Citat:
Ursprungligen postat av
Da-Evil-Hitlah
De ÄR rasister, det enda som Flashbacknassarna har rätt om är att de som flyttar till Södermalm och etniskt svenska områden egentligen hatar invandrare och det här är ett bevis på att det är sant. Snacka om att dessa rasister har i-landsproblem. De stör sig på att några ungdomar sittstrejkar men har det själva ett bra liv som inte ens kan jämföras med hur de som har det bäst i Afghanistan lever. Ett Afghanistan som dessa ungdomar ska utvisas till.
Det Sverige som land och framförallt tanterna som är med och gör saken värre måste förstå är att man är inte rasist för att man har åsikter om invandringen. Vi är inte världens social. Jag hjälper gärna till och tar emot folk som flyr från krig, speciellt barn, men det är inte krig i afghanistan längre så vill de komma hit får de ansöka om medborgarskap. Det ska vara helt bevisat att du riskerar livet om du stannar i ditt land för att få var flykting här, vi ska inte släppa in folk som flyr sina ekonomiska situationer.
Folk som flyr krig kommer heller inte ställa några krav på vart de bor, de bor gärna i en containerby i norrlands skogar så länge de kommer undan kriget. Billigaste möjliga boende, inga pengar men mat och husrum samt terapi och svenskalärare. Inom ett år ska du ha jobb och betala skatt. Efter några års heltidsjobb kan det bli aktuellt med bidrag, inte tidigare. Klagar du eller vägrar gå av bussen för att du vill bo i storstan och få mängder i bidrag är du ingen flykting och du åker ut. Ser de ut att vara troligt att du ljugit om dina barns ålder eller barnet ljugit åker de ut direkt. Inga fler 20+ som går i gymnasium/högstadie och får ut barnbidrag.
Att jag vill att vi tar hand om Sverige först gör mig inte till racist. Om vi fortsätter ta emot folk som kommer hit för att leva på bidrag eller som har det sämre i sitt hemland kommer vi snart gå under och få fly till andra EU länder. Vi har inte råd med det. För att få komma hit som flykting ska det vara aktivt krig, hot om livet och du ska inte ställa några krav. Inget mer köpa bostadsrätter i storstaden. Det blir boende i rivningskommuner eller billig skogsmark och det blir inga bidrag förrän du jobbat heltid och skattat i 5-10 års tid.Vi måste sluta låta folk utnyttja oss och vår välvilja och istället se till att hjälpa de som faktiskt behöver det mest.
Sedan är demonstrationen på medborgarplatsen ett skämt. Tackade nej till att delta då jag inte är emot de utvisningarna, de utvisningar jag är emot är de av kompetent folk med jobb på grund av en teknikalitet, och då fick jag rasistiska glåpord skrikna efter mig med hot om våld. Hörde dem även bete sig likadant mot ett äldre par som inte heller ville vara med, hotade med att komma hem till dem och visa vad de gör med "rasister". Pack som de ska inte tyckas synd om eller tillåtas vara kvar.