2017-08-19, 22:37
Medlem
Lagstiftningen för föräldrapenning är ändrad så numera får de inte alla dagar retroaktivt. Dagarna begränsas utifrån ålder på barnet.

De tar ofta upp att de som kom år 2015 var 16 år och att de borde bedömas utifrån den åldern. Skyddsbehov ska bedömas utifrån omständigheterna vid bedömningen så det skulle i så fall behövas en lagändring. Har dock inte sett om någon av dårarna i de olika nätverken föreslagit hur det skulle kunna lösas. De var ju själva emot åldersbedömningar och hade barnläkarföreningen med sig så inga åldersbedömningar gjordes tidigare. Helt omöjligt att bedöma om en person var 16 år för två år sedan. Kommer därför inte kunna lagstiftas om.

Men fortsätta drömma och skicka hjärtan till varandra kan de ju göra, kommer inte hända att dessa afghaner kommer få TUT.
Citera
2017-08-19, 22:39
Medlem
exceptionals avatar
Det här har blivit roligt. Om jag tycker som regeringen att de ska utvisas är jag rasist. I min enkla logik borde regeringen vara rasister???
Citera
2017-08-19, 22:45
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Tinuviel
Jag uppfattar det som om det är medel de fått in via swish och det nummer med okänd abbonent de för fram gång på gång.

http://www.ungisverige.nu/

Alla swish telefonummer är kopplade till ett konto. Så Swish nummret 0736755183 går till en Khavari Murteza ( https://www.ratsit.se/19980814-Murteza_Khavari_Johanneshov/knzShT8fuFNM_HzjK2GLT-twzgaP4Oy_YJyV1PWu56E ) ,dvs inte ens en ideell förening bakom med 90 konto utan rakt in på hans privata bankkonto. Har han fått in 400.000:- på konto utan att betala skatt för..Det finns småföretagare som har blivit fuck for life för mindre belopp.

Khavari Murteza är dessutom 19 år dvs vuxen inte ens barn.
Senast redigerad av 53280 2017-08-19 kl. 22:55.
Citera
2017-08-19, 22:46
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av praktjakt
Barnen/ungdomarna är driftiga och har ett speciellt ljus i sina ögon. Att ringa upp regeringen i sitt forna hemland är modigt. Nu låter vi dom stanna här då dom blivit svenska i kultur och har rotat sig med vänner och skola/praktik. Vi har mycket att lära från dom som trädgårdsskötsel, matlagning osv. Många av dom är duktiga i sporter som brottning och fotboll. Kärlek är nyckeln.

#vistårinteut

Rymdkram.

Alla vet att du är ett ruttet troll så det blir bara tragiskt när du, i hopp om att vara rolig, skriver #vistårinteut och rymdkram
Oavsett partitillhörighet så är du en nolla.

On topic: Gick förbi medis och hörde de sjunga "jalla, jalla Sverige åt alla".
Citera
2017-08-19, 22:47
Moderator
GreffueAnthoniuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MelTorment
Motdemonstranterna såg ut som borttappade charterresenärer. Stolliga överåriga losers som inte kan uttala en ramsa eller vifta en flagga med bestämdhet och syfte. Ni har askgråa ansikten som förebådar sjukdom och död. Ni osar av vekhet och svaghet.

Gustaf Fröding hade en bra kommentar till det du skriver

Citat:
Hånande ögon bevaka
den, som har blottat sin sorg.
Stoltare vore att pressa
smärtan i barmen där nere
hårt och beslutsamt tillbaka,
än att den förs i det fria
naken kring gator och torg!

Citat:
dock skall ej smärtan, ej sorgen
tigas ihjäl, ty att tiga
är hos en sångare brott.
Stoltare är det att stiga
mitt ibland vimlet på torgen
fram med all sorg som jag äger,
tolk för de tyste, som lida,
tiga och lida blott.

https://sv.wikisource.org/wiki/Tiga_och_tala

Det kallas mod.
Citera
2017-08-19, 22:48
Medlem
Man blir mer och mer äcklad för var dag av dessa människor som huserar på Medborgarplatsen. Poliserna och folk som går förbi måste verkligen se vilka gamla gubbar och kärringar det är som vistas på stället och dom skämmer ut sig så det heter duga. Hoppas dom fortsätter så att alla får se vilket drägg som släpats hit och hur Gambiaresenärerna nu tvingar sig på asylsökande precis som Johanna Möller gjorde. Visste inte att kärringarna var så brunstiga efter klimakteriet. Lika fula är dom i alla fall och passar bra ihop.
Citera
2017-08-19, 22:53
Medlem
Sinnessjukt att vi öht skall ha denna situation i Sverige. Varför har det blivit så här? Varför släpps den här typen av personer bara in i landet? Det som pågår är ett nationellt självmord även om det går relativt långsamt.
Citera
2017-08-19, 22:55
Moderator
Tinuviels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 53280
Alla swish telefonummer är kopplade till ett konto. Så Swish nummret 0736755183 går till en Khavari Murteza ( https://www.ratsit.se/19980814-Murteza_Khavari_Johanneshov/knzShT8fuFNM_HzjK2GLT-twzgaP4Oy_YJyV1PWu56E ) ,dvs inte ens en ideell förening bakom med 90 konto utan rakt in på hans privata bankkonto. Har han fått in 400.000:- på konto utan att betala skatt för..Det finns småföretagare som har blivit fuck for life för mindre belopp.

Khavari Murteza är dessutom 19 år dvs vuxen inte ens barn.
Tror du inte namnet ska vara omvänt, Murteza Khavari dvs sannolikt en släkting till talespersonen Fatemeh Khavari. I reportaget i DN anger hon att hennes bror kom till Sverige först och att familjen senare kunde migrera hit som anhöriginvandrare.

Tidningen Arbetaren hade nyligen en bild på Morteza Khavari som iförd gul väst identifierades som volontär under demonstrationen. Sannolikt är det en och samma.
Citera
2017-08-19, 22:57
Bannlyst
Citat:
Tror du inte namnet ska vara omvänt, Murteza Khavari dvs sannolikt en släkting till talespersonen Fatemeh Khavari. I reportaget i DN anger hon att hennes bror kom till Sverige först och att familjen senare kunde migrera hit som anhöriginvandrare.

Tidningen Arbetaren hade nyligen en bild på Morteza Khavari som iförd gul väst identifierades som volontär under demonstrationen. Sannolikt är det en och samma.

Kan vara så.. Det går inte ens utläsa vad det är för kön på dem med namnen, ännu mindre veta vad som är för och efternamn. Sverige har för generösa regler för asyl, det är ett problem i vårt system som vi nu få äta upp.
Citera
2017-08-19, 23:00
Moderator
Tinuviels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 53280
Kan vara så.. Det går inte ens utläsa vad det är för kön på dem med namnen, ännu mindre veta vad som är för och efternamn. Sverige har för generösa regler för asyl, det är ett problem i vårt system som vi nu få äta upp.
Jag har frågat i tråden förr, men inte fått något svar. Hur ser skattemyndigheterna på en verksamhet som denna? Handlar det om skattefria gåvor eller måste detta deklareras på något vis eller skattas på?
Citera
2017-08-19, 23:02
Bannlyst
Citat:
Jag har frågat i tråden förr, men inte fått något svar. Hur ser skattemyndigheterna på en verksamhet som denna? Handlar det om skattefria gåvor eller måste detta deklareras på något vis eller skattas på?

Skattefria gåvor på 400.000? Tro inte det.. Pengarna går inte ens till en ideell förening utan in på en privatpersonskonto. I ideell förening så har man en revisor, här man antagligen ingenting. Pengarna kan lika väl gå till anskaffa AK 47 för att utför terrordåd som mat till sittstrejkade demonstranter.

Men hur det räknas är något bara skatteverkets jurister kan svara på. Sedan tycker man att de extrema omkostnader för den här sittstrejken, det hyr knappast marken och det är knappast 700 pers som är där och sittstrejkar.
Senast redigerad av 53280 2017-08-19 kl. 23:06.
Citera
2017-08-19, 23:05
Medlem
fasligts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av exceptional
Det här har blivit roligt. Om jag tycker som regeringen att de ska utvisas är jag rasist. I min enkla logik borde regeringen vara rasister???

Ja det tycker säkert afghanerna och dessas mecenater att regeringen är. Enda chansen till rehabilitering för regeringen är antagligen Ribbenviks huvud på ett fat och allmän amnesti, retroaktivt så att det fåtal brushor som redan expedierats till Afghanistan får komma tillbaka. Med saftigt skadestånd givetvis.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in