Nog för att man är trött men jag har ärligt talat läst de om o om igen liksom kollegan och vi ba - hallå eller. Med den nivåen förstår man extra taxan AH tog
Är inte möjligt att klippa och klistra in avsnittet här...?
Är inte möjligt att klippa och klistra in avsnittet här...?
En del av allt AH fått hantera!
Vidare har hon under förundersökningen, vid förhör eller genom att skriva lappar,
lämnat ett antal olika uppgifter om vem eller vilka som enligt hennes uppfattning
begick gärningarna mot Göran Möller och Ann Christina Möller. Hon har uppgett
att det var David Blomsterlund och en som heter Khaled, att det var David Blomsterlund
och Jafar Jafari, att det var ”tre pundare”, att Mohammad Rajabi och Ghasem
Hosini attackerade, att David Blomsterlund körde bilen och att Jafar Jafari ”låg
bakom”, att Mohammad Rajabi attackerade därför att Göran Möller hade förövat
sexualbrott, att David Blomsterlund körde bilen och att hon inte kan säga på vilket
sätt Ghasem Hosini och Jafar Jafari var inblandade, att Mohammad Rajabi och
Ghasem Hosini attackerade och att David Blomsterlund eller Abbas körde bilen,
att det var Mohammad Rajabi, Ghasem Hosini, David Blomsterlund och Jafar
Jafari, att Ghasem Hosini och Jafar Jafari attackerade, att David Blomsterlund
planerat och att Mohammad Rajabi ”var med”, att Abbas körde bilen under det att
Mohammad Rajabi, David Blomsterlund, Ghasem Hosini och Jafar Jafari ”var
med”, att Ghasem Hosini attackerade under det att Mohammad Rajabi, Jafar Jafari
och David Blomsterlund ”var med” samt att Mohammad Rajabi attackerade under
det att David Blomsterlund och Jafar Jafari ”var med”.
Vidare har hon under förundersökningen, vid förhör eller genom att skriva lappar,
lämnat ett antal olika uppgifter om vem eller vilka som enligt hennes uppfattning
att det var David Blomsterlund och en som heter Khaled, att det var David Blomsterlund
Hosini attackerade, att David Blomsterlund körde bilen och att Jafar Jafari ”låg
sexualbrott, att David Blomsterlund körde bilen och att hon inte kan säga på vilket
Hahahaahaha, va stört det ser ut som det är sammansatt i det stycket!
När jag läste domen blev jag yr i huvudet av alla detaljer och stickspår via JM. Huja.
När jag läste domen blev jag yr i huvudet av alla detaljer och stickspår via JM. Huja.
Sa ju det..... jag trodde på riktigt att jag blivit knäpp
Han behöver nog inte sitta mer än 9 år eftersom han ska utvisas. Om det går att verkställa är en helt annan sak.
Någon 'utvisningsrabatt' verkar han ju inte ha fått som jag fattar det. Han skall väl nu sitta 9 år och 4 mån. Och visst, hur landet ligger i Afghanistan då det är dags att skicka hem honom återstår att se, det och vilken politik som styr lär avgöra den saken.
Citat:
Ursprungligen postat av AdFontes
Men för JM önskar du inget suicid, du anser henne som vit kvinna så pass "värdefull" att du är ingenting annat än villig att betala för henne på livstid?
Ditt resonemang har så många fel, att Afghanen borde göra allt, förutom att ta sitt liv.
Svarade på inlägg gällande afghanen, inte JM. Har således inte uttryckt nåt om i vilken grad jag önskar betala för JM:s uppehälle framöver. Sluta hitta på😡
Sedan blir du bara bluddrig och obegriplig; att mitt resonemang har så många fel, 'att Afghanen borde göra allt', vadå allt?🤔
Ja. Det är han som sen skrivit en bok och rent av blottlagt sig själv och han har kämpat för att sin yngre bror ska komma till insikt om deras mor, tydligen en insikt som han åratal själv kämpar med pga den a m b i v a l e n s hon skapat...
"We're hoping that if there is a young man or young woman out there who is in anything remotely like this, that maybe they can have a beacon of hope.
I know that if I had a book like this when I was kid, it might have made things a little bit easier for me, might have been something different for my brother."
I hope there is no one going through something like this. I really do.
But, you know, I know what it's like to love someone who is, in all practical purposes, unlovable, you know, and a lot of emotions go with that." http://edition.cnn.com/TRANSCRIPTS/0104/25/lkl.00.html
Fortsättningsvis är jag tvärsäker att den här sortens manipulativa hondjävlar har en förmåga att röra sig i alla sorters salonger eller mörka gränder.
Det är således ett visst beteendemönster och personlighetsdrag som sen verkar gå upp i ett crescendo - det kulminerar.
När de slutligen passerar en viss gräns tycks mord vara den ulitmata problemlösningen, möjligen via en övertro på sig själv om de kommer undan (grandiositet, narcissistic downfall).
Med ett ord, båda är egocentriska och det fungerar för dem. Det är n-vis ett inte ointressant fenomen eftersom det på somliga punkter är helt centralt i samhällsbyggande bemärkelse.
De fostrar inte barn till att ytterst kunna klara sig själva som individer och samhällsmedborgare utan till att inte göra det, att förbli känslomässigt beroende, och ovanpå det skadskjuts barnen för säkerhets skull, så att de inte ska ha någon annan stans att ta vägen. Sen blir livet en serie brott i stället för en serie föreningsmedlemskap hos scouterna, fotbollen och kyrkan och musikskolan, där personen riskerar hamna i "dåligt sällskap".
Jag tycker kanske ändå att du lägger en hypotetisk potential i JM som vi aldrig (och hon aldrig) fick uppleva riktigt fullt ut. Låt vara att hon kanske ser likadan ut i huvet, att de s.a.s. angriper tillvaron på samma sätt, och kunnat bli liknande om helt frisläppt, men det känns ändå lite hypotetiskt. Jag tror nog ändå att det vi ser och sett är att omgivningen varit för trögarbetad, att friktionen blivit för stor och att det till slut nött ner JM. Den andra tjejen verkar leva på förflyttning, att ingen känner igen henne, att kontaktytorna hålls till ett minimum. Men jag kan ha fel.
Det är en märkvärdig sak att något sådant kan ske och pågå.
Nej nej, inte Johanna Möller inte. Hon är livsfarlig ute bland folk hon kan dupera.
Hon kommer inte ut före 70 års ålder!
MR dömdes till livstidsutvisning efter avtjänat straff -- han får aldrig återvända till Sverige.
Frågan är väl om han kommer att kunna utvisas .. men man kan ju alltid hoppas.
Jag har efterlyst någon som kan den här lagstiftningen. Genom lite förströdd läsning har jag kommit fram till att utvisningesbeslutet kommer att hänga över honom i all framtid och medan hinder föreligger är han papperslös, med allt vad detta innebär. Någon som VET ?
Pladder och lögner men inte värre än MA i Chenfallet. Men någon stämpling till mord i HR lär inte hålla med det underlag man presenterat i TR. Det är inte troligt att just det håller gällande stämpling till mord på maken om man inte steppar upp med lite mer än kiselalger. Och att be någon att fixa bort AP är inte heller något som räcker som bevisning. Motiv är inget bevis det heller.
Så om 10 år kan hon begära att livstidsstraffet tidsbestäms, minimum strafftid är 18 år. Dock kommer hon få sitta betydligt längre.
Nu tror jag nog att även JM fattar att Hinseberg får celebert besök. Jag undrar hur hon blir mottagen där. Rullstolarna och sjukhus samt knäskålarna kommer jag aldrig glömma.
Tilltänkta anstaltskamrater. Carina Frödin, 54, "Svarta änkan""Drottningen på Hinseberg.
Jonna Henningsson, Martina Kveldstad bland annat.
Kan någon snälla läsa sidan 85 i domen och bekräfta till mig att jag är inte knäpp.... de va ta mig faen det snurrigaste jag läst. Hur slapp hon psykiskt sjuk? Jesus
Nja hon bedömdes som såpass frisk att hon visste vad hon gjorde. Det är inte samma sak som att hon är frisk. Därför blev det fängelse. Rättspsyk ska i princip bara dom få som inte förstod sin handling pga psykiska besvär.
Jag har bara kopierat och klistrat in större delen av s. 85 i domen, på önskemål av Lonnrot!
Senast redigerad av Kallix 2017-08-21 kl. 20:31.