2017-08-21, 15:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ugglan.
Att "mannen med pilotglasögon" (kan vara KM eller någon annan) inte "minns" (och dessutom ändrar sin historia) beror nog snarare på att han "gör klokast i att inte minnas" en viss tidsperiod, uppenbarligen mellan 02:00 och 04:00 - snarare än att han skulle ha varit för full. En till i tråden har ju haft samma "problem" med minnet. Notera att "mannen med pilotglasögon" minns andra triviala saker, som att han någon gång runt kanske 03:30 (eller vad det var) ringde till sin flickvän (påstår han).

Vi ser ju samma sak nu med ändrade historier från den danske "u-båtskaptenen". Den absolut sämsta vägen att gå om man vill försöka bli trodd!

Exakt - men nu lyckades han erkänna. Blir mer o mer förbannad att inte det var mer garvade poliser som samlade in all info - och kunde pressa på detta redan fr början - ska inte behöva ta 25år att komma mer framåt.
Citera
2017-08-21, 15:33
Medlem
[quote=disktrazan|32645697]Angående diskussionen om B.W så var jag på samma förfest som honom den kvällen Helena försvann.
Som jag även berättade för polisen så drack B.W öl plus att han körde från festen i en vit opel.

Hittar inte inlägget där Disktrazan beskriver BWs beteende på förfesten....
Citera
2017-08-21, 16:12
Medlem
FedupFlorences avatar
Citat:
Ursprungligen postat av exsist
Angående diskussionen om B.W så var jag på samma förfest som honom den kvällen Helena försvann.
Som jag även berättade för polisen så drack B.W öl plus att han körde från festen i en vit opel.

Hittar inte inlägget där Disktrazan beskriver BWs beteende på förfesten....

Blev fel med citatet här. Det var Disktrazan som var på förfesten?

Intressant.

Kom att tänka på GW:s teori:

"... Leif GW Persson är övertygad om att det var på stadshotellet i Mariestad som Helena Andersson, 22, stötte på de personer som ligger bakom hennes försvinnande ... Leif GW Persson tror att hon fick skjuts hem till sina föräldrar när en dispyt uppstod.
– Det är ett mord där man dumpat kroppen, sannolikt i den närbelägna sjön. Jag skulle gissa på två gärningsmän. Det har utbrutit något bråk mellan henne och gärningsmännen i närheten av föräldrarnas hus och i samband med det har hon blivit slagen. Sedan har hon blivit frihetsberövad, säger Leif GW Persson."

http://www.expressen.se/gt/gw-om-mordutredarna-en-samling-idioter/

GW och Johansson är ense om att H träffat sin baneman på stadt. Men de har inte samma åsikt om vem det är.
Senast redigerad av FedupFlorence 2017-08-21 kl. 16:18.
Citera
2017-08-21, 16:23
Medlem
mb20guys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hardbeck
Exakt - men nu lyckades han erkänna. Blir mer o mer förbannad att inte det var mer garvade poliser som samlade in all info - och kunde pressa på detta redan fr början - ska inte behöva ta 25år att komma mer framåt.

Håller med helt obegripligt att vittnesmålet från kvinnan som uppgav att hon sett tjejen och mannen i pilotglasögonen missades. Hur är det ens möjligt? Kan ju inte varit något överflöd av människor som sett en kvinna med kläder som Helena hade en stund efter krogen stängde tillsammans med en man. Torde vara uppgifter som högprioriteras...Där kanske fallet kunnat klarats upp direkt.
Citera
2017-08-21, 17:59
Medlem
BlurryFace69s avatar
Kommer HELENA-FALLET vara med i GWS säsong som börjar nu?
Någon som läst om det???
Citera
2017-08-21, 18:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Donnabella6
Jag vill tacka dig Lockerudarn !
Du hade info och DELGAV den ,inte alla som gör det som vi vet!
Sen även att du tog kort:blir absolut mer press på Klas,kan man psykologi så vet man att DET tog!
Så oändligt tack!
Sen Klas,att han är en avart har jag fattat sen länge,men att de facto skita i att hans egen son får det mkt jobbigt övergår allt förstånd!
Så kontentan:INGET är heligt för Klas;inte ens hans son....det säger inte lite det!!!!

Jag tänker att det kanske är precis tvärtom.
Det är ju FÖRST om/när han blir häktad som hans namn kommer ut som officiellt skyldig.
Det är ju inte först då som sonen har en pappa som är en mördare.
Det är ju även då snacket börjar gå på riktigt och då sonen kommer få det jobbigt.
Jag hoppas och tror inte någon här på Fb sitter och sprider detta till deras barn redan nu innan allt är officiellt för sonen har ju inte gjort något för att förtjäna detta.
Citera
2017-08-21, 18:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BlurryFace69
Kommer HELENA-FALLET vara med i GWS säsong som börjar nu?
Någon som läst om det???

Har för mig att PR sa att det skulle vara med i höst. Har dock inte kunnat läsa mej till det i media
Citera
2017-08-21, 18:34
Medlem
VelePetters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jokko23
Jag tänker att det kanske är precis tvärtom.
Det är ju FÖRST om/när han blir häktad som hans namn kommer ut som officiellt skyldig.
Det är ju inte först då som sonen har en pappa som är en mördare.
Det är ju även då snacket börjar gå på riktigt och då sonen kommer få det jobbigt.
Jag hoppas och tror inte någon här på Fb sitter och sprider detta till deras barn redan nu innan allt är officiellt för sonen har ju inte gjort något för att förtjäna detta.

Håller med dig. Har sonens klasskamrater fått reda på något så är det troligtvis föräldrar som pratat, för jag hoppas att inte yngre tonåringar hänger här och läser.
Citera
2017-08-21, 19:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av disktrazan
Angående den vita opeln så tror ja inte att den var B.W´s bil.
Jag är osäker på om några andra åkte med bilen till stan men
vet att bw samt "shane" åkte ner ihop.
Vet inte när han försvann från stan för det var ingen jag
personligen umgicks med men såg honom ibland på Biljardcafét i M-stad.
Huruvida han var intresserad av Helena ska jag låta vara osagt för det
är information jag bara hört av andra personer. Vet ej personligen om han
ens kände Helena.
Jag träffade ej B.W efter statt då jag var kvar på förfesten hela kvällen.
Var inte nere på stan den aktuella kvällen.

Svar till FedupFlorence Ja det var disktrazan som jag länkat och som var på samma förfest som BW (inte den i Töreboda)..

Finns några fler gamla inlägg från disktrazan. Jag saknar dock ett av dem, där hen beskriver BWs rastlöshet efter att ha blivit nobbad av en tjej han ihärdigt flörtat med under kvällen. Hon valde slutligen sin fd före BW på festen osv....

Ni som är så bra på att få fram tidigare adresser o dyl, skulle ni kunna kolla upp om det stämmer att BW bodde på Gärdesgatan 6 under år 92..(är kass på att finna uppgifter)
Det påstås i tråden att lägenheten låg i närheten av den omtalade bron.
Citera
2017-08-21, 19:26
Medlem
Grandpas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VelePetter
Håller med dig. Har sonens klasskamrater fått reda på något så är det troligtvis föräldrar som pratat, för jag hoppas att inte yngre tonåringar hänger här och läser.
Lite blåögd tanke...
Citera
2017-08-21, 19:28
Medlem
Ugglan.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av exsist
Svar till FedupFlorence Ja det var disktrazan som jag länkat och som var på samma förfest som BW (inte den i Töreboda)..

Finns några fler gamla inlägg från disktrazan. Jag saknar dock ett av dem, där hen beskriver BWs rastlöshet efter att ha blivit nobbad av en tjej han ihärdigt flörtat med under kvällen. Hon valde slutligen sin fd före BW på festen osv....

Ni som är så bra på att få fram tidigare adresser o dyl, skulle ni kunna kolla upp om det stämmer att BW bodde på Gärdesgatan 6 under år 92..(är kass på att finna uppgifter)
Det påstås i tråden att lägenheten låg i närheten av den omtalade bron.

Ja, BW bodde på Gärdesgatan 6 då. Gatan ligger mycket nära bron - särskilt den nordvästra änden, som ligger drygt 200 meter från brons västra del (åt Helenas hem). Från 6:an är det cirka 400 till brons västra del.
Senast redigerad av Ugglan. 2017-08-21 kl. 19:37.
Citera
2017-08-21, 19:41
Medlem
Enydrions avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jotob
Han jobbade som elektriker på bla F7 Såtenäs på den tiden. .Såtenäs är omtalat i början av tråden av bla sierska i tv serie förnimmelse av mord.

Citat:
Ursprungligen postat av Zylfiden
Ja jag har också nämnt platsen. Tänker åka dit och titta runt lite. Något säger mig att området kring Sotenäs bör undersökas. Så nu ska jag göra det. Jag återkommer med uppdateringar.

Såtenäs och Sotenäs är två helt olika platser, bara så du har koll på det? F7 ligger vid Såtenäs inte Sotenäs... Det är 11 mil mellan Sotenäs och Såtenäs.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in