2017-08-19, 20:39
Medlem
shotacats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av praktjakt
Barnen/ungdomarna är driftiga och har ett speciellt ljus i sina ögon. Att ringa upp regeringen i sitt forna hemland är modigt. Nu låter vi dom stanna här då dom blivit svenska i kultur och har rotat sig med vänner och skola/praktik. Vi har mycket att lära från dom som trädgårdsskötsel, matlagning osv. Många av dom är duktiga i sporter som brottning och fotboll. Kärlek är nyckeln.

#vistårinteut

Rymdkram.

Brottning är en mycket populär sport hos Afghaner, tyvärr så slutar det inte allt för sällan med att förloraren utsätts för sodomi men det ger ju ett initiativ att alltid ge 100 procent. Förövrigt så var det väldigt dumt utav de "Nationella" att göra någon form utav motdemonstration, Afghanerna skämmer ut sig över hela landet och Södermalm vill inte längre veta av dem.

Det var ett ypperligt läge att sitta stilla i båten och visa hela landet vilka svin det är som faktiskt kommer hit.
Citera
2017-08-19, 20:45
Medlem
FruStormuftis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gonesexuallywrong
Här kan man se en batikhäxa med sin lilla älskare typiskt sommarmamma.

https://m.facebook.com/story.php?story_fbid=459304437787054&id=2998714537 30354

Babyns pannrynkor vittnar om minst 40+
Tro mig. Jag har jämförelsematerial.
Citera
2017-08-19, 20:46
Moderator
Tinuviels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av intermittentexplosivitet
Jo, jag såg när hon skrev de där sakerna, hon uppdaterade friskt.

Det jag kan tycka saknas är reflektionen kring hur många det var "på den andra sidan" som var ålderspensionärer och sjuka/handikappade = fattiga och otrygga. Det är lätt för henne, med den medvind i livet hon åtnjuter, att raljera över den grupp människor som tvingas slåss för varje bidragspeng de kan få.
Det är människor som journalisterna sällan ger en röst i dessa sammanhang då det skulle nyansera invandringsmotståndet. Det är så mycket lättare att reducera motståndet till "ut med packet" och sedan oskyldigt hävda "jag rapporterade bara det jag hörde".

Men resultatet tror jag är det motsatta. Stigmatiseringen fungerar sämre och sämre. Man skapar en situation där allt fler radikaliseras för de enda som för ens talan är de med intet kvar att förlora - de som kan ropa "ut med packet" trots att twittereliten kartlägger dem och kontaktar deras arbetsgivare. Till slut är det dessa människor man öppet ansluter sig till.

... sedan har vi den tysta majoriteten. Gemene svensk slöt INTE upp bakom afghanerna idag. Det såg mörkt ut på trappan. Åter igen stod de ensamma. Afghanerna borde inse att gruppen på 100 personer som skrek "ut med packet" var toppen på ett isberg. Och det borde Emma Bouvin också inse.
Senast redigerad av Tinuviel 2017-08-19 kl. 20:58.
Citera
2017-08-19, 20:48
Medlem
FruStormuftis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av intermittentexplosivitet
Jo, jag såg när hon skrev de där sakerna, hon uppdaterade friskt.

Det jag kan tycka saknas är reflektionen kring hur många det var "på den andra sidan" som var ålderspensionärer och sjuka/handikappade = fattiga och otrygga. Det är lätt för henne, med den medvind i livet hon åtnjuter, att raljera över den grupp människor som tvingas slåss för varje bidragspeng de kan få.

+1
Citera
2017-08-19, 20:49
Medlem
pelegrins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nibiru2011
En del gamlingar har uppenbarligen problem med minnet. Väldigt många oskyldiga som drabbats även förr i tiden.
Tidigare var det mindre farligt för Kreti och Pleti.

Citat:
Ursprungligen postat av Nibiru2011
[...]
det är betydligt lugnare nu än för runt tio år sedan och om du bodde i Stockholm borde du veta det.
Nej, nej, nej.. . det var lugnare bara om man ser till antalet brott, inte till risken att oskyldiga skulle råka illa ut.
För medelsvensson har det blivit sämre.
Citera
2017-08-19, 20:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FruStormufti
Babyns pannrynkor vittnar om minst 40+
Tro mig. Jag har jämförelsematerial.

Nu måste vi förstå att flykten sätter sina spår. Tortyr och trauma, hot och krig gör att en ser äldre ut min vän. Tänk dig själv in i deras sits, familjens död och du är helt under trauma och startar flykten under talibanernas förtryck. Land efter land gåendes och simmandes. Klart dom ser äldre ut, det måste du förstå vännen.

#vistårinteut

Rymdkram.
Citera
2017-08-19, 21:02
Medlem
Naranbaatarkhans avatar
Är de fortfarande kvar på Medborgarplatsen? De är verkligen ihärdiga de där afghanerna. Kanske en egenskap som tilltalar de mogna madamerna? Och har regeringen inte gett efter än? Alla som sa att de var syrier fick ju PUT per automatik och det är väl lika synd om ensamma afghanska män. Syrierna var ju inte ens ensamma.

I övrigt undrar jag om det är sant att dessa afghaner reser kors och tvärs genom landet för att delta i demonstrationen? Att de byter av varandra? Och var verkligen svenskarna med grönvitsvarta flaggor där i dag? I så fall, blev det rabalder eller gick det lugnt till?

--- --- ---
Citat:
Barnen/ungdomarna är driftiga och har ett speciellt ljus i sina ögon. Att ringa upp regeringen i sitt forna hemland är modigt. Nu låter vi dom stanna här då dom blivit svenska i kultur och har rotat sig med vänner och skola/praktik. Vi har mycket att lära från dom som trädgårdsskötsel, matlagning osv. Många av dom är duktiga i sporter som brottning och fotboll. Kärlek är nyckeln.

#vistårinteut

Rymdkram.

Gillar din positiva och människovänliga inställning. Det finns ett slags härlig godhet i det du skriver. En godhet vi behöver mer av i Sverige. Men vad menar du med att du inte står ut? Du får inte ge upp. Fortsätt kampen. Stå på barrikaderna. Gör skillnad. Ge inte upp! Kämpa!

#vistårut

Trollkram.
Citera
2017-08-19, 21:04
Medlem
FruStormuftis avatar
Citat:
Nu måste vi förstå att flykten sätter sina spår. Tortyr och trauma, hot och krig gör att en ser äldre ut min vän. Tänk dig själv in i deras sits, familjens död och du är helt under trauma och startar flykten under talibanernas förtryck. Land efter land gåendes och simmandes. Klart dom ser äldre ut, det måste du förstå vännen.

#vistårinteut

Rymdkram.

Självklart förstår jag känslan
Jag vet hur jobbig en flygresa på 12 h kan vara. Man blir helt stel i kroppen.
Sen ska man betala hotellet också.
Jag blir jätteledsen av de här.

#betalaraldrigmerskatt
Citera
2017-08-19, 21:07
Medlem
NoTruces avatar
Jävligt onödigt att stå och skrika "ut med packet!", men att därifrån jämställa precis alla som är emot manifestationen med rasister och nazister är slött, även för att komma från the usual suspects.
Citera
2017-08-19, 21:11
Medlem
FruStormuftis avatar
Citat:

#vistårinteut

Rymdkram.

Nu är jag jätteledsen. Jag vill gråta för alla steg de trampat med sina små fötter genom många länder.
Jag är mycket ledsen nu för att regeringen lockat hit dem med extrapriser som de inte står för.
#fanvagammaljagserutnu
Citera
2017-08-19, 21:14
Moderator
intermittentexplosivitets avatar
Tycks inte filmas något nu, deras president sa nog: "åk hem". Nu gäller det att finna goda råd och strategier och jag tippar på att demonstrationen är upplöst inom ett dygn...
Citera
2017-08-19, 21:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GreffueAnthonius
För 20 år sedan fanns det ännu portar på Södermalm som bara låstes på nätterna.
Inte många eftersom de flesta hus på söder fick portkoder på 80-talet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in