Citat:
Ursprungligen postat av
intermittentexplosivitet
Tycks inte filmas något nu, deras president sa nog: "åk hem". Nu gäller det att finna goda råd och strategier och jag tippar på att demonstrationen är upplöst inom ett dygn...
Tror du.
I morgon har de sin demonstration och på sin hemsida säger de sig ha samlat ihop 400 000 kronor som ska gå till mat och andra omkostnader. De beräknar en kostnad på 154 000 per vecka för att föda 700 strejkande (och så många har de aldrig varit på plats). Därtill understöds de av den närliggande moskén där de kan duscha och ladda sina mobiler. I moskén sover också en del av kvinnorna nattetid.
Jag tror att de kommer att fortsätta.
Citat:
Ursprungligen postat av
Provokatör
Jag såg det. Ett snabbt ihopsnickrat hafsverk till artikel.
På den livestream DN lagt upp ägnar Emma Bouvin en stor del av tiden åt att intervjua den afghan som fått avslag tre gånger. Han fick inga kritiska frågor utan utrymme att prata om hur afghanerna inte kommer att ligga på sofflocket utan "ge tillbaka" till Sverige (något vi vet av den statistik avseende utbildning och arbetsmarknad gruppen hittills presterat inte stämmer).
Han har för övrigt åberopat verkställighetshinder igen så kostnaderna det svenska samhället lägger ned på honom lär fortsätta öka.