2017-08-17, 23:17
Medlem
Drinkycrows avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snapcount
Det är oklart om detta är GM. FOX har återigen dragit upp att det är möjligt, att det är hans yngre bror "Moussa" (oklar på stavningen). Denne yngre bror påstås ha stulit sin brors (Driss) leg.

Aj surt om det stämmer. Jag hade äldre brors pass i många år men värsta jag gjorde var att köpa ut på bolaget och komma in på barer. Kan förklara varför passet upphittats på platsen, för vem är så dum att man inte slänger det innan man gör dådet?

Jag antar att ha varit värst i min syskonskara bleknar lite i jämförelse
Citera
2017-08-17, 23:18
Medlem
OstermalmWeeknds avatar
En svekfull bror, i varje storstad. Hundra visselblåsare, som släpper hemligheter snabbare än Dominique Strauss-Kahn droppar sina boxers inför rumsstäderskan. Tusen försmådda prinsar, som intrigerar för återvinna tronen.

Det notoriskt opålitliga TV4 rapporterar ikväll att MGM lämnat sitt pass, sitt passport, i det misstänkta fordonet när avvek ifrån platsen.

Enligt den opålitliga nyhetsrapporteringen under de senaste åren så har utan undantag samtliga MGM vid dåden i Bryssel, i Paris, i Berlin, i Nice, i Stockholm, lämnat sitt pass eller sitt körkort i bilen de misstänks ha använt. Media brukar uttrycka det som att MGM "glömt" sitt pass i bilen. Varje gång.

Här är en gravad hund.
Citera
2017-08-17, 23:21
Medlem
Drinkycrows avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cating
Tydligen bor den äldre brodern i Marseille men den yngre bor i.... japp -Barcelona

Ojoj då kanske jag såg dem gå in i hans lägenhet. Om den låg på carrer Hospital. De var inne i ett trapphus där med dragna vapen. Tänkte det kunde vara GM eller relaterad adress men hörde han var utomsocknes.
Citera
2017-08-17, 23:22
Medlem
crillecrilles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VitruvianskeMannen
Det är viktigt att detta dokumenteras, för att öppna ögon på den västerländska befolkningen. Filmaren är lite som en krigskorrespondent.

På filmen har de allra flesta skadade redan hjälp, och andra skadade får det säkerligen inom några sekunder. Så det är faktiskt viktigare att en person istället filmar, kan jag tycka.
Håller med. Det är riktigt jobbigt att se men detta är verkligheten och någon måste ju dokumentera den. Jag rekommenderar alla som tar beslutet att titta på klippen att göra så utan ljudet på. Då blir man inte lika transporterad till händelsen.

Intressant med huset som exploderade. Fy fan om de hade haft en bomb i bilen också.
Citera
2017-08-17, 23:25
Medlem
Verkar som att händelsen där polisen skadades och en person sköts ihjäl var en separat händelse,ses ingen koppling i nuläget.
Citera
2017-08-17, 23:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Drinkycrow
Aj surt om det stämmer. Jag hade äldre brors pass i många år men värsta jag gjorde var att köpa ut på bolaget och komma in på barer. Kan förklara varför passet upphittats på platsen, för vem är så dum att man inte slänger det innan man gör dådet?

Jag antar att ha varit värst i min syskonskara bleknar lite i jämförelse
De lämnar alltid kvar sina ID:n. Tror det är för att deras identitet ska bli känd. Gissar på att det sig om någon form av belöning till deras nårstående(?)

Eller också för att motivet ska bli känt
Senast redigerad av A-Z.a-z.0-9 2017-08-17 kl. 23:28.
Citera
2017-08-17, 23:27
Medlem
Polisen bekräftar 2 gripna, en i Alcanar och en i Ripoll. Men ingen av dom gripna är föraren av bilen.
Därtill 1 person som dött vid poliskontrollen, ska ha koppling till attentatet.

Confirma que hay dos personas detenidas relacionadas "directamente" con el atentado aunque ninguno sería el conductor de la furgoneta. Una ha sido arrestada en Alcanar y la otra en Ripoll. Informa de que el hombre abatido que ha fallecido tras saltarse un control en Diagonal es una persona con nacionalidad española que en principio no tendría ninguna vinculación con el atentado.

Står också att "föraren har flytt" men jag vet inte om det menas att föraren som kört ihjäl folk är på fri fot.
Citera
2017-08-17, 23:28
Medlem
Drinkycrows avatar
Citat:
Ursprungligen postat av A-Z.a-z.0-9
De lämnar alltid kvar sina pass. Tror det är för att deras identitet ska bli känd. Gissar på att det sig om någon form av belöning till deras nårstående(?)

Jag tänker identiteten upptäcks oavsett och att det köper tid för folk med länkar till dig om din identitet inte omedelbart känd, ännu bättre om din nationalitet inte är känd. Men ja de här gossarna är ju inte de skarpaste heller.
Citera
2017-08-17, 23:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cornelia92
Polisen bekräftar 2 gripna, en i Alcanar och en i Ripoll. Men ingen av dom gripna är föraren av bilen.
Därtill 1 person som dött vid poliskontrollen, ska ha koppling till attentatet.

Confirma que hay dos personas detenidas relacionadas "directamente" con el atentado aunque ninguno sería el conductor de la furgoneta. Una ha sido arrestada en Alcanar y la otra en Ripoll. Informa de que el hombre abatido que ha fallecido tras saltarse un control en Diagonal es una persona con nacionalidad española que en principio no tendría ninguna vinculación con el atentado.

Står också att "föraren har flytt" men jag vet inte om det menas att föraren som kört ihjäl folk är på fri fot.

Nej,enligt svt finns det i nuläget inga kända kopplingar med polisen som blev skadad och bilattacken .
Citera
2017-08-17, 23:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Drinkycrow
Jag tänker identiteten upptäcks oavsett och att det köper tid för folk med länkar till dig om din identitet inte omedelbart känd, ännu bättre om din nationalitet inte är känd. Men ja de här gossarna är ju inte de skarpaste heller.
Ja, Jag är inte helt säker på orsaken. Jag ställde samma fråga under de tidigare terrordåden. De lämnade sina identitetshandlingar på brottsplatsen då med. Det verkar dock vara medvetet

Frågan har ställts t.ex här (med olika teorier utöver de jag gissade på)
https://www.quora.com/Why-did-the-terrorists-leave-their-passports-behind-outside-the-Paris-Bataclan-concert-hall

https://whowhatwhy.org/2016/12/21/berlin-truck-terror-suspect-curious-matter-id-papers-left-behind/

https://www.quora.com/Why-do-terrorists-carry-passports-with-them-when-they-commit-an-attack-9-11-and-Paris-killers-had-pa ssports-with-them

https://www.google.se/amp/s/amp.reddit.com/r/conspiracy/comments/3szcou/if_they_wanted_to_take_credit_by_leaving_their/

http://www.globalresearch.ca/manchester-berlin-paris-nice-london-new-york-passports-and-ids-mysteriously-discovered-in-the-wake-o f-terror-attacks/5592063
Senast redigerad av A-Z.a-z.0-9 2017-08-17 kl. 23:52.
Citera
2017-08-17, 23:35
Medlem
Drinkycrows avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pederN
Verkar som att händelsen där polisen skadades och en person sköts ihjäl var en separat händelse,ses ingen koppling i nuläget.

Jag tänkte redan tidigt att det kunde varit någon i drogvärlden med vapen och droger i bilen som fuckar ur i en poliskontroll, möjligen en extra poliskontroll just pga terrorattacken. Jag menar hade de kilovis kola där bak och ser värsta kontrollen... Kan vara helt orelaterat faktiskt.
Citera
2017-08-17, 23:40
Medlem
Snapcounts avatar
En till bostadsexplosion !

Och tydligen bekräftat att chauffören till "vanen" som körde, är på fri fot...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in