2017-08-18, 20:12
Medlem
Stryknings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ugglan.
Absolut, ett vettigt resonemang. Jag tänker dock att de tänkte: "Om vi rensar redan nu kommer folk att notera detta och då röjer vi oss den vägen. Bättre att avvakta och hoppas på att namnet inte dyker upp."

Jag bara tänker lite högt.

De flesta har väl "låst" Facebook? Jag t.ex. visar bara min status och mina bilder för "vänner"

Hade jag haft sidan öppen så hade jag nog fort skyddat den som både skyldig/oskyldig om jag blivit omnämnd här. Ingen kul sits att vara i antar jag hursom.
Citera
2017-08-18, 20:12
Medlem
Citat:
Absolut, ett vettigt resonemang. Jag tänker dock att de tänkte: "Om vi rensar redan nu kommer folk att notera detta och då röjer vi oss den vägen. Bättre att avvakta och hoppas på att namnet inte dyker upp."

Jag bara tänker lite högt.
Ja absolut så kan det vara så men om nu KM är pilot så är ju dessa handlingar än mer suspekta och utpekande det håller jag med om.
Men kan någon vara så korkad tänker jag??
OM han nu är skyldig så hade det ju varit 1000ggr smartare att inte agera alls och låtsas som inget lixom.
Nu blir ju reaktionerna motsatta och är ju isf helt självförvållad.
Nja jag har lite svårt att tro att någon kan vara så korkad faktiskt men man ska aldrig säga aldrig 🤔
Taskigt läge att flyga under radarn i 25år och nu börja göra sånna fatala "misstag" isf.
Citera
2017-08-18, 20:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Strykning
De flesta har väl "låst" Facebook? Jag t.ex. visar bara min status och mina bilder för "vänner"

Hade jag haft sidan öppen så hade jag nog fort skyddat den som både skyldig/oskyldig om jag blivit omnämnd här. Ingen kul sits att vara i antar jag hursom.

Är det också det första man gör att radera halva sidan av ett kort på sin sons sida där man står med sin son och ett maskot? Det hände innan allt försvann.
Citera
2017-08-18, 20:26
Medlem
Stryknings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lubbe75
Är det också det första man gör att radera halva sidan av ett kort på sin sons sida där man står med sin son och ett maskot? Det hände innan allt försvann.

Ingen aning. Känner inte till det men han vill kanske skydda sonen för allmänhetens blickar. Skyldig som oskyldig. Om man florerar här så är man ju utsedd till allmänt villebråd anser ju några.
Citera
2017-08-18, 20:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Strykning

Det där är ju olika från person till person givetvis.
Det lär ju inte vara direkt roligt att bli anklagad för mord eller vad som helst om man är oskyldig. Och just att familjen blir indragen måste ju vara det värsta får man anta.

Själv har jag inte låst FB för jag bryr mig inte på det viset. Eller rättare sagt så tänker jag inte så.
Folk kan snoka bäst dem vill.
Men precis som du skriver så behöver det inte vara just för att han är skyldig utan av andra anledningar.
Citera
2017-08-18, 20:39
Medlem
Ugglan.s avatar
Jag tror att några av er missade själva poängen. Jag citerar mig själv:

"Men en ytterligare sak som faktiskt gör att flera av oss intresserar oss för KM som ”mannen med pilotglasögon” är följande. I den intervju som Pernilla och Mats gjorde med ”mannen med pilotglasögon” säger mannen att han är livrädd för att hans namn ska komma ut och att han maniskt läser tråden. En händelse som faktiskt pockar på uppmärksamhet i detta sammanhang är det faktum att det skedde en sådan omedelbar reaktion på en rad Facebook-sidor kopplade till KM och hans omgivning. I praktiken stängdes genast vänlistor ner, foton togs bort och endast ett minimalt Facebook-innehåll blev kvar på startsidan. Detta kan jag bara tolka som att någon (några) satt redo att agera så fort namnet dök upp. Om det hade varit någon som absolut inte var livrädd för att hans namn skulle dyka upp och/eller som inte maniskt läser tråden, hade det ju tagit ett bra tag innan en dylik (samordnings)aktion hade skett – om den hade skett överhuvudtaget, vilket jag inte tror! I fallet med KM inleddes den aktionen i det närmaste omgående och dessutom var den omfattande. Som jag uppfattar det säger denna aktion väldigt mycket. Kanske mest av allt så här långt?
Senast redigerad av Ugglan. 2017-08-18 kl. 20:45.
Citera
2017-08-18, 20:47
Medlem
Citat:
Jag tror att några av er missade själva poängen. Jag citerar mig själv:

"Men en ytterligare sak som faktiskt gör att flera av oss intresserar oss för KM som ”mannen med pilotglasögon” är följande. I den intervju som Pernilla och Mats gjorde med ”mannen med pilotglasögon” säger mannen att han är livrädd för att hans namn ska komma ut och att han maniskt läser tråden. En händelse som faktiskt pockar på uppmärksamhet i detta sammanhang är det faktum att det skedde en sådan omedelbar reaktion på en rad Facebook-sidor kopplade till KM och hans omgivning. I praktiken stängdes genast vänlistor ner, foton togs bort och endast ett minimalt Facebook-innehåll blev kvar på startsidan. Detta kan jag bara tolka som att någon (några) satt redo att agera så fort namnet dök upp. Om det hade varit någon som absolut inte var livrädd för att hans namn skulle dyka upp och/eller som inte maniskt läser tråden, hade det ju tagit ett bra tag innan en dylik (samordnings)aktion hade skett – om den hade skett överhuvudtaget, vilket jag inte tror! I fallet med KM inleddes den aktionen i det närmaste omgående och dessutom var den omfattande. Som jag uppfattar det säger denna aktion väldigt mycket. Kanske mest av allt så här långt?

Ja

Sorry. Jag har lite svårt för text så min hjärna registrerade aldrig det där
Och det kan mkt väl vara så som du skriver som sagt
Citera
2017-08-18, 20:50
Medlem
Ugglan.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jokko23
Ja

Sorry. Jag har lite svårt för text så min hjärna registrerade aldrig det där
Och det kan mkt väl vara så som du skriver som sagt

Ja, så kan det vara. Men det jag oftast vill med mina inlägg är att skapa nya "ingångar", hitta nya sätt att tänka.
Citera
2017-08-18, 21:06
Medlem
Citat:
I fallet med KM inleddes den aktionen i det närmaste omgående och dessutom var den omfattande. Som jag uppfattar det säger denna aktion väldigt mycket. Kanske mest av allt så här långt?

Klargörande om vilka som togs ner?

Dem kanske hade familjemiddag 🤣🤣🤣
Citera
2017-08-18, 21:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jokko23
Klargörande om vilka som togs ner?

Dem kanske hade familjemiddag 🤣🤣🤣

Det jag vet säkert är son, sambo, tre syskon och en systerson som mörkade allt som tidigare var öppet på respektive Fb-sida. En bild där KM fanns ihop med sin son redigerades innan allt togs bort.
Citera
2017-08-18, 21:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lubbe75
Det jag vet säkert är son, sambo, tre syskon och en systerson som mörkade allt som tidigare var öppet på respektive Fb-sida. En bild där KM fanns ihop med sin son redigerades innan allt togs bort.

Det var skapligt omfattande helt klart.
Det är som jag skrev tidigare inte nödvändigtvis utpekande utan beror på vilken infallsvinkel och sätt att se de.
Men om vi säger att KM är pilot så ser det ju inte bra ut.
Definiera gärna dessa på din lista och posta den igen så är det bara fylla på med dem fakta och indicier/omständigheter som kommer fram
Citera
2017-08-18, 21:59
Medlem
[quote=lubbe75|61479829

*Flera i tråden har fått bekräftat att KM suttit anhållen från nära invigda. Freija har det naturligtvis från MYCKET nära håll (källa A)
*KM är med i bilen till förfesten i Töreboda. KB kör bilen. Han är med på festen och troligen även i bilen till stadt.
*KM klänger på HA på stadt
*KM är född 66 vilket stämmer till fullo med ålder på den anhållne, 32 år 1998 (Forumdiskussion 2008).
* KM var inte på den arbetsplats han borde varit 2/6. Jag är B i kedjan.
*KM var tillsammans med KB som red med HA vid hassle-säby, vilket är KMs uppväxtort. Jag är B i kedjan.
* KB och HA är goda vänner.
* INGEN i KMs stora släkt dementerar honom som pilot utan stänger ned Fb-konton. Son, sambo, tre syskon och en systerson hemliggör Fb.
* KM klipps ut på n bild på sonen sida där han poserar med en Brynäs-maskot och sonen. Detta sker innan bilden raderas och profilen mörkas. A.
*Minst två av KMs systrar bor på lockerud 1992. Två av dessa sätts av två oberoende källor i samband med en mindre vit bil "typ Nissan micra." Jag är B i kedjan.
* KM är kusin med U Ahlin vilket kan förklara mörkläggning.
* EN äldre webbsida där KMs mejl finns som kontakt på tidigare arbetsplats Lorentzons styr i Skövde finns i juli. Nu spårlöst försvunnen.

Fyll gärna på även med motbevis ni som sitter på det. Jag har gärna fel. Jag menar dock att det är mycket besvärande för KM.[/QUOTE]

Ok listan igen. Och ja, allt kan inte tas som 100% fakta men...
Senast redigerad av lubbe75 2017-08-18 kl. 22:14.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in