2017-08-18, 13:46
Medlem
MeMajks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fasligt
Har de verkligen tillstånd för detta? För alla som inte gillar afghanrap blir det MYCKET störande.
Man kan väl springa förbi snabbt som fan och ropa BOMB BOMB i tron om att någon har en bomb alltså jag tänker på Leif Panduros bok Skit i traditionerna, där betydelsen en riktig bomb är en stor fet cigarr, OM nu farbror blå mot förmodan skulle tro någon annat alltså
Citera
2017-08-18, 13:49
Medlem
Mullrets avatar
Om det nu är så att man mördas så snart man klivit av planet så känns det märkligt att det går flyg varenda dag till Kabul.

http://www.seat24.se/valj-ditt-flyg-alternativ

Totalt inklusive skatter & avgifter: 5 138 SEK varav skatter & avgifter: 1 358 SEK Priset gäller vid betalning via internetbank. Gäller ej resor med lågprisflyg. (Ordinarie pris 5 287 SEK)

En anledning avfärda deras gnäll med fakta. Säkerhetsläget i Kabul känns helt ok.
Citera
2017-08-18, 13:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Provokatör
Det enda dokument med en underskrift som jag läst gäller ett 3*3 meter stort partytält så jag gissar på att även detta evenemang kommer att inhysas på samma yta, det finns väl inga måttband i konstaplarnas bilar.

/Provokatör

Någon batikhäxa i Stadshuset och/eller Kulturhuset har väl sagt till polisen - under hand, givetvis - att de här artisterna förväntas ni inte tråka och ställa några frågor till, saken är redan kebab.
Citera
2017-08-18, 13:53
Medlem
Passerade Medborgarplattsen i morse. "Barnen" hade likt små fågelungar kurat ihop sig i regnet. En hjärteknipande syn! Endast två av den hårt politikerstyrda svenska volkspolizei stod på post, dom såg blöta och slokörade ut. I måndags var dom sju, åtta stycken. Dom tänker väl inte lämna "barnen" vind för våg.
Citera
2017-08-18, 13:55
Medlem
MeMajks avatar
Citat:
Nu har vi fått tillstånd att ha ljud i högtalare vissa tider! Vi behöver en bra högtalare som går på batteri plus mikrofon. Finns någon att låna för några veckor fram?

Tack! 🎤
De fick alltså tillstånd för att föra ett jävla oväsen också. Snart har de väl fått bygglov för platsen de ockuperar
Citera
2017-08-18, 13:55
Moderator
intermittentexplosivitets avatar
I morgon är det familjedag med Hammarby på Medborgarplatsen:

http://hammarbyhandboll.se/?p=7648#more-7648

Kan ju bli världens fest, bokstavligen...
Citera
2017-08-18, 14:02
Medlem
Provokatörs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skrattis
Passerade Medborgarplattsen i morse. "Barnen" hade likt små fågelungar kurat ihop sig i regnet. En hjärteknipande syn! Endast två av den hårt politikerstyrda svenska volkspolizei stod på post, dom såg blöta och slokörade ut. I måndags var dom sju, åtta stycken. Dom tänker väl inte lämna "barnen" vind för våg.

Här är en hjärtskärande bild från morgonen: LÄNK

Kom att tänka på denna ramsa som jag tror går ungefär så här:

"Det var kallt, sju mil hem och inga vantar.
Kuken står, sju mil hem och inga slantar."

/Provokatör
Citera
2017-08-18, 14:06
Medlem
MeMajks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av intermittentexplosivitet
I morgon är det familjedag med Hammarby på Medborgarplatsen:

http://hammarbyhandboll.se/?p=7648#more-7648

Kan ju bli världens fest, bokstavligen...

Har farbror blå glömt att man delat ut detta tillstånd tro?
Citera
2017-08-18, 14:07
Medlem
sajebiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skrattis

Kom precis därifrån, nu var de inte många, kanske ett 50-tal. Det är väl det här jävla vädret som sätter käppar i hjulet för deras vi-ger-oss-aldrig-demo.

Och på tal om polisen så var styrkan nu uppe i 6 st. karlar, varav 5 var riktigt saftiga biffar. Var e brudarna kan jag undra, har man månne ingen tilltro till 50 kilos polisfröknar när Sveriges gulligullungar ska beskyddas?
Citera
2017-08-18, 14:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av VoldsamKnarkare
Jag kan tycka att de kan få stanna, men de har ju inte flyktingskäl. Så varför ska de få leva här som flyktingar? Är det vad Kawesa, Ida Östensson och Dinamarca vill?

Jag tror ingen vid sina sinnes fulla bruk har något emot afghanerna. Vi tycker bara att pengar till flyktingar ska gå till flyktingar. Så låt dem stanna, låt de ta lån av nåt slag, studiemedel. Låt de skaffa sig arbete, bostäder. Jag vet att det tar tid så sätt ett slutdatum när bidragsförsörjning slutar. De som inte ordnat sin situation till dess får lämna. Svårare än så är det inte. EU-migranterna får ju lämna landet efter 3 månader. De får inte ett öre av staten, de jobbar inte. De anlägger sina egna läger.

Alla invandrare som inte kommer som flyktingar får ju lösa detta själv. Därför borde afghanerna på trappan betraktas som just sådana. Sverige gjorde fel från första början som släppte in dem, så jag kan tycka att de kan få stanna just för den sakens skull. Det är trots allt inte deras fel. Men de ska i helvete heller leva här som flyktingar när det finns riktiga flyktingar ute i världen.

Ställs dessa krav på dem så tror jag också vi behåller de som faktiskt vill bli en del av detta samhälle.

Men vi får inte ställa krav, vi får inte säga något, vi ska bara lyda dessa unga barn och ge dem allt de pekar på och så får vi hålla käften för annars är vi rasister
Citera
2017-08-18, 14:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LaScala
Kan det bli värre?

Ja, det kan bli värre: att utvisningar stoppas och alla dessa män får amnesti - tyvärr
Senast redigerad av Antidemokretin 2017-08-18 kl. 14:15.
Citera
2017-08-18, 14:37
Medlem
Asklords avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Antidemokretin
Ja, det kan bli värre: att utvisningar stoppas och alla dessa män får amnesti - tyvärr

Ja och i Sverige är det fullt möjligt dessutom. Här i Sverige behöver bara svenskarna följa lagarna. Andra får dispens (om man är blatte.)
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in