Citat:
Ursprungligen postat av
goranrein
En märklig detalj är ju att polisen alltså hållit inne med uppgiften om att hon var död i 9 dygn, även för närmast anhöriga!
De har ju gått ut i media och vädjat om hjälp att hitta henne, och de har hoppats att hon skall vara vid liv.
Om de visste att hon bragts om livet kändes ju det lite märkligt.
Det måste ju vara väldigt speciella omständigheter som gör att de kan hålla inne med en sån uppgift för anhöriga.
Som jag skrev i förra så tror jag att det var denna uppgift om att hon var död enligt Madsen själv som kom att meddelas de närmast anhöriga inför stängda/lykta dörrar vid häktningsförhandligen. Antagligen har man och måste man även från åklagare o polis säga det som så att det inte går att ta Madsens utsaga för sanning och att det därför inte gick att veta om hon levde elelr var död och att man därför skulle fortsätta söka förutsättningslöst.
Eftersom de anhöriga hållit fast vid sin tro att hon kunde vara vid liv så ser jag detta som en rimlig förklaring till att nu efter såpass lång tid gå ut med den delen som hittills polisen hållit inne med. Även så att det är vanligt att anhöriga håller fast vid hoppet naturligtvis.
Att gå ut med uppgifterna nu om vad Madsen sagt bör vara främst för de anhörigas skull och även för Kims vänner o bekanta som varit i ovisshet. Ett förfarande som nog kan ses som normalt i ett fall som detta.