Citat:
Ursprungligen postat av
stayloose
Du har helt fel. Aftonbladet, Expressen och SVT har tagit upp "islamistisk terror".
Vart i aftonbladets inslag på nätet om Barcelona dådet hittar du det ?
Jag har med "Sök" letat igenom aftonbladet, Norrköpings tidningar, SVT och TV4 ang dådet i Barcelona och inte lyckats hitta varesig Muslim(skt) Islamistiskt, Islam eller liknande.
Länka gärna.. börjar tro jag är ordblind.
Skall kolla expresssen nu och se om jag hittar något i deras skriverier om Barcelona dådet.
Edit:
Kollade även denna sida
http://www.expressen.se/nyheter/just-nu-bil-har-kort-in-i-folkmassa-i-barcelona/
Hittar du Islam(ism) eller muslim(er) någonstans så länka gärna.. inte ens kommentarerna innehåller de orden.
Det närmsta jag kommer hittills är GP där man skriver att Islamiska staten tagit på sig dådet. Men det räknas knappast då det är ett yttre faktum och enbart en citering av någon annan.
Så detta visar väldigt klart på att Svenska medier är för ett Muslimskt Sverige då man inte vågar diskutera eller kritisera Islam och muslimer. Vill man vara abonnent på en tidning så rekommenderar jag Danska eller Norska online tidningar då det är betydligt mera öppna och professionella. Det vågar att visa polaritet och kritik mot islam vilket Svenska medier aldrig gör. Och varför tar INGA Mainstream media upp Islam och muslimer som är terrorister som just vad de är..