2017-08-19, 15:26
Medlem
Quarrels avatar
Expressen: Just nu: Buss körde i diket - 40 passagerare instängda
Citat:
– Bussen ligger på sidan så att man inte kan ta sig ut, säger Kurt Marklund, RLC-befäl vid polisen i region nord.
Någon som kan rapportera på plats? Några skadade?
Citera
2017-08-19, 15:27
Medlem
trickydicks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Expressen: Just nu: Buss körde i diket - 40 passagerare instängda

Någon som kan rapportera på plats? Några skadade?

Brukar det inte finnas taklucka på bussar? samt såna där små hammare för att krossa rutorna med.
Citera
2017-08-19, 15:34
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trickydick
Brukar det inte finnas taklucka på bussar? samt såna där små hammare för att krossa rutorna med.
Allehanda säger inte att passagerarna är instängda, bara att de har problem med att öppna dörrarna. http://www.allehanda.se/vasternorrland/harnosand/buss-i-diket-i-haggdanger-50-passagerare-ombord

Tillägg: Nu har Allehanda lagt till ett foto. Det ser inte ut att vara en allvarlig olycka.
Senast redigerad av Quarrel 2017-08-19 kl. 15:38.
Citera
2017-08-19, 18:06
Medlem
Den här typen av "olyckor" brukar numera signalera sk "fake news" här i Sverige.

Ni hör ju själva hur rimligt det låter.
Inlåsta passagerare. Är det ens möjligt?
Klart om det är handikappade eller åldringar.

Någon gång kommer det inträffa men inte här och nu. Dom små lögnarna som bara ljuger mer och mer, när ingen längre bryr sig.

Ber om ursäkt på förhand när jag kommer ha fel eftersom jag inte längre kolla på denna typ av påstående.
Det har dom själva att skylla.
Läs inte media.
Citera
2017-08-19, 20:26
Medlem
UltraMind, flashback är en typ av media också.

Om jag varit i den bussen, då hade jag stannat i bussen tills de hade stöttat upp den.
Inte fn jag har nån lust att gå ut genom dörrarna om bussen plötsligt skulle kunna välta över mig.
Bussar brukar ha takluckor, fönsterhammare.
Men inte visste jag att luckorna i golvet kunde användas för att ta sig ut.
Citerar artikeln:
Citat:
Därefter plockade de ut samtliga personer genom bussens golvluckor.
Citera
2017-08-20, 03:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Piii...
Om jag varit i den bussen, då hade jag stannat i bussen tills de hade stöttat upp den.
Inte fn jag har nån lust att gå ut genom dörrarna om bussen plötsligt skulle kunna välta över mig.
Jag såg någonstans att det var femti pers på väg till ett bröllop i bussen och nästan helt utan skador alls.

Dvs de skulle knappast komma snabbare till kyrkan genom att åla sig ut i bästa gå-bort-stassen.
Citera
2017-08-20, 07:33
Medlem
Quarrels avatar
Expressen: Buss körde i diket – 50 passagerare instängda
Citat:
– Det var en person som var stressad och mådde dåligt. Så det handlar inte om fysiska skador efter dikeskörningen.
Övriga passagerare var dock kvar på bussen medan räddningstjänsten försökte stabilisera fordonet så att det inte skulle tippar. Därefter plockade de ut samtliga personer genom bussens golvluckor.
[...]
Vid 16.30 -tiden var gästerna på bröllopet på plats i kyrkan.
– Vi ska just kicka i gång bröllopet vi skulle till. Alla mår bra, säger en av gästerna som var med ombord på bussen, säger en av gästerna till Allehanda.
Vi får hoppas att bröllopet också slutade lyckligt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in