Citat:
Ursprungligen postat av
53280
I poten ligger livstidsförsörjning, lyxhotell till fängelse och massor med härliga bidrag för anhöriga när PUTet är fixat. Du kan tänka dej när skäggbarnets föräldrar kommer till Sverige, retroaktiv föräldrar penningar att kvittera ut. Det finns en anledning varför vi har världen högsta skatter i Sverige.
Allvarligt. Kommer de verkligen att vara garanterade en livstid med försörjning utan att behöva arbeta? Och vad jag vet är det svårt att få hit anhöriga om man inte kan försörja de anhöriga. Och kommer det vuxna barnets föräldrar verkligen kunna kvittera ut föräldrapenning retroaktivt? Jag vet faktiskt inte och det är därför jag frågar.
I övrigt håller jag med dig, skriver jag då jag antar att du anser att avvisningarna bör verkställas snarast, är det så att demonstranterna har sådana beslut hängandes över sig. Det som försiggår på Medborgarplatsen är bara ännu ett litet bevis på att den svenska regeringen, ja den svenska staten, inte längre har full kontroll över landet. Jag gissar faktiskt att dagens svenska stat till och med är tveksam om man faktiskt har rätt att ha full kontroll över svenskt territorium. Gissar att den svenska staten faktiskt tvekar just där. På riktigt tvekar just där.
---- --- ---
Citat:
Ursprungligen postat av
MelTorment
Motdemonstranterna såg ut som borttappade charterresenärer. Stolliga överåriga losers som inte kan uttala en ramsa eller vifta en flagga med bestämdhet och syfte. Ni har askgråa ansikten som förebådar sjukdom och död. Ni osar av vekhet och svaghet.
Att folk blir nazister har sociekonomiska orsaker, som till exempel utanförskap, att man inte blivit sedd och att ingen har lyssnat på en. Otrygg uppväxt kan också ha spela
t in. Och frånvarande fäder. Tror det saknats ungdomsgård också. Och att man tillhör en utsatt grupp, så klart. Det har egentligen inget med nazism att göra. Alltså ungefär de skäl som sägs ligga bakom svenskars enrollering i IS väpnade styrkor. Och precis som de senare ska tas om hand och få terapi och körkort och jobb och bostad, måste i rättvisans namn också de tidgare få samma saker. Och därför tycker jag att du är väldigt hård och oresonlig, rentav hjärtlös, när du talar om de stackars nazisterna. Förstår du inte att det är omständigheterna som gjort dem till nazister? De har ju faktiskt inte valt att vara det.
Faktiskt misstänker jag att du inte har ett öppet hjärta. Jag mår nästa lite illa när jag läser ditt inlägg. Finns det verkligen sådan hårdhet i värrldens humanistära stormakt? Så tänker jag och blir rädd på riktigt. Därför uppmanar jag dig nu att öppna ditt hjärta. För alla. Annars är du bara en lite lort, med ett hjärta av sten och av hat förstockat sinne. Kärlek till dig! Tillsammans står vi starkare!
hand-♥
#vistårut