2017-08-21, 17:57
Medlem
JustLikeMoneys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bumbibjornens
Går pengarna MR ska betala via staten då han verkar sakna inkomst?

Nej dom är dömda att dela på skadeståndet. S.k.solidariskt betalningsansvar vilket i praktiken gör att JM får betala även MRs del.
Citera
2017-08-21, 17:59
Medlem
Har inte läst att någon av de dömda har ännu överklagat domen, trodde att JM skulle ha sin överklagan klar redan när domen meddelandes så hon bara skulle lämna in den direkt.

Tror ni att båda kommer att överklaga eller bara JM?
Citera
2017-08-21, 18:11
Medlem
MeMajks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RullRull
Ingenting är enklast att berätta nu om dom inte vill bli satta bakom lås och bom. Polisen kommer nog inte längre än man gjort så här långt.

Däremot kan det möjligtvis bli lättare att berätta och ta sitt straff, det andra straffet, att hela livet slava och Johanna för att hon inte ska gola ner en.

Om dom alla gemensamt gråtande erkänner att de mer eller mindre tvingats in i detta av jm kan de säkert alla få milda straff. Sedan kan de börja om ett nytt fristående liv efter jm. Men det är en sorglig stackars skara dessa människor.
Var inte så säker på det
Citera
2017-08-21, 18:33
Medlem
så åklagaren drar det inte vidare till hovrätten, det innebär att blatten inte får mer i straff i alla fall om han överklagar
Citera
2017-08-21, 18:37
Medlem
Bewitcheds avatar
Kan någon snälla läsa sidan 85 i domen och bekräfta till mig att jag är inte knäpp.... de va ta mig faen det snurrigaste jag läst. Hur slapp hon psykiskt sjuk? Jesus
Citera
2017-08-21, 18:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bewitched
Kan någon snälla läsa sidan 85 i domen och bekräfta till mig att jag är inte knäpp.... de va ta mig faen det snurrigaste jag läst. Hur slapp hon psykiskt sjuk? Jesus

Den var inte lätt att bena ut... :-)
Citera
2017-08-21, 18:55
Medlem
Lonnrots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Vad?
Den äldre sonen ombeds fixa en av mor ansedd "fiende" - stämpling - men har vett nog att säga nej och istället varna personen. Han är den som försöker rädda sin yngre bror som hon satt klorna i när han väl inser
Rena dumheterna till argument när det snarare handlar om likheterna gällande kriminella mödrars beteende. Hon är inte ett dugg farligare än JM, däremot härjar hon mer och längre.
Kimes, till skillnad från JM, har däremot en annan bakgrund och uppväxt som troligen lägger hennes antisociala beteende starkare (uppväxt, sociala faktorer, ekonomi) samt att hon härjar under en längre tidsera än JM (är äldre innan hon åker dit rejält).

Följande är likheterna med JM:
- urkundsförfalskningar
- försäkringsbedrägerier
- stämpling (äldre son)
- Anstiftan till mord (yngre son) och delaktighet.
- De som är emot henne ska tystas ner, sen har hon även ett mer planerat mord ur ekonomisk vinning.
- sitter och planerar hur olika mord ska utföras, ger direktiv.
- Skaffar hitman.
- Innehar pengar, trots detta en ständig klappjakt på detta.
- Gift tre ggr, jagar status.
- Ägnar sig åt prostitution.
- Ser invandrare utan uppehållstillstånd som en lukrativ marknad och missbrukar deras beroendeställning.
- Totalt oansvarig som mor.
- Beskrivs dock vara full rulle, nyckfull, strö pengar över barnen och därmed kul.
- Är kroniskt manipulativ och ljuger konstant.
- Använder sitt utseende, sin appeal för att ta sig fram.
- Stänger ute omvärlden och utövar makt över familjen. Isolererar från omvärlden.
- Väljer ut en viss avkomma som hon då anser är enklare att manipulera.
- Ett barn kommer ur hennes klor, hennes störda, klistriga närhet och klarar sig därmed bättre.
- Hon kör med dubbla budskap och skapar livsfarlig ambivalens.
- Skriver lappar till media för att självrättfärdiga sig själv under rättegången.
- Drama Queen i rätten som beskyller allt och alla trots överbevisad och sonens erkännande.

Var det den äldre sonen? Förklarar saken.

Vad övrigt har du säkert rätt.
Citera
2017-08-21, 19:01
Medlem
Bewitcheds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tjalle99
Den var inte lätt att bena ut... :-)

Nog för att man är trött men jag har ärligt talat läst de om o om igen liksom kollegan och vi ba - hallå eller. Med den nivåen förstår man extra taxan AH tog
Citera
2017-08-21, 19:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bewitched

Hon är skogstokig. Hon hittar på allteftersom hon talar och det är inte mycket klokt som kommer ut.

Däremot vet hon vad hon gör och varför.
Citera
2017-08-21, 19:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jongari
Har inte läst att någon av de dömda har ännu överklagat domen, trodde att JM skulle ha sin överklagan klar redan när domen meddelandes så hon bara skulle lämna in den direkt.

Tror ni att båda kommer att överklaga eller bara JM?

Åklagaren försöker göra det svårare för MR att överklaga genom att säga att hon inte avser att överklaga om inte han gör det. Ganska tomt hot eftersom han inte kan få mer än fjorton år och utvisning. Det enda är om hon kan bevisa att han fyllt 21 men det kan hon inte. Han överklagar nog.
Citera
2017-08-21, 19:12
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lonnrot
Var det den äldre sonen? Förklarar saken.
Vad övrigt har du säkert rätt.
Ja. Det är han som sen skrivit en bok och rent av blottlagt sig själv och han har kämpat för att sin yngre bror ska komma till insikt om deras mor, tydligen en insikt som han åratal själv kämpar med pga den a m b i v a l e n s hon skapat...
Fortsättningsvis är jag tvärsäker att den här sortens manipulativa hondjävlar har en förmåga att röra sig i alla sorters salonger eller mörka gränder.
Det är således ett visst beteendemönster och personlighetsdrag som sen verkar gå upp i ett crescendo - det kulminerar.
När de slutligen passerar en viss gräns tycks mord vara den ulitmata problemlösningen, möjligen via en övertro på sig själv om de kommer undan (grandiositet, narcissistic downfall).
Citera
2017-08-21, 19:25
Medlem
Reimers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Ja. Det är han som sen skrivit en bok och rent av blottlagt sig själv och han har kämpat för att sin yngre bror ska komma till insikt om deras mor, tydligen en insikt som han åratal själv kämpar med pga den a m b i v a l e n s hon skapat...
Fortsättningsvis är jag tvärsäker att den här sortens manipulativa hondjävlar har en förmåga att röra sig i alla sorters salonger eller mörka gränder.
Det är således ett visst beteendemönster och personlighetsdrag som sen verkar gå upp i ett crescendo - det kulminerar.
När de slutligen passerar en viss gräns tycks mord vara den ulitmata problemlösningen, möjligen via en övertro på sig själv om de kommer undan (grandiositet, narcissistic downfall).

Tror som du, dessa djävlar i kvinnohamn kan nog föra sig väl i de flesta situationer, ytliga och charmiga som de tycks vara vid en första anblick, troligen lätta att få kontakt med men inget större djup vid närmare bekntskap.

Johanna har nog levt högt på dessa egenskaper och den verkliga terrorn har hon riktat mot sina närstående, det syns ju i alla fall på de två som fortfarande stödjer henne.

By the way, du får nog kolla din inkorg, verkar lite överfull.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in