2017-08-18, 20:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Varjverumxx
Genom bevis i det Skapade, Guds egna ord.
Detta "bevisar" en massa gudar. Alla kan säga att "min gud skapade skapelsen". Varför kräver du inte mer än ett sådant bevis? Gör du speciella undantag just för din Gud?
Citera
2017-08-18, 20:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av innesko
Hur vet du att det är Guds ord?

Genom noggrant studium av den boken, dubbelkollat allt som står i den, den har svaren på mina frågor om var vi kommer ifrån, varför vi är här och vart vi är på väg.

Det finns fullständiga bevis från Skapelsen till våra dagar.

Varför undrar du?
Citera
2017-08-18, 21:01
Medlem
inneskos avatar
Citat:
Genom noggrant studium av den boken, dubbelkollat allt som står i den, den har svaren på mina frågor om var vi kommer ifrån, varför vi är här och vart vi är på väg.

Varför undrar du?

Jag undrar eftersom det är själva frågeställningen med denna tråd. Om du hade haft en bra anledning till att någonting skulle vara guds ord så har du bevis för guds existens, tyvärr verkar du ju dock inte ha det.

Hur vet du att svaren är korrekt?
Citera
2017-08-18, 21:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Smeso
Och vad menar du då med bevis?

Du verkar helt ha missförstått vad ordet "bevis" betyder.

Kan du för det första redovisa vilka bevis du har för att något i universum har skapats över huvud taget?
(Utom människans skapelser i modern tid, alltså)

Och för det andra, vilka bevis har du för att bibelns gud skulle ligga bakom en sådan påstådd skapelse?
(Och alltså inte Atum, Brahma, Marduk eller någon annan, eller kanske några andra)

Vill du inte godta bevisen får du väl sätta din tro på att vi föds, lever och sedan dör efter ett förhoppningsvis tryggt liv och sedan ta emot det enda bevis du tydligen vill ha.
Citera
2017-08-18, 21:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kiss74
Detta "bevisar" en massa gudar. Alla kan säga att "min gud skapade skapelsen". Varför kräver du inte mer än ett sådant bevis? Gör du speciella undantag just för din Gud?

Ge mig den skrift som har fullständiga svar på just var vi kommer ifrån, varför vi är här eller vart vi är på väg, ser fram mot att du kan visa denne gud (skapare)
Citera
2017-08-18, 21:12
Medlem
Citat:
Jag undrar eftersom det är själva frågeställningen med denna tråd. Om du hade haft en bra anledning till att någonting skulle vara guds ord så har du bevis för guds existens, tyvärr verkar du ju dock inte ha det.

Hur vet du att svaren är korrekt?

Genom över 35 år av studium av denna bok.

Har de något annat du kommit fram till?
Är idel öra.
Citera
2017-08-18, 21:14
Medlem
inneskos avatar
Citat:
Genom över 35 år av studium av denna bok.

Har de något annat du kommit fram till?
Är idel öra.

Vad bra att du studerat den så länge, men det svarade inte på min fråga över huvud taget. Vad är det du kommit fram till under dessa 35 år som gjort att du kan dra slutsatsen att svaren i den är korrekt?
Citera
2017-08-18, 21:20
Medlem
Citat:
Ge mig den skrift som har fullständiga svar på just var vi kommer ifrån, varför vi är här eller vart vi är på väg, ser fram mot att du kan visa denne gud (skapare)
Jag vet ingen sådan skrift öht.
Citera
2017-08-18, 21:29
Medlem
Citat:
Vad bra att du studerat den så länge, men det svarade inte på min fråga över huvud taget. Vad är det du kommit fram till under dessa 35 år som gjort att du kan dra slutsatsen att svaren i den är korrekt?

Min fråga till dig är vad du själv kommit fram till i ditt liv hittills?
Citera
2017-08-18, 21:31
Medlem
inneskos avatar
Citat:
Min fråga till dig är vad du själv kommit fram till i ditt liv hittills?

Det är helt irrelevant. Förstår du inte att all bevisbörda ligger hos dig? Du påstår att du vet att gud existerar, det är upp till dig att demonstrera detta.

Så svara på frågan, vad är det du har funnit som gjort att du kan dra slutsatsen att svaren i "denna bok" är korrekt?
Citera
2017-08-18, 21:45
Medlem
Smesos avatar
Citat:
Vill du inte godta bevisen får du väl sätta din tro på att vi föds, lever och sedan dör efter ett förhoppningsvis tryggt liv och sedan ta emot det enda bevis du tydligen vill ha.

Vilka bevis?
Jag kan ju inte godta något som du inte sagt något om, eller hur?
Citera
2017-08-18, 22:03
Medlem
Bogomils avatar
Citat:
Genom bevis i det Skapade, Guds egna ord.

Citat:

Citat:
Varför undrar du?

Ahhh, så dina "studier" och dina "konklusioner" av bibeltolkning skulle vara allmängiltiga.

Vad med att diskutera detta på tråden "Är bibeln sann"?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in