2017-08-20, 17:43
Medlem
Slottsherres avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rasande-Rose
Ett trettiotal av dem fick gripas då de attackerade polisen. Nya normaltillståndet är visst att det är "lugn manifestation" när "bara" några hundratal är aggressiva eller våldsamma.

Om det nu är så våldsamt och stökigt när demonstranter möter motdemonstranter, visst. Har själv aldrig gått på någon demonstration i hela mitt liv och då är jag ändå väldigt politiskt intresserad högerkonservativ. Det är lite vänsterns grej det där, de känner nån sorts eufori när de samlas i klasar och demonstrerar mot allt mellan himmel och jord. Överstiger de tusen pers så tycks de få känslan av att de är hela jordens befolkning som marscherar mot kapitalism/nazism/rasism/konservatism/förstånd osv. Märkligt beteende, men vem förstår den skruvades tankegångar?

Vad menar du? Marscherar mot nazism, rasism och....förstånd" !
Menar du att det är samma sak? I så fall förstår jag varför du är så koleriskt upprörd över den folkliga protesten mot just detta.
2017-08-20, 17:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kjome-och-Renvall
Jag är förvånad över att alt-right rörelsen i USA verkar så svag och fåtalig (räknat på en befolkning på 300 miljoner inv). Det är lite ungefär som när SMR eller Folkets demonstration ska demonstrera i Sverige, dom närmaste 150 sluter upp.

För 5-10 år sedan var det jättelika rallies när Tea-party rörelsen samlades, likadant med minuteman/militia-aktivisterna som gick samman. Det var nästan snack om att dom skulle ta över landet. Nu är det knäpptyst om dessa.

De flesta i högern har jobb, och fortfarande kan folk få sparken om de ses på sådana här tillställningar. För vänsterextremister är det lugnt, de flesta är studenter och dessutom blir de inte av med jobbet om de syns. Åtminstone inte än.
2017-08-20, 17:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kjome-och-Renvall
Jag är förvånad över att alt-right rörelsen i USA verkar så svag och fåtalig (räknat på en befolkning på 300 miljoner inv). Det är lite ungefär som när SMR eller Folkets demonstration ska demonstrera i Sverige, dom närmaste 150 sluter upp.

För 5-10 år sedan var det jättelika rallies när Tea-party rörelsen samlades, likadant med minuteman/militia-aktivisterna som gick samman. Det var nästan snack om att dom skulle ta över landet. Nu är det knäpptyst om dessa.
"Högern" har aldrig varit dom som demonstrerat på gatorna. Varken i Sverige, USA elller någon annanstans i världen.
2017-08-20, 17:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dogberry
Förutom att Tucker Carlsson är en idiot så kanske han överträffas av Hannity?

Är det planerat fler mötet för de här som vill träffas och tala om att de får tala fritt? Törs de genomföra något mer eller är de rädda nu?

Nu när landet verkar sluta upp kring allt som de flesta faktiskt tycker. Tror att det var rätt många som röstade på Trump för att de avskydde Clinton. De trodde nog inte så illa om honom som det har visat sig. Han drar landet ner i smutsen inom och utom gränserna. Det är allt vad han åstadkommer.

Tyvärr kommer det inte att gå att genomföra hälsovårdsreform för bättre sjukvård som han lovade och som han lätt skulle fixa. Visst var det han som skulle fixa det? Eller menade han att någon annan skulle fixa det? Vem då?

Tack och lov så blir det inte några skattesänkningar heller. Eller någon fantastisk mur, lite mer staket och så.

Landet enas nu och Trump han är på den lilla pyttesidan nu. När Bannon ger sig på Jared och Ivanka så kan han inget göra annat än twittra.

Och ekonomin hans den får man se. Vad han vill dölja. Så klart alla vill veta det.
Etablisemanget har alltid varit enat. Det Trump visar är att lika mycket som Socialdemokraterna och Moderaterna är exakt samma sak så är DEMs och GOP exakt samma i USA.
System-förändra är inget som är gjort i en handvändning.
Senast redigerad av Jagarbara 2017-08-20 kl. 18:02.
2017-08-20, 18:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jagarbara
Etablisemanget har alltid varit enat. Det Trump visar är att lika mycket som Socialdemokraterna och Moderaterna är exakt samma sak så är DEMs och GOP exakt samma i USA.
System-förändra är inget som är gjort i en handvändning.

Så vad gör etablism.. När en fri själv kommer in? Protesterar dom, förnedrar och gör deras presidentskap till ett helvete? Berine hade nog haft enorma besvär han också.

Inte förglömma, vi är lera och järn.

Men frågan är hur fan ska man förändra det då?
2017-08-20, 18:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av censuria
De flesta i högern har jobb, och fortfarande kan folk få sparken om de ses på sådana här tillställningar. För vänsterextremister är det lugnt, de flesta är studenter och dessutom blir de inte av med jobbet om de syns. Åtminstone inte än.

Så de som är höger och demonstrerar har arbetsgivare som är höger som ger dem sparken om de är höger och demonstrerar för högeråsikter och det är demokraternas fel???
2017-08-20, 18:23
Medlem
Citat:
Så de som är höger och demonstrerar har arbetsgivare som är höger som ger dem sparken om de är höger och demonstrerar för högeråsikter och det är demokraternas fel???

Nä för att vänstern slåss så mycket, högern försvarar sig bara,ca 80% av fallen.WTF de är ingen höger egentligen, men kalla du dom det om du känner dig trygg med det..
2017-08-20, 18:25
Medlem
Citat:

Nu menade jag givetvis de som är alternativhöger, men det är ju trots allt dessa som är sann höger. Neocons är inte höger.
2017-08-20, 18:29
Medlem
Rasande-Roses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Slottsherre
Vad menar du? Marscherar mot nazism, rasism och....förstånd" !
Menar du att det är samma sak? I så fall förstår jag varför du är så koleriskt upprörd över den folkliga protesten mot just detta.

Finns inget att vara upprörd över, min sida vann ju valet. De marscherade en massa i valrörelsen också, DC var ju smockfullt av en brokig skara märkliga kvinnor och afrikaner som tågade med Madonna när Trump skulle ha installationstalet. Trump vann ändå. Grejen är att vi högerfolk inte ids gå och demonstrera. Man lägger sin röst, skriver lite på nätet och sedan så får det vara bra med det. Jag har vänner att umgås med om jag vill ha gemenskap, behövs inga marscher. Om det hade varit så fint att de bara marscherat mot nazism, men så är det ju inte. Vi vet ju att de också önskar livet ur människor, inkl. poliser.
Senast redigerad av Rasande-Rose 2017-08-20 kl. 18:52.
2017-08-20, 18:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rasande-Rose
Finns inget att vara upprörd över, min sida har ju vann ju valet. De marscherade en massa i valrörelsen också, DC var ju smockfullt av en brokig skara märkliga kvinnor och afrikaner som tågade med Madonna när Trump skulle ha installationstalet. Trump vann ändå. Grejen är att vi högerfolk inte ids gå och demonstrera. Man lägger sin röst, skriver lite på nätet och sedan så får det vara bra med det. Jag har vänner att umgås med om jag vill ha gemenskap, behövs inga marscher. Om det hade varit så fint att de bara marscherat mot nazism, men så är det ju inte. Vi vet ju att de också önskar livet ur människor, inkl. poliser.

Fast du glömmer att lägga till att de är snälla mot varandra. De är inte som republikaner och nazisterna. Deras gemensamma ledare hatar ju på en massa republikaner och Trump frånsäger sig Duke och att nazister alltid ska fördömas. Varför kan de inte hålla sams för? Det vore ju bättre om Trump förhandlade med republikanerna och de kunde åstadkomma någon form av politik? Varför är de ens politiker? Och varför är Trump president, vad ville han med det. Ingenting alls uppenbarligen. Konstiga människor det där! Sad!
2017-08-20, 18:52
Medlem
Citat:
Fast du glömmer att lägga till att de är snälla mot varandra. De är inte som republikaner och nazisterna. Deras gemensamma ledare hatar ju på en massa republikaner och Trump frånsäger sig Duke och att nazister alltid ska fördömas. Varför kan de inte hålla sams för? Det vore ju bättre om Trump förhandlade med republikanerna och de kunde åstadkomma någon form av politik? Varför är de ens politiker? Och varför är Trump president, vad ville han med det. Ingenting alls uppenbarligen. Konstiga människor det där! Sad!
Hur skulle Trump kunna komma nånstans med Etablisemang-Republikanerna?
Dom vill förändra precis lika lite som DEMs.

Dom är politiker för att du får makt och blir rik av att vara det.
Trump blev President för att förändra, eller åtminstone avslöja systemet.
Obamacare/healthcare tror jag inte är det som ligger Trump närmast om hjärtat. Visst vill Trump ha bort Obamacare, men det är inte något viktigt. Men Trump använder frågan för att avslöja hur korrupt politiken är. Jag menar i 7-8 år har GOP klagat högljutt i frågan. Trump trycker fram frågan åt dom, men då visar det sig att det bara varit retorik från GOP, GOP gör inget i frågan. Detta ser ju folk
2017-08-20, 18:57
Medlem
Rasande-Roses avatar
Citat:

Snälla mot varandra, men är de snälla mot samhället? Var de snälla när de beblandade sig med BLM som slog sönder butiker i D.C. när Trump höll sitt installationstal? Att batikhäxor och cucks i amerika är snälla mot en terrororganisation som BLM och gör gemensam sak med dem, är ett tydligt tecken på urusel moral. Där är Trump bättre, han tar ju avstånd ifrån de som brukar våld.
Senast redigerad av Rasande-Rose 2017-08-20 kl. 18:59.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in