2017-08-19, 01:09
Medlem
Bleppe_Bfs avatar
Såg en gång en narkoman försöka ta på sig en jacka i ca 40 minuter på pendeltåget. Ena ärmen var ut och in och upp och ned jämfört med den andra.

I Danska tunnelbanan såg jag en gammal gubbe som freebasade rohypnol från aluminiumfolie. Inte en jävel brydde sig. Vet inte vad som var sjukast.
Citera
2017-08-19, 12:06
Medlem
universums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Geminiclipper
Hej, tänkte berätta om något jag såg igår som traumatiserade mig.
I går när jag gick igenom parken som ligger bredvid medborgarplatsen (vet inte vad den heter)
då såg jag en kvinna, hög på amfetamin skulle jag tro, klättra upp på en träd och skrika på folk om bland annat hur hon förlorat sitt jobb och barn

det var lite kul, skulle gärna vilja höra vad ni har sätt galningar göra runtom Stockholm helst

Vad är det du tycker är "lite kul",
i mina öron så låter det bara fruktansvärt...
Men jag e kanske bara lite dumhuvudet vavetja
Citera
2017-08-19, 12:17
Medlem
universums avatar
En natt för många år sedan i gullmars så ska jag ta rulltrappan ner till perongen, framför mig i rulltrappan så står det en man och pratar och gestikulerar vilt för själv.
Jag tänker att det är nog bäst att hålla avståndet, väl nere så blir han förbannad över att dörrarna ut till perrongen inte öppnas så han börjar slå på dom tills dom öpnnas.
Ute på pereongen så står det stora jävla betongfundament, som han går fram till o börjar gapa på.
Jag skriker till honom att lugna ner sej
då ger han mig en blick och så skrattar han och vänder sej om o fejsar betongpelare och börjar skalla den, för varje gång han slår sitt huvud mot det så blir det blodavtryck mot den.
Det ser ut ungefär som om att en blöt fotboll studsat mot den. Så fortsatte han tills pannan sprack och föll han ihop.
Ringde 90 000 och åkte hem.
Men mycket skit har man fått se under åren.
Citera
2017-08-19, 16:07
Medlem
0.999...s avatar
Satt och käkade frukost för ett tag sen när det går förbi en packad kvinna utanför som sätter sig på huk mitt på vägen för att kissa. Dock var byxorna bara halvvägs nerdragna så hon pissa i dom och knatade sen vidare.

Knappast det segaste man sett i missbruksväg men iom. att det var en fin vårmorgon klockan 8 på morgonen blev det lite udda.
Citera
2017-08-19, 16:13
Medlem
0.999...s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bleppe_Bf
Såg en gång en narkoman försöka ta på sig en jacka i ca 40 minuter på pendeltåget. Ena ärmen var ut och in och upp och ned jämfört med den andra.

I Danska tunnelbanan såg jag en gammal gubbe som freebasade rohypnol från aluminiumfolie. Inte en jävel brydde sig. Vet inte vad som var sjukast.

Såg en som rökte heroin eller amfetamin(frågade inte) i spårvagnen för att sedan dra i nödbromsen mitt i stan för att han missade en hållplats samtidigt som en polisbuss kör bakom. Vid ett annat tillfälle satt det en som spillt thinner över byxorna och var helt väck. Det luktade så starkt att barn längre fram i vagnen började gråta. Det blir ganska roligt när Svensson sitter bredvid och låtsas som ingenting.
Citera
2017-08-19, 16:19
Medlem
BigFatCones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 0.999...
Såg en som rökte heroin eller amfetamin(frågade inte) i spårvagnen för att sedan dra i nödbromsen mitt i stan för att han missade en hållplats samtidigt som en polisbuss kör bakom. Vid ett annat tillfälle satt det en som spillt thinner över byxorna och var helt väck. Det luktade så starkt att barn längre fram i vagnen började gråta. Det blir ganska roligt när Svensson sitter bredvid och låtsas som ingenting.
Man röker inte vanligt amfetamin så det var nog heroin.
Citera
2017-08-19, 16:23
Medlem
0.999...s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BigFatCone
Man röker inte vanligt amfetamin så det var nog heroin.

Det går inte en dag utan man lär sig något nytt. Det luktade ganska kemiskt så det var där jag fick intrycket att det var amfetamin.
Citera
2017-08-19, 16:27
Medlem
BigFatCones avatar
Citat:
Det går inte en dag utan man lär sig något nytt. Det luktade ganska kemiskt så det var där jag fick intrycket att det var amfetamin.
Heroin luktar också kemikaliskt när man röker det. Grejen är tjack inte har en lämplig förångningstemperaturen. Risken är stor att man bränner upp det eller inte eldar tillräckligt. Dessutom smakar det så jävla hemskt att inte ens dom få gånger man får till det så är det värt ansträngningen.
Citera
2017-08-19, 16:34
Medlem
Isnatts avatar
Missbrukare som bajsar har jag ju sett. En gång kom en promenerandes mot mig och min vän i en park, han stannade till kanske 30 meter framför oss, drog ner byxorna, sket, drog upp dom igen och fortsatte gå som om ingenting hänt.

En annan gång stod jag och kollade i en park, väntade väl på nåt. Ser en missbrukargrupp stylta omkring och en av dom går iväg lite stelt och backar sen liksom in sig bredvid ett träd, böjer på knäna och stödjer sig med vänster armbåge mot trädet och släpper ut det som ska ut, sen går han tillbaka till sina vänner som verkligen satt bara 4-5 meter bort.
Citera
2017-08-19, 16:37
Medlem
BigFatCones avatar
Citat:
Okej, det är kanske bättre att ta det intravenöst då eller kanske bara stoppa det i magen?
Japp. Nåja, det var dagens knarklektion.

Jag måste säga att jag är fascinerad av allt ni ser. Jag har ändå levt med samhällets olycksbarn i rätt många år och det värsta jag kommer på är den gång nån satt och meckade helt öppet på spårvagnen. Och då var det ändå jag som var den skyldige. Jag fattar inte hur jag alltid missar allt sånt här.
Citera
2017-08-19, 16:47
Medlem
0.999...s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BigFatCone
Japp. Nåja, det var dagens knarklektion.

Jag måste säga att jag är fascinerad av allt ni ser. Jag har ändå levt med samhällets olycksbarn i rätt många år och det värsta jag kommer på är den gång nån satt och meckade helt öppet på spårvagnen. Och då var det ändå jag som var den skyldige. Jag fattar inte hur jag alltid missar allt sånt här.

Hemligheten är att åka med nattvagnar på helgerna med dom vagnar som kommer från gamlestan.
Citera
2017-08-19, 16:48
Medlem
BigFatCones avatar
Citat:
Hemligheten är att åka med nattvagnar på helgerna med dom vagnar som kommer från gamlestan.
Det här kan ha varit inne i stan och Brunnsparken kan ha passerats.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in