste-nyheterna-fran-expressen-tv-1/
Citera
2017-08-21, 20:27
Medlem
Pajosvs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fotogenspis
Kanske lever gör hon hon kanske simmat dit eller så har hon hoppat in där efter att madsen sagt det. de har ju redan letar där och borde ha sett henne. antagligen lever hon nu när de hittar henne

Kan du förtydliga vad du menar? Jag begriper inte vad du vill få sagt.
Citera
2017-08-21, 20:28
Medlem
Z.O.Gs avatar
Jag tänkte på några saker.

Som befälhavare på ett fartyg så har han ju rätt att både dräpa myterister, utföra begravning och vigsel till sjöss.

Han kan således hävda hela eller delar av följande:

Vi gifte oss på båten, hon ordervägrade och orsakade fara på fartyget så jag dödade henne, därefter ordnade jag med hennes begravning till sjöss.

Resultatet skulle då kunna bli att han går helt fri och dessutom får ärva henne!

Skämt åsido, förvisso kan han säkert hävda att han försvarade fartygets säkerhet och begravde henne till havs och att det var hans rätt som befälhavare men en domstol lär anse att dödandet av henne inte står i proportion till ev säkerhetsproblem hon utgjort ombord och att han inte haft skäl att begrava henne till havs eftersom han ändå var så pass nära land.

Men en kul tanke är det, att slippa både mord och brott mot griftefriden!
Citera
Medlem
Max3xs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snapcount
Syns kroppen ser lätt ut, när de lyfter upp den..

Ser även kort ut! Är hon styckad? Ser att en annan går med en mindre säck, som verkar tom...
Citera
Medlem
rotesaus avatar
Rätt otroligt. Trodde inte man skulle hitta hennes kropp, i vart fall inte så här snabbt.
En man av Peter Madsen´s dignitet som genomför ett haveri av sin ubåt ihop med en vals ang avsläppning av Kim Wall, bemödar sig alltså inte om att sänka kroppen med tyngder. Måste ju funnits massor av grunkor på ubåten som funkar som sänke. Samt tid lär han haft.

Sammanlagt är jag nu rätt övertygad om att något skett i affekt, väldigt raskt ombord. Ingen som helst plan eller fundering inför att två ombord, skulle bli en, och till slut ingen.
Tack o lov har han genomfört allt rätt sjaskigt, och det är nog inga större problem för danska polisen att få ihop pusslet nu när man gjort detta fynd idag.

Ren olyckshändelse eller gräl/bråk ombord som orsak till Kim´s död är väl vad som är kvar att ha reda på. Motivet bakom att göra sig av med kroppen tror jag alltjämt går hand i hand med Peter´s (dalande) levnadsbana. Dödsfall ombord, oavsett vållande handgripligen eller genom olycka är spik i kistan för Peter´s fortsatta sysselsättning inom områdena han intresserar sig för.

Presskonferens nu.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in