2017-08-21, 18:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Utbrytaren
Själva oljudet, sången, har låtit som en fånig parodi på någon som kastats ut från typ Sixtinska kapellets kör... Afghansångare med avkönade röster. En polare som var där häromdagen berättar att när en av de avkönade sjöng så stod och satt det ett hundratal afghaner (flesta sannolikt illegalt vistandes i Sverige, med avslag etc) och stirrade och flertalet med mobiler framme de filmade med. 50 meter därifrån stod svenska snuten med glatt leeende. Crazy stuff så inihelvete.

Sanitärt...
Vid trappan där ser det för jävligt ut, har jag hört från en som var där i eftermiddags. Ett stort jävla tält med presenningar och rep osv har funnits på plats, vettefan vad tältet har inrymt för skit, bajamaja? Bakom vid trappan, något som säkert beskrivits i tråden, har det varit och är väl fortfarande, mängder av packningar, lump, ihopbundna madrasser... Påminner om ett vanligt zigenarläger...

De grönområden som finns på Södermalm har nog fått sin beskärda del av afghanexkrement. Troligen är väl Fatbursparken, Björns trädgård, Katarina kyrkogård, Rosenlundsparken och dylika berikade...

Torget är inte bara nedskitat av dyngan vid trappan, utan även runtom på övriga Medborgarplatsen. Det springer runt massa olika afghanska ful-ekonomiska asylsökaroroselement, fridstörare, mer eller mindre påtända figurer med punschig blick, och även andra personer kopplade till afghandemonstrationen, om de själva är hazarer, afghaner eller är där för att göra business med scamafghanerna vid trappan vettufan..
Jag gillar dina inlägg och det var ytterligare en glad information. Tycker det är toppen att dom får 10 dagar till då det kommer bli mycket skit och packning på den tiden. Gärna en uppblandning av tiggare och marockaner som borde trivas och känna sig hemma bland skiten. Råttor är också välkomna. Hoppas du inte överdrev nu och gärna uppdaterar vartefter.
Citera
2017-08-21, 18:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TransitGloria
Screenshot: https://ibb.co/eXRe6k

En svensk partiledare tycker för övrigt det är ett "himla bra initiativ" och undrar när "vi ska vara där"

https://ibb.co/dPhVCQ
Vilket parti menar du att hon är partiledare för? Riksdagsledamot är hon väl, men knappast partiledare. Dock är hennes beteende fullständigt oacceptabelt, om hon deltar i dessa protester förutsätter jag att MP tar tag i det hela, partiet har faktiskt varit med och beslutat om detta att männen ska utvisas.

edit, blandade ihop negressen med en annan hon är visst partiledare för F!, mitt misstag, sorry
Citera
2017-08-21, 18:22
Medlem
gonesexuallywrongs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av inden
Jag tror inte att det är det primära incitamentet utan det är helt klart det ekonomiska.

Jag kan dock vittna om att just kulturtanter och fosterhemsmammor tycks ha att särdeles svagt sexuellt beteende. När jag var 13 år slickade en mig i ansiktet och några år efter det var det inte ovanligt att bli erbjuden sängplats om man var ute sent på natten. Det finns säkert en annan tråd där sådant kan diskuteras.

Tack! Det är min uppfattning att detta spektakel är till för att dölja det man redan roffat åt sig samt visa upp hur duktig man är för att säkra framtida finansiering av bostadsrätt, sommarhus med ateljé och designat krimskrams till vitrinskåpen.

Att vilja hjälpa någon i nöd, även om den man hjälper visar sig vara dum i huvet, är inte fel och ingenting man ska bli hånad för. Möjligtvis att det ibland är läge att diskutera naivitet.

Jag har ingenting emot Afghanerna som sitter där på trappen men skulle förmodligen inte umgås med dem heller. Det som blir lite löjligt är att folk tror att allt blir bra bara Afghanerna åker hem, men regissörerna är ju kvar och kommer leta efter nya stjärnor som är beredda att spela huvudrollen i nästa bidrags- och anslagskarusell. Folk stör sig på Afghanernas dyra attiraljer men kolla vad deras beskyddare sitter på för egendomar istället. Bli inte lurad av deras bristande perceptionsförmåga vad gäller lämpligt klädmode och kroppsform för vistelse i det offentliga rummet.

Därför ska batikhäxorna ut ur Sverige tillsammans med sommarmammor och sommarpappor.
Citera
2017-08-21, 18:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av xmz
Jag hoppas inte att allas vår Pålska har gått och blivit bortglömd. Skulle så vara fallet, så finns klippet om hennes skönsång här:
https://youtu.be/J2YPE0pVYag
fascister slagit till i Barcelona säger hon, korkade mig som trodde att det var islamister, nu känner jag mig dum
Citera
2017-08-21, 18:31
Medlem
vonStahlheins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Utbrytaren
Själva oljudet, sången, har låtit som en fånig parodi på någon som kastats ut från typ Sixtinska kapellets kör... Afghansångare med avkönade röster. En polare som var där häromdagen berättar att när en av de avkönade sjöng så stod och satt det ett hundratal afghaner (flesta sannolikt illegalt vistandes i Sverige, med avslag etc) och stirrade och flertalet med mobiler framme de filmade med. 50 meter därifrån stod svenska snuten med glatt leeende. Crazy stuff så inihelvete.

Sanitärt...
Vid trappan där ser det för jävligt ut, har jag hört från en som var där i eftermiddags. Ett stort jävla tält med presenningar och rep osv har funnits på plats, vettefan vad tältet har inrymt för skit, bajamaja? Bakom vid trappan, något som säkert beskrivits i tråden, har det varit och är väl fortfarande, mängder av packningar, lump, ihopbundna madrasser... Påminner om ett vanligt zigenarläger...

De grönområden som finns på Södermalm har nog fått sin beskärda del av afghanexkrement. Troligen är väl Fatbursparken, Björns trädgård, Katarina kyrkogård, Rosenlundsparken och dylika berikade...

Torget är inte bara nedskitat av dyngan vid trappan, utan även runtom på övriga Medborgarplatsen. Det springer runt massa olika afghanska ful-ekonomiska asylsökaroroselement, fridstörare, mer eller mindre påtända figurer med punschig blick, och även andra personer kopplade till afghandemonstrationen, om de själva är hazarer, afghaner eller är där för att göra business med scamafghanerna vid trappan vettufan..
Tack för rapporten.
Fy, fan. Äkta mångkultur alltså. Hoppas vänsterpacket gillar det. Dock går mina tankar till de vettiga som bor mitt i eländet, t. ex. La Scala.
Borde inte hela skitstrejken klassas som sanitär olägenhet? Inte för att jag tror att nån skulle göra något åt det, bara en tanke.
Citera
2017-08-21, 18:40
Medlem
MinStyvpappas avatar
Det är trots allt viktigt att vi inte blir en hatmobb. Det är inte att stå upp för Sverige.

87% av väljarna i senaste valet står bakom att 83 % afghaner får stanna.
Citat:
Ledare: Att hata andra är inte att stå upp för Sverige.

Kontrasten till de unga afghanernas lugna, välordnade och värdiga protest kunde knappast ha varit större.

Av afghanska ensamkommande barn som fått sin sak prövad i år har så här långt 83 procent fått stanna.
https://www.sydsvenskan.se/2017-08-21/att-hata-andra-ar-inte-att-sta-upp-for-sverige
Citera
2017-08-21, 18:44
Medlem
LaScalas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av xmz
Nej, men de bidrar i allra största grad till Fi/V/MP-styret i Stockholm.

I Stockholm, ja. Men i resten av landet? Det finns ju nyanlända överallt. På vissa små ställen är de lika många som de arma urinvånarna.
Har de röstat fel där med?
Död åt FI/V/MP styret i Stockholm!
Citera
2017-08-21, 18:48
Medlem
xmzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LaScala
I Stockholm, ja. Men i resten av landet? Det finns ju nyanlända överallt. På vissa små ställen är de lika många som de arma urinvånarna.
Har de röstat fel där med?
Död åt FI/V/MP styret i Stockholm!

Det är inte meningen att diskutera, ty vi står på samma sida.
Uppenbarligen röstas det fel i övriga Sverige med, men samtidigt kan vi konstatera att någon afghanstrejk knappast spridit sig utanför tullarna i någon större utsträckning.
Citera
2017-08-21, 18:53
Medlem
LaScalas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gurkelurkan
Nu har jag läst staplarna hur dom (ni) röstade och då passar det väl bra att patrasket sitter där? Det är ju inte så att det var SD eller Moderaterna som var första val. Tycker naturligtvis väldigt synd om dig men vad ska vi göra? Prova med att ringa polisen är ett tips till dig!

Jag träffar södermalmspoliser livs levande mellan varven. Jag vet vad de tycker, vad de kan och vad de får.
Det är synd om alla gamlingar som är livrädda för tiggare, gatubarn och nu också hazarer.
De har med all säkerhet inte röstat på vare sej FI, V eller MP.
Jag börjar misstänka röstfusk.
De enda jag träffat som röstat för MP bor i Tyresö och Nyköping.
Dom får inte äran att träffa mej igen!
Citera
2017-08-21, 18:56
Medlem
HGs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HepCat-X
Inte? Folkkampanjen mot Kärnkraft 1979-80 eller Vietnamrörelsen visade långt större mod, fantasi och envishet än de här sinnesslöa dummy-aktivisterna. Och till skillnad från de här jepparna tog de hela tiden debatten med sina motståndare.

Hur menar du nu? Vad är skillnaden mellan dessa och andra folkrörelser?
Citera
2017-08-21, 18:57
Medlem
HGs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pripps3.5
Verkar lite mer komplicerat än så. Den här har kanske länkats, men tåler att läsas igen. Katerina intervjuar en polis: http://katerinamagasin.se/alla-minns-reva-det-var-ju-inte-direkt-populart/

Det finns helt enkelt inga resurser, och lagarna är föråldrade. De lär väl få hållas.
Men jag hoppas VERKLIGEN, att detta inte tillåts gå ut över våra svenska barn och ungdomar! De ska inte dras in i det här spelet.

Varför skall man dra in REVA i detta???
Citera
2017-08-21, 18:58
Medlem
HGs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tinuviel
En del kommer att sitta kvar på torget. I intervjun sade den där kvinnan dessutom att en del ungdomar tänkte vara kvar med lärare och rektorers goda minne - så ytterligare ett uttryck för aktivism inom skolväsendet.

MEN jag tror det dör ut här. Medias intresse för den här presskonferensen verkar ha varit minimal. Det kommer säkert att skrivas en och annan artikel ute i landsorten om elever som sitter på golvet och kanske någon notis från den fortsatta strejken på Medborgarplatsen - men inte så mycket mer. Sedan finner jag det tveksamt om strejken kommer att fortsätta efter det att tillståndet löper ut den 23/8 - de har trots allt brutit mot tillståndet varje natt genom att inte respektera att det bara varar till kl 22.00, vilket borde kunna spela in om de ansöker om ytterligare ett.

Inom bubblan kommer allt att vara oförändrat med hjärtan och styrkekramar från medelålders kvinnor - men det officiella Sverige kommer att fortsätta förhålla sig kallsinnigt och det kommer att vara många som finner sig sitta ensamma på golven.

Tålamodet börjar ta slut.

Inga skolungdomar verkar ha bråkat idag i Stockholm? Eller har jag fel?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in