2017-08-19, 23:08
Moderator
GreffueAnthoniuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 53280
Skattefria gåvor på 400.000? Tro inte det.. Pengarna går inte ens till en ideell förening utan in på en privatpersonskonto. I ideell förening så har man en revisor, här man antagligen ingenting. Pengarna kan lika väl gå till anskaffa AK 47 för att utför terrordåd som mat till sittstrejkade demonstranter.

Kent Ekeroth fick skatta för gåvor till Avpixlat som gick in på hans konto.
Citera
2017-08-19, 23:10
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av fasligt
Ja det tycker säkert afghanerna och dessas mecenater att regeringen är. Enda chansen till rehabilitering för regeringen är antagligen Ribbenviks huvud på ett fat och allmän amnesti, retroaktivt så att det fåtal brushor som redan expedierats till Afghanistan får komma tillbaka. Med saftigt skadestånd givetvis.

Ja, eller så gör man någonting så de hela fördröjs till efter valet 2018. En amnesti för dessa skäggbarn , är väldig mycket pengar som måste ta ifrån cancer sjuka barn och annan välfärd så dessa vuxna män skall få bo ett HVB hem.

Om man ger dem amnesti, så har man kostnader för dem för lång tid framöver. Dom är inte anställningsbara och många av dem har ett kriminellt beteende, så dom kommer definitiv bli en belastning för samhället för lång tid framöver om man ger dem amnesti.
Citera
2017-08-19, 23:11
Medlem
teasardigs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tinuviel
Menar du att det blir en motdemonstration i morgon också?

Nazisterna (NMR, NU, m.fl) har mig veterligt inte varit där ännu. Eftersom de som redan varit där och motdemonstrerat redan gått hårt mot afghanerna och skrikit saker som "Ut med packet", "Ut med parasiterna" och "Skicka hem terroristerna" utgår jag ifrån att de vill vara snäppet värre. Därför tror jag att de kan gå över gränsen eftersom de känner att de har medvind. Vilket får till följd att vinden vänder såklart.
Citera
2017-08-19, 23:12
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av GreffueAnthonius
Kent Ekeroth fick skatta för gåvor till Avpixlat som gick in på hans konto.

Det är sant! Men då har vi det här med dubbla måttstockar.. Kent Ekeroth har blivit dömd i tingsrätten för misshandel pga vittne som har ljugit och nämndemän som har tillhört VPK, så rättssäkerheten är inte särskilt hög i det här landet.
Citera
2017-08-19, 23:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gonesexuallywrong
Här kan man se en batikhäxa med sin lilla älskare typiskt sommarmamma.

https://m.facebook.com/story.php?story_fbid=459304437787054&id=2998714537 30354

Killen är definitivt över 25 i varje fall. Och rubriken är ju skrattretande: "I framtiden kanske samhället behöver oss ensamkommande" säger kameldrivarkillen. Jaha, han har varit här i Sverige i ett par år och har inte sett någonting av hur vardagen här fungerar utanför den smala ljuskägla där han befunnit sig som migrant och sfi-elev, han har aldrig hjaft ett jobb och vet inget om svenska lagar eller hur svenska jobbannonser ser ut...även om man väger in att hans gumma förmodligen hjälpte till med att formulera svaret så är det häpnadsväckande att han står och utlåter sig i frågor om hur ekonomin och arbetslivet fungerar (eller *kan* fungera i framtiden) i Sverige.

Han borde helt enkelt hålla käft och inte ha några synpunkter alls, han ska vara tacksam att han alls kom över gränsen. För att inte tala om att han har blivit försörjd här i ett par år, utan motprestation.

"Strejken" på Medis, den planerade sittstrejken i skolorna och responsen på allt detta i media och av byråkrater och polis gör det övertydligt at somliga grupper kommer undan med nästan vad som helst i Sverige: de anses untouchable. Det är ju ingen nyhet, men sällan har det varit så pinsamt tydligt.
Citera
2017-08-19, 23:15
Medlem
Naranbaatarkhans avatar
Citat:
I poten ligger livstidsförsörjning, lyxhotell till fängelse och massor med härliga bidrag för anhöriga när PUTet är fixat. Du kan tänka dej när skäggbarnets föräldrar kommer till Sverige, retroaktiv föräldrar penningar att kvittera ut. Det finns en anledning varför vi har världen högsta skatter i Sverige.

Allvarligt. Kommer de verkligen att vara garanterade en livstid med försörjning utan att behöva arbeta? Och vad jag vet är det svårt att få hit anhöriga om man inte kan försörja de anhöriga. Och kommer det vuxna barnets föräldrar verkligen kunna kvittera ut föräldrapenning retroaktivt? Jag vet faktiskt inte och det är därför jag frågar.

I övrigt håller jag med dig, skriver jag då jag antar att du anser att avvisningarna bör verkställas snarast, är det så att demonstranterna har sådana beslut hängandes över sig. Det som försiggår på Medborgarplatsen är bara ännu ett litet bevis på att den svenska regeringen, ja den svenska staten, inte längre har full kontroll över landet. Jag gissar faktiskt att dagens svenska stat till och med är tveksam om man faktiskt har rätt att ha full kontroll över svenskt territorium. Gissar att den svenska staten faktiskt tvekar just där. På riktigt tvekar just där.

---- --- ---

Citat:
Ursprungligen postat av MelTorment
Motdemonstranterna såg ut som borttappade charterresenärer. Stolliga överåriga losers som inte kan uttala en ramsa eller vifta en flagga med bestämdhet och syfte. Ni har askgråa ansikten som förebådar sjukdom och död. Ni osar av vekhet och svaghet.

Att folk blir nazister har sociekonomiska orsaker, som till exempel utanförskap, att man inte blivit sedd och att ingen har lyssnat på en. Otrygg uppväxt kan också ha spelat in. Och frånvarande fäder. Tror det saknats ungdomsgård också. Och att man tillhör en utsatt grupp, så klart. Det har egentligen inget med nazism att göra. Alltså ungefär de skäl som sägs ligga bakom svenskars enrollering i IS väpnade styrkor. Och precis som de senare ska tas om hand och få terapi och körkort och jobb och bostad, måste i rättvisans namn också de tidgare få samma saker. Och därför tycker jag att du är väldigt hård och oresonlig, rentav hjärtlös, när du talar om de stackars nazisterna. Förstår du inte att det är omständigheterna som gjort dem till nazister? De har ju faktiskt inte valt att vara det.

Faktiskt misstänker jag att du inte har ett öppet hjärta. Jag mår nästa lite illa när jag läser ditt inlägg. Finns det verkligen sådan hårdhet i värrldens humanistära stormakt? Så tänker jag och blir rädd på riktigt. Därför uppmanar jag dig nu att öppna ditt hjärta. För alla. Annars är du bara en lite lort, med ett hjärta av sten och av hat förstockat sinne. Kärlek till dig! Tillsammans står vi starkare!

hand-♥

#vistårut
Senast redigerad av Naranbaatarkhan 2017-08-19 kl. 23:20. Anledning: rättstavning
Citera
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av teasardig
Nazisterna (NMR, NU, m.fl) har mig veterligt inte varit där ännu. Eftersom de som redan varit där och motdemonstrerat redan gått hårt mot afghanerna och skrikit saker som "Ut med packet", "Ut med parasiterna" och "Skicka hem terroristerna" utgår jag ifrån att de vill vara snäppet värre. Därför tror jag att de kan gå över gränsen eftersom de känner att de har medvind. Vilket får till följd att vinden vänder såklart.

Man får hoppas NMR och NU ställer in sin freak show.. Vi har nu en perfekt storm , dvs terrordåd i Spanien , Finland och Frankrike, alla utförda av muslimer. Det sista som behövs är övervintrande Lindholmare som fyra av en smällare, och sedan bli en fjäder en hönsgård i media.
Citera
Medlem
pelegrins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nibiru2011
Jag har uppenbarligen till skillnad mot dig faktiskt erfarenhet av Söder och Stockholm och bättre minne för jag kommer ihåg rånvågen på 90 talet.
För en oberoende läsare är det hyfsat tydligt att du har, i det närmaste, nollkoll och försöker googla dig fram till halmstrån som ger din egna hypotes lite stöd.
Som sagt: välkommen till Stockholm käre nyinflyttade lantis.

Citat:
Förstår att ni SD skallar väldigt gärna vill skylla allt elände på invandrare och flyktingar men sorry det håller inte.
På denna punkt ser jag att andra redan hånat dig för både för din pinsamma SD-parallell och för dina okunskaper om söders historia så jag skonar dig från fler hånande konstateranden.
Citera
2017-08-19, 23:16
Medlem
exceptionals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fasligt
Ja det tycker säkert afghanerna och dessas mecenater att regeringen är. Enda chansen till rehabilitering för regeringen är antagligen Ribbenviks huvud på ett fat och allmän amnesti, retroaktivt så att det fåtal brushor som redan expedierats till Afghanistan får komma tillbaka. Med saftigt skadestånd givetvis.
Nu tror jag faktiskt att regeringen inte backar.
Citera
2017-08-19, 23:18
Bannlyst
Det ta ca 7 till 15 år median att få dem i arbete, då blir de subventionera arbeta. Om dom får arbete vid 30 års ålder, då är dom antagligen redan svårt kriminella, har fått ett riktig gangster kapital. Tänk då på att livsstil kriminell gangster kostar samhälle ca 80 miljoner kronor upp till 40 års ålder, därefter avtar kostnaden.

Verka har hänt något i västra Stockholm ligger en helikopter ovanför Bromma.

Citat:
Ursprungligen postat av Naranbaatarkhan
Allvarligt. Kommer de verkligen att vara garanterade en livstid med försörjning utan att behöva arbeta? Och vad jag vet är det svårt att få hit anhöriga om man inte kan försörja de anhöriga. Och kommer det vuxna barnets föräldrar verkligen kunna kvittera ut föräldrapenning retroaktivt? Jag vet faktiskt inte och det är därför jag frågar.

I övrigt håller jag med dig, skriver jag då jag antar att du anser att avvisningarna bör verkställas snarast, är det så att demonstranterna har sådana beslut hängandes över sig. Det som försiggår på Medborgarplatsen är bara ännu ett litet bevis på att den svenska regeringen, ja den svenska staten, inte längre har full kontroll över landet. Jag gissar faktiskt att dagens svenska stat till och med är tveksam om man faktiskt har rätt att ha full kontroll över svenskt territorium. Gissar att den svenska staten faktiskt tvekar just där. På riktigt tvekar just där.

Citera
2017-08-19, 23:19
Medlem
Kämpendahls avatar
Ja den där manifestationen måtte ha varit en syn för gudarna . Cattis Billefors sa tidigare att "tanken är att vi ska träffas och snick-snacka lite, ta en fika och bara umgås" och att de är missnöjda med hur regeringen hanterar asylpolitiken. Ja, det finns all anledning att vara kritisk mot de senaste tio årens förda invandringspolitik, men då får man väl framföra det sakligt till regeringen och övriga politiker samt att verka för förändring på valdagen.

Men de lågbegåvade snillena börjar istället bröla slagord som "UT MED PACKET!" och "INGA AFGHANER PÅ VÅRA GATOR!". En medelålders man i hatt börjar skandera "INGA FLER PAARASITER! (med långt a) och får snabbt med sig den brölande intelligentian i massan. Och så lite pubertetsvrål om att alla afghaner ska ut samt kanske det mest pinsamma framförandet av Sveriges nationalsång jag sett. Inga skönsjungande individer där inte

Och på Facebookgruppen "Stå upp för Sverige" så diskuterades det hur man borde öppna surströmmingsburkar på platsen. Man häpnar över vilka lågbegåvade nollor som säger sig stå upp för Sverige. Och så undrar de varför Peter Springare tog avstånd från dem då gruppen bar hans namn

https://www.facebook.com/groups/279528999133185/?fref=ts
Citera
2017-08-19, 23:21
Medlem
fasligts avatar
Citat:
Ja, eller så gör man någonting så de hela fördröjs till efter valet 2018. En amnesti för dessa skäggbarn , är väldig mycket pengar som måste ta ifrån cancer sjuka barn och annan välfärd så dessa vuxna män skall få bo ett HVB hem.

Om man ger dem amnesti, så har man kostnader för dem för lång tid framöver. Dom är inte anställningsbara och många av dem har ett kriminellt beteende, så dom kommer definitiv bli en belastning för samhället för lång tid framöver om man ger dem amnesti.

Ja nu tillhör ju inte jag mecenaterna här och avstår gladeligen från befolkningstillskottet dessa afghaniranier innebär. Till kostnadsutvecklingen måste även räknas skadeverkningar grundade i eskalerande heroinmissbruk och sexualbrott. För att inte tala om utbredningen av resistent TBC, med årslånga behandlingstider på isolering som följd för var och en drabbad. Undrar förresten hur många nysmittade kärleksmanifestationen kommer räkna in i slutändan.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in