2017-08-20, 15:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tinuviel
Skulle snarare tro att de kommer lägga fokus på att vården behöver personal och att det därför är vansinne att utvisa unga människor som inget annat vill än att arbeta och göra rätt för sig.

Hmm men det är ju inte det det handlar o.

Anledningarna till att man lägger ner BB avdelningar runt om i landet just nu är ju för att det inte finns pengar och man måste spara. Kolla över lite artiklar så hittar du informationen. En av anledningarna till att man måste spara är att just nu måste annat ha prioritet i budgeten. En stor del av det som behöver prio just nu är för att stötta upp dom som vi har tagit emot.
Citera
2017-08-20, 15:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rickardrattradig
Och jag blir mest ledsen för att Sveriges Radio visar ett så tydligt ointresse av att vilja belysa och bredda frågeställningen när en aktiv vänsterpartist och tidigare Ung Vänsterpolitiker som Anna Herdy bjuds in till panelen. Det är ju bara väntade partipolitiska floskler som kommer ut av det och inte en enda intressant tanke. Men det var kanske syftet, vad vet jag.

SR och SVT har varken tillräckliga kunskaper, tillräcklig professionalism hos sina moderatorer eller tillräcklig pondus för att göra den typen av diskussionsprogram om aktuella politiska frågor som de ska göras. Jag uppprepar: kolla in Dateline London på BBC News om ni vill se hur det *ska* göras. Där förekommer det i stort sett inte att deltagarna använder den fråga som ställdes som en studsmatta för att snabbt gira in på ämnet för sitt nästa ledarstick, eller på ett partipolitiskt peptalk. Försök i dessa riktningar avvärjs snabbt av programledaren. Bägge dessa handgrepp är vanliga sjukdomar i GV:s helgpanel och i tv:s Opinion Live.

SR/SVT har helt enkelt inte ambitionen att göra bra, seriösa och fartfyllda debattprogram längre, och dessutom är den krets av journalister, ex-politiker och tyckare man bjuder in så liten, så trång - alla känner alla, mer eler mindre - att det skapas ett stort motstånd hos deltagarna mot att verkligen gå i clinch, att mejsla ut frågorna, att hårdgranska vad de andra säger. Ja, så illa är det.
Citera
2017-08-20, 15:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GreffueAnthonius
Detta. Jag är enig med demonstranterna om att Ribbenvik måste gå ner och visa sig. Det är han som är ansvarig för att verkställa utvisningarna, det har polisen varit mycket tydlig med.

Med sig skall han ta en insatsstyrka och piketer som kan föra demonstranterna i bojor till Arlanda och till ett väntande Herkulesplan destination Kabul.

Vilken briljant idé - hela Södermalm omringad av gränspolisen redo att slå till.
Det var det svaret jag hade att ge - säger Ribbenvik ---

Jaja jag vet, i mina drömmar
Citera
2017-08-20, 15:48
Moderator
Meijis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GreffueAnthonius
Detta. Jag är enig med demonstranterna om att Ribbenvik måste gå ner och visa sig. Det är han som är ansvarig för att verkställa utvisningarna, det har polisen varit mycket tydlig med. (min fetstil)

Med sig skall han ta en insatsstyrka och piketer som kan föra demonstranterna i bojor till Arlanda och till ett väntande Herkulesplan destination Kabul.

Kan du vara hygglig länka till var polisen varit tydlig med att Ribbenvik är ansvarig för att verkställa utvisningarna?

Har Ribbenvik inte överlämnat dessa ärenden (dvs personerna med avvisningsbeslut) till polisen?
Citera
2017-08-20, 15:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Antidemokretin
Vilken briljant idé - hela Södermalm omringad av gränspolisen redo att slå till.
Det var det svaret jag hade att ge - säger Ribbenvik ---

Jaja jag vet, i mina drömmar

Drömmen vore att de deporterade alla på Södermalm, nej i Stockholms innerstad, som har röstat på FI/MP i något val under de senaste åtta åren...

De utgör en politisk och mental farsot.
Citera
2017-08-20, 16:00
Medlem
beer-goggless avatar
SuperTwittraren Amir. 18 år enligt hans egen utsaga...

Edit: Länken är https://twitter.com/nabizadehse
Citera
2017-08-20, 16:01
Medlem
När Akilov gjorde jihad på Drottninggatan poängterades det i några dagar hur oerhört viktigt det var att alla som fått avslag på sina uppehållstillstånd skulle lämna landet. Men minnet är kort när det gäller att till varje pris slå vakt om och underhålla det totala vansinnet!
Citera
2017-08-20, 16:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tinuviel
Det är en välregisserad föreställning med förgreningar in i politiken. Som framgick i idolporträttet i DN följs Fatemeh Khavari av Ung Vänsters informationssekreterare som agerar pressekreterare och (sannolikt) renskriver de tal hon läser innantill ifrån på sin telefon. Organisationen KämpaSthlm som dök upp i går har förgreningar in i den autonoma vänstern (linje 17 etc) och de lärare/socialsekreterare som utgör stödtrupperna i VISU har tillägnat sig retoriken i vardag och utbildning.[/url]
Alla som vill motdemonstrera ska givetvis varken bära svenska flaggor, annat budskap eller överhuvudtaget säga någonting. Bara stå och titta, utan något som helst vare sig känslosamt eller aggressivt budskap. Detta för att inte gå i kommunistfällan och dra på sig deras uppmärksamhet och ilska. Det skulle räcka med att man bara förmedlade att man är motdemonstranter som vill att svensk lagstiftning följs.
Citera
2017-08-20, 16:07
Medlem
VitruvianskeMannens avatar
Jag kan inte förstå hur detta kan få pågå, dag efter dag. Personer som har fått avslag på sin asylansökan ska ju skickas tillbaka, det är helt självklart. Stannar man kvar så gör man sig skyldig till att vistas olovligen i landet.

Detta handlar om helt grundläggande lag och ordning. Utvisningarna måste verkställas omedelbart. För att understryka detta ännu mer så har det ju varit flera terrorattentat i Europa utförda just av personer som vistas illegalt efter avvisningsbeslut.

Jag tror extremt många människor i Sverige tycker som jag. Det är nog bara en liten (högljudd) klick på max 5% som faktiskt vill att alla afghaner ska stanna. Just att människor i gemen tycker så här är nog orsaken till att tidningarna skriver så lite om denna ockupation.
Citera
Medlem
http://www.friatider.se/antirasistisk-oro-n-r-svenskar-kr-ver-ut-med-batikh-xor-ut-med-afghaner-p-medborgarplatsen

titta på videoklippet det säger allt. hela medborgarplatsen är full av folk som skanderar : ut med batikhäxor ut med afganer. talande!

de säger att de skaffat ett liv i Sverige och kan då inte utvisas. vadå för liv frågar folket? det finns inga jobb så livet består av bidragsberoende resten av livet till skattebetalarnas bekostnad. de som jobbar måste hela tiden försörja fler och fler !

ordning och reda regeringen? vart tog välfärden vägen? om de ska stanna måste de välbärgade stå för boende i sina kommuner + ta ansvar för försörjningen helt och hållet. . men tyvärr så händer inte det i Sverige. i min kommun finns massor av dessa ensamkommande barn . jag undrar, borde inte barnen vara hos sina familjer? saknar de inte sina syskon? ( i afganinstan , iran osv )
Senast redigerad av aromatti 2017-08-20 kl. 16:12.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av praktjakt
Det är väldigt viktigt att alla hjälps åt i denna svåra stund. Dom som bor nära, hämta filtar och kläder och tvätta dom åt ungdomarna/barnen. Även lämna varmvatten som dom har brist på. Även snabbmatsställen kan visa mänsklighet genom att skänka måltider för den goda sakens skull. Barnen/ungdomarna blir så glada med väldoftande rena kläder. Jag bor för långt bort men är med i tanke och hjärta. Dessa fina och starka barn och ungdomar. Styrkekramar. Nu måste regeringen låta dom stanna. Det är så hemskt med utvisningarna.

#vistårinteut

Rymdkram.
-Jag tänkte köpa RedBull och spetsa med glykol.
Citera
2017-08-20, 16:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vaff...
Alla som vill motdemonstrera ska givetvis varken bära svenska flaggor, annat budskap eller överhuvudtaget säga någonting. Bara stå och titta, utan något som helst vare sig känslosamt eller aggressivt budskap. Detta för att inte gå i kommunistfällan och dra på sig deras uppmärksamhet och ilska. Det skulle räcka med att man bara förmedlade att man är motdemonstranter som vill att svensk lagstiftning följs.

Om man bara står stilla som vid en tyst minut blir man inte ens noterad, det pågår ju en mängd andra aktiviteter på torget och Hazarkidsens tjoande drar till sig (nästan) all uppmärksamhet.

Gänget kring Ung i Sverige och deras kompisar i media kommer alltid att hitta några saker att blåsa upp i ett sådant här läge.

ffffff
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in