2017-08-20, 17:48
Medlem
KlausSteins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ridan
Jag skulle tippa på att han har rätt. När politiker etc betede sej illa mot SD ökade dom i opinionen. Däremot när folk börja bemöta dom som människor börjar dom tappa.
Det fungerar aldrig att bemöta folk på ett sånt sätt i Sverige folk köper det inte. Det man gör är att vända folk bort från dom frågor som är relevanta och ge tidningarna rätt.

Knappast. Folk är arga, och då ska man rida på folks ilska. Det finns inget som tyder på att SD har tappat när de har blivit bemötta som vanliga politiker.
Citera
2017-08-20, 17:50
Medlem
RAMMVOGELs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sommarpappan
Jovars. Det är vi som står upp för de lägsta i samhället som är dumma. Ni som är i 25årsåldern och sitter kvar i pojkrummet och spenderar era liv på Flashback -- det är NI som är genier! Bra tänkt! Men.. du.. det där med att du inte får ett jobb för att alla invandrare som kommer hit "utan kvalifikation och utan att kunna språket" tar jobben från dig.. hur går det där ihop? Kan man inte säga att du.. är lite dum..? Haha!

Du är ju förfan lågbegåvad på riktigt. Inte konstigt att dom av din kaliber blir rövknullade av dessa afghanmän och deras påhejare.

Du påstår saker om mig som du inte har den blekaste om.
Jag är mer än dubbelt så gammal än vad du påstår!
Jag har aldrig varit arbetslös!
Jag har jobbat i mer än 30 år för de allra svagaste i samhället!

Så dina förutfattade meningar om saker du har noll koll på i kombination med lågt iq är ingen bra kombo men det lär du inte upptäcka själv innan du har en kuk i arslet.
Citera
2017-08-20, 17:50
Medlem
fasligts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gonesexuallywrong
Har det handlat om några pensionärer från folkets demonstration som hotar politikerna har vattenkanoner satts in direkt, Agda har förts bort av Eliassons polis blodig efter att ha opponera sig mot polisens övervåld. Ockupanterna kan hota med att ta makten och inget görs bara bra att det trappas upp Löfvén ska känna sig hotad till livet Så går det när man ger ockupanterna fingret de hotar med lynchning av Ribbenvik.

Jag kommer att tänka på den där händelsen i Visby när fem (eller var det sex?) sk ensamkommande afghaner misstänktes ha gruppvåldtagit en rullstolsburen kvinna och åklagaren valde att släppa afghanerna som sedan skaffades undan. Många gotlänningar blev mycket upprörda över agerandet och några av dem tog sig före att ställa sig och glo på åklagarens hus, eventuellt innanför tomtgränsen. Detta tilltag bedömdes av ordningsmakten som ett så pass allvarligt hot mot den statliga tjänstemannen att det blev föremål för rättsapparaten att utreda huruvida brott begåtts eller ej. Hetsen mot Ribbenvik av hundratals personer är värre tycker jag, särskilt som mobben nu satt sig i rörelse också.
Citera
2017-08-20, 17:58
Medlem
MeMajks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NoTruce
Jag säger er att om dessa individer beviljas generell amnesti bryter jag med allt vad som rätt och riktigt är. Då rämnar den respekt jag har haft för lagar och institutioner. Och jag är inte ensam.
Antar att detta ger huvudbry åt regering
1 de kan ge en amnesti till de som nu befinner sig i Sverige och troligen skulle då S tappa som största parti i Sverige
2 de kan hålla fast vid de lagar som gäller och utvisa de som inte har giltiga asylskäl vilken skulle gynna sittande regering inför nästa års val
3 de kan gå ut och säga att de ska snabbehandla detta ärende, och snabbt för regeringen det torde vara ett år, så dagarna efter valet 2018 kanske de kommit fram till att dessa baaaarn ska få stanna

Att kraftigt åsidosätta de krav som finns för asyl i dag skulle även öppna upp för en massinvandring likt den vi drabbades av 2015

Det jag stör mig på är att dessa baaaarn nu fått förlängt tillstånd
Citera
2017-08-20, 18:03
Medlem
Asklords avatar
Finns ingen annan grupp i Sverige som särbehandlas mer än skäggbarnen. Dom är ju här illegalt nu, men lagarna i Sverige är bara till för svenska medborgare, inte för ljugande, vuxna män som påstår sig vara barn.
Citera
2017-08-20, 18:17
Medlem
divinebaals avatar
Suveränt att de där hazarerna sanlades på Medis. Finns en orsak till att ungdomsfestivalen var mycket lugnare i år än tidigare.

Dock skandal att polisen inte röjer upp. Sett ett foto på tillstånd och det säger ett 3x3 m tältyta. Men resten?
Citera
2017-08-20, 18:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av intermittentexplosivitet
Nä, förlängt till 31:e
Bra låt Södermalmsborna leenden och flyktingkramar bli allt stelare. Jag tycker "Stå upp för sverige" ska kräva att Södermalmsborna ska ta emot alla Sveriges ensamkommande i sina Södermalmslyor, samt att dessa även ska stå för deras försörjning (tills dess avvisning ur Sverige kan ordnas).
Citera
2017-08-20, 18:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nibiru2011
ASCH typiska SD-skallar i "aktion" kommer väl typ gemensamt upp i IQ 100.

Det är inte rätt att blanda ihop SD med andra grupper som du (antagligen med rätta) anser ha lägre IQ. Att nynazister och liknande grupper (samt enskilda individer naturligtvis) vädrar morgonluft är mycket trist och gynnar tyvärr spektaklet till demonstration, något som de gärna utnyttjar i sin iver över att få visa hur goda de är. Även vänsterjournalisterna passar på att utnyttja denna möjlighet. Vad skönt det måste vara för dem, de behöver i princip bara kliva utanför porten och göra ett reportage och skicka till redaktionen. Nästan som att jobba hemifrån. Det var den första motdemonstrationen med kastad bengal som blev tändgnistan till det vi ser nu. Det hade självklart varit mycket bättre om det hela hade ignorerats från första början. De vill att det ska framstå som att det är oskyldiga ungdomar som tagit ett spontant initiativ mot utvisningarna, t ex skriver DN att det började med 10 ungdomar som satte sig ner varav fler följde. De har redan med en tidslinje över det som hänt hittills, de är alltså helt inställda på en fortsättning som kan utvecklas vidare, till vänsterns fördel förstås, annars hade det förminskats i stället. Det finns proffs på plats, som säkert värmde upp på G20 i Berlin. De har organisationer i ryggen som stöttar, de har msm på sin sida (som dock har blivit märkbart försiktigare med sitt stöd på senare tid). Att protestera mot detta måste göras på ett helt annat sätt än att gå dit och skrika "Ut med packet". Sådant ger dem bara ännu mer energi att fortsätta.
Citera
2017-08-20, 18:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KlausStein
Knappast. Folk är arga, och då ska man rida på folks ilska. Det finns inget som tyder på att SD har tappat när de har blivit bemötta som vanliga politiker.

SD har nu börjat accepteras. Konsekvens dom sjunker i nuvarande mätningar.
Citera
2017-08-20, 18:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sherm
Jösses. Du menar på fullt allvar att dessa är jämförbara? SD har alltså inte växt pga mångkulturens effekter allt mer uppenbaras, utan pga att politikerna var elaka mot Jimmie Åkesson. Hujedamej då.

Nej inte mot Åkesson utan mot folk i allmänhet som har delat en del av hans åsikter. Dom har blivit indirekt bemötta med hat och sådant skapar frustration.

Det väldigt få verkar förstå framförallt folk som som drar åt det bruna, hållet eller det extrema vänster. Är att folk kommer aldrig svara väl på hat.
Här tror jag är nyckeln en stor majoritet av svenskarna hatar inte andra människor. Det dom skarpt ogillar är politiken man för ang bemötandet av dessa människor. Så länge det är den man angriper så kan man vinna mark. Så fort det börjar bli angrepp mot folkgrupper eller individer så tappar man.

Alla som tänker två steg längre inser att det är så det är. Tittar ni igenom historien så ser ni att det är så det är. Enda gången man kan gå via ilska är när man angriper statsmakt och därmed inte person.
Citera
2017-08-20, 18:47
Medlem
LaScalas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skrattis
Pattrasket och deras hjälptrupper marcherade vrålande förbi här på Ringvägen för en stund sedan. Skyddade av horder av volkspolizei. Ska det här fortsätta att eskalera som det gjort dom senaste dagarna går det snart knappt att gå ut längre!

Min 88-åriga kompis ringde i panik till mej och och sa att det gick en massa människor i tåg och skrek och väsnades. De tog upp hela Renstjärnasgatan och tåget tog aldrig slut.
Hon blev rädd och vågade inte gå ut som hon tänkt.
Sen ringde hon igen och var lika skakis. En granne hade sagt att det är den här gruppen som ska ta makten i Sverige.
Min stackars gamla kompis är orolig över renovering av fastigheten som ska påbörjas i höst. Då får de flytta ut tillfälligt.
Nu är hon orolig över att de får flytta ut - och in flyttar hazarerna.
Skona våra gamlingar från hazarchocker!
Citera
2017-08-20, 18:47
Medlem
sherms avatar
Antirasistisk oro när svenskar kräver "ut med batikhäxor, ut med afghaner" på Medborgarplatsen
http://www.friatider.se/antirasistisk-oro-n-r-svenskar-kr-ver-ut-med-batikh-xor-ut-med-afghaner-p-medborgarplatsen
Citat:
Att Stå upp för Sverige samlat 176.000 medlemmar – mer än någon av riksdags*partiernas grupper på Facebook – oroar vänster*aktivisten och bloggaren Alex Schulman.

"Det är inte nazister med stålgrå blickar som står där, det är inga stöveltramp på torget. Det är väl det som kallas "vanligt folk”, svenskar i övre medelåldern, män och kvinnor i Fjällräven-ryggsäckar och skärmkepsar och tonade solglasögon, någon har tagit med sig plaststol och macka", konstaterar Schulman oroligt i Aftonbladet.

Citat:
Inte rasist men @interasistmen
Folk står alltså och skanderar "ut med batikhäxor, ut med Afghaner" på Medborgarplatsen....
https://mobile.twitter.com/interasistmen/status/898906980819107840/video/1
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in