2017-08-18, 12:43
Medlem
Zivanbres avatar
Hallå!

Som rubriken lyder, vilket gym/gymkedja tycker ni är bäst & värst i Sverige och varför?

Själv tycker jag att SATS gör ett grymt jobb. Fräscha och nya lokaler. Rymliga omklädningsrum och bastu i varje gym. Folk lägger tillbaka vikter/redskap på sin rätt plats och är allmänt trevliga. Kan ju såklart skiljas från ort till ort, men ännu inte blivit besviken.

Tycker att 24/7 är katastrof (iaf de 24/7 gym som jag har provat). Får klaustrofobi i omklädningsrummen. Duscharna och omklädningsrummen är väldigt snuskiga.
Vetskapen om vett och etikett existerar inte. Blev bestulen på mina skor och jacka där någon hade brutit upp mitt lås. (Hade kort + värdehanlingar i väskan som jag tog med in i gymmet). Och personalen gjorde inte speciellt mycket åt saken heller.
Provade 24/7 i Malmö på Värnhem då de hade en gratisvecka och stannade hos en polare över helgen.

Så berätta om vilka erfarenheter ni har haft med gymmen som gör de till bästa + sämsta
Senast redigerad av Zivanbre 2017-08-18 kl. 12:53.
Citera
2017-08-18, 13:07
Medlem
Always Fitness/Fitness24 - dygnet-runt-öppna gymkedjor där vikterna ligger över hela lokalen och ingen verkar bry sig om att plocka efter sig eller torka av bänken. Toaletterna saknar papper och är skitiga, samma sak med duscharna och underhåll och lagning på maskinerna tar lång tid. Jag skulle inte rekommendera dessa kedjor alls.
Tränar idag på SATS via jobbet och betalar 96 kr i månaden via förmåner och friskvårdsbidrag och är hur nöjd som helst.
Citera
2017-08-18, 14:24
Medlem
Zivanbres avatar
Samma här, betalar 40kr / mån för ett kort hos SATS via friskvårdsbidrag. Tar SATS framför 24/7 Fitness alla dagar i veckan!
Citat:
Ursprungligen postat av Aryan80
Always Fitness/Fitness24 - dygnet-runt-öppna gymkedjor där vikterna ligger över hela lokalen och ingen verkar bry sig om att plocka efter sig eller torka av bänken. Toaletterna saknar papper och är skitiga, samma sak med duscharna och underhåll och lagning på maskinerna tar lång tid. Jag skulle inte rekommendera dessa kedjor alls.
Tränar idag på SATS via jobbet och betalar 96 kr i månaden via förmåner och friskvårdsbidrag och är hur nöjd som helst.
Citera
2017-08-18, 16:37
Medlem
Kanske är lite OT men vilket är Sveriges mest friidrottinriktade gym?
Citera
2017-08-21, 10:36
Medlem
Phil.Hs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stagflation
Kanske är lite OT men vilket är Sveriges mest friidrottinriktade gym?
Bosön skulle jag gissa.
Citera
2017-08-21, 10:50
Medlem
Jag tycker man kan jämföra synen på gym med flyg= man får vad man betalar för i stort sett och folks preferenser är avgörande.

Det finns dom som utan problem kan härda ut ett par timmar på Ryan Air eller Norweigan, eftersom i slutändan är destinationen densamma som med SAS eller KLM. Precis som med gym alltså. Dom som inte kunde bry sig mindre om allt runtomkring, huvudsaken är att dom når sin slutdestination - och det är destination dit alla vill nå och dit alla kommer så småningom, oavsett gym. Och så finns det dom som har råd och gillar guldkant. Jag har tränat både på lyxigare gym och på sunkiga gym och har väl inget emot det senae, även om jag gladeligen betalar ett par extra hundralappar i månaden för det förstnämnda.

24/7 är ett lågbudgetgym. Låga priser drar mycket folk och det drar även ett visst klientel. Bristen på personal samt bristen på allmän hyfs hos klientelet gör att vikter ligger utspridda, stökigt osv. Detta stök generera känslan av att om ingen annan bryr sig, så varför ska jag bry mig? Och så fortsätter det i en ond cirkel där miljön påverkar individen. Jag har aldrig upplevt det som ruffigt eller stökigt klientel eller liknande däremot, det är fullt möjligt att träna och precis som alla andra gym har 24/7 sina tider då det är som mest folk på plats.

Gym med höga avgifter ('lyxgym') garanterar i princip en väldigt behaglig miljö. Påkostad materialval/utrustning, fina faciliteter, luftigt, oftast är klientelet välställda och har hyfs, artiga osv.

Så att ge något bra svar på TS fråga går nog inte. Folk kommer stånga sig blodiga av att hävda att allt över 300kr i månaden är bortkastade pengar på gym. Medan andra aldrig skulle sätta sin fot på 24/7.
Senast redigerad av mushymushy 2017-08-21 kl. 10:54.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in