Citat:
Ursprungligen postat av
JohnBlund
Bra att du är positiv

Vet att det finns ganska många i denna tråd som tycker jag är åt helsike för positiv när det gäller SD:s siffror, men när t ex Demoskop, Novus, Sifo eller Ipsos presenterar sina siffror då får jag helt enkelt inte deras mätningar att gå ihop med den verklighet jag möter varje dag i mina kontakter med andra runtom i Sverige.
När Demoskop får opinionen till 16,6% eller Novus till 18,7% då stämmer det väldigt, väldigt illa med det jag hör, ser och erfar därute. Det är en avgrund emellan. Vet att det kanske låter onödigt kaxigt och "överpositivt", men jag menar verkligen på fullt allvar att SD inte kommer att hamna under 30% i valet 2018. Och detta grundar jag i stor utsträckning på hur folk pratar, diskuterar, resonerar, tycker och tänker. Folk är duktigt trötta och frustrerade nu på den riktning samhället har tagit...
Är övertygad om att väldigt många kommer att få sitt livs chock under valnatten den 9 september nästa år - så också många SD:are som kanske inte själva hade trott på de framgångar som stundar. Om drygt ett år vet vi...