2017-08-17, 21:41
Medlem
Nån som hittar Donnabello s inlägg från igår när det blev lite action i tråden ?
Citera
2017-08-17, 21:46
Medlem
Moon The Loons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ugglan.
Min fetning: Jag och Prinzezzan PM:ar ytterst sporadiskt! I det här fallet var det jag som PM:ade Prinzezzan för att fråga lite mer ingående om "tyngden" i uppgifterna som Prinzezzan lade ut i tråden om att KM ska ha varit med i bilen till förfesten i Töreboda. I det inlägget i tråden från Prinzezzan var hon/han tillräckligt tydlig för att ni andra borde ha kunnat förlita er på det som Prinzezzan skrev.

Mitt inlägg var mer en generell reflektion över att matigare information ofta skickas via PM och når aldrig tråden vilket gör informationen mer osäker, ofta kanske helt i onödan. Just informationen om vilka som var med i bilen till Töreboda håller jag med om är bland de bättre men det kokas ändå ner till detta:

Citat:
Ursprungligen postat av Prinzezzan
Jag har nu i kväll fått uppgiften att KM ska ha varit med i bilen till Pernillas inflyttningsfest. Det ska alltså ha varit KB (som körde), Helena, Ulrika, Kl*s och ev. en femte person. Personen som berättade detta för mig kommer inte ihåg om KM var med på festen eller ej.

Det bästa med det där inlägget är sista meningen. Där avslöjar Prinzezzan (omedvetet eller ej) att informationen är från en förstahandskälla.

Men du skriver ju faktiskt själv att du ville ha mer "tyngd" i informationen. Och det verkar ju som att du också fått just mer tyngd vilket ytterligare övertygar dig i att infon är korrekt. Prinzezzan verkar heller inte ha några problem med att förmedla en anonym användare på internet denna information vilket betyder att den inte kan vara så värst känslig.
Om så är fallet så ut med det i tråden så vi andra också kan bli mer övertygade.
Citera
2017-08-17, 21:58
Medlem
Ugglan.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moon The Loon
Mitt inlägg var mer en generell reflektion över att matigare information ofta skickas via PM och når aldrig tråden vilket gör informationen mer osäker, ofta kanske helt i onödan. Just informationen om vilka som var med i bilen till Töreboda håller jag med om är bland de bättre men det kokas ändå ner till detta:

Det bästa med det där inlägget är sista meningen. Där avslöjar Prinzezzan (omedvetet eller ej) att informationen är från en förstahandskälla.

Men du skriver ju faktiskt själv att du ville ha mer "tyngd" i informationen. Och det verkar ju som att du också fått just mer tyngd vilket ytterligare övertygar dig i att infon är korrekt. Prinzezzan verkar heller inte ha några problem med att förmedla en anonym användare på internet denna information vilket betyder att den inte kan vara så värst känslig.
Om så är fallet så ut med det i tråden så vi andra också kan bli mer övertygade.

Jag fick inte så mycket till svar på det sättet, utan Prinzezzan förklarade kort bara "någon info kom därifrån och någon info därifrån" (min omskrivning!). Jag fick ingen exakt info om källorna så som du kanske tänker dig. Jag vill inte gå in i detalj på vad jag frågade och hur Prinzezzan svarade, men jag kan lova att det var inte så mycket mer än vad som framgår ovan. Och garanterat att du och andra inte har missat något.

Och angående den sista meningen "(Det bästa med det där inlägget är sista meningen. Där avslöjar Prinzezzan (omedvetet eller ej) att informationen är från en förstahandskälla.)": Du ser: Om man läser inläggen noga så står det många gånger ganska mycket! Men detta är ju alltför ofta ett stort problem: Folk läser lite för fort och kanske lite slarvigt.
Senast redigerad av Ugglan. 2017-08-17 kl. 22:14.
Citera
2017-08-17, 22:07
Medlem
VelePetters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Prinzezzan
Jag har nu i kväll fått uppgiften att KM ska ha varit med i bilen till Pernillas inflyttningsfest. Det ska alltså ha varit KB (som körde), Helena, Ulrika, Kl*s och ev. en femte person. Personen som berättade detta för mig kommer inte ihåg om KM var med på festen eller ej.

Vad kommer denna uppgiftslämnaren ihåg att KM hade på sig för kläder vid denna resa till Töreboda ?
Vet att jag tjatar om denna infon, men en helt klart avgörande sak för att jag ska tro mer eller mindre på KM som "mannen med pilotglasögon"
Citera
2017-08-17, 22:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Purrloin
Vilka år var det hon gick där?
Var U.A möjligtvis lärare där under samma period?

Har också sett henne i social på bild. Möjligen gick hon ngt efteråt. UA jobbade bara på högelid, inte vadsbo såvitt jag vet (ej helt 100).
Senast redigerad av lubbe75 2017-08-17 kl. 22:15.
Citera
2017-08-17, 22:23
Medlem
Jag fattar inte varför twiggy kommer med uppgifter som är uppenbarligen helt fel? Jag menar, att kolla vilken skola och linje HA gick är ju ingen "rocket science" att kolla upp så det är ju totalt meningslöst att ljuga om.

Twiggy, du borde kanske kolla dina källor lite noggrannare? Just nu är det svårt att ta något du säger på allvar, sorry.
Citera
2017-08-17, 23:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FedupFlorence
Sveriges radios dokumentärserie är upprinnelsen till spekulationerna idag. Två reportrar i ljud med ett team av medarbetare har även i efterspelet fortsatt att säkra den information som delgivits allmänheten.

P.W har efter dokumentärerna i veckor svarat på allmänhetens frågor och även dementerat förslag på den anhållne i enskilda mail.

Det är ingen normal uppföjning med allmänheten. Jag kan inte se det som annat än att PW vill få oss att förstå vem som har varit häktad. Den sedan uteblivna dementin torde annars ha innehållit ett förklarande till "du får inget svar på din fråga".

Jag ser det som att hon berättar för att hon vill, på det sätt hon kan.

Jo, så kan det vara....hoppas inte...och jag tror inte det..
För mej blir det kluvet och jag blir då mer ifrågasättande. Det hela blir mindre trovärdigt och ostabilt och mer på lekmanna nivå.
Vore bättre att PW agerade helt som vittne och privat person vid anhållande av pilot isfl.
Samtidigt tror jag inte gemene man grottar in sej på fallet som vi här. Där av våra nyanserade tolkningar på både gott och ont....Andra reflekterar säkert inte på saker som vi uppmärksammar i tex radio serien.
Skulle det vara så att hon medvetet på ett kryptiskt sätt vill få insatta att förstå vem....då är det bara att beklaga
Citera
2017-08-18, 00:08
Medlem
rattugglans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Purrloin
Vilka år var det hon gick där?
Var U.A möjligtvis lärare där under samma period?
86/87 och 87/88.
Citera
2017-08-18, 01:35
Medlem
Donnabella6s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moon The Loon
Du skriver att "Tills motsatsen kan bevisas gäller Prinzezzans uppgifter", för vem? dig, Prinzenzzan och de andra som får ta del av bakrundsinfo i PM vi andra ej har möjlighet att värdera.
Dessa PM med mer detaljerad information i är vad som behöver komma ut i tråden för att man överhuvudtaget ska kunna värdera uppgifterna som trovärdiga, inte att du skriver "från säker källa"

Jag känner inte dig utan för mig är du bara en anonym postare på nätet. Av naturliga skäl litar jag då endast på min egna slutledningsförmåga och det tror jag samtliga postare som ej får ta del av all info kan skriva under på.

Jag är helt med på att PM kan skickas om det röjer ens egna identitet eller ens källas dito. Samtidigt kan jag tycka att det är märkligt att man skickar iväg en sådan information till ett antal anonyma postare på nätet. Den enda slutsatsen jag kan dra utav det är att informationen inte var särskilt känslig, man är oförsiktig eller så är man rent av korkad.

Alternativet kanske kan vara att någon slags PM grupp bildas med de 15/20 mest aktiva postarna här i tråden.
För som det är nu håller inte. Vi kan inte ha en metadiskussion på ett antal sidor varje dag efter att någon postaren tagit del av information bakom kulisserna.

WORD!
Tikomon skrev ett liknande för någon vecka sedan som oxå var mkt bra!
Läs detta igen(ovanför av Moon the Loon)och begrunda.
Citera
2017-08-18, 09:45
Medlem
Grandpas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av exsist
.......
Vore bättre att PW agerade helt som vittne och privat person vid anhållande av pilot isfl.
.....
Då hade det väl inte blivit något radioprogram?
Citera
2017-08-18, 10:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Grandpa

Varför inte? Bara att ändra rollbesättningen, källorna blir de samma.
Det jag ville belysa i föregående inlägg var hennes misstag i påståendet att pilot inte är nämnd i social media. Samt fortsätta att besvara via mail, agerandet liknar mer att vara från en privat person än en reporter.
Citera
2017-08-18, 10:43
Medlem
Grandpas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grandpa

Citat:
Ursprungligen postat av exsist
Varför inte? Bara att ändra rollbesättningen, källorna blir de samma.
Det jag ville belysa i föregående inlägg var hennes misstag i påståendet att pilot inte är nämnd i social media. Samt fortsätta att besvara via mail, agerandet liknar mer att vara från en privat person än en reporter.
Jo, det kunde hon kanske, men jag tror inte att hon prioriterar flashback före sitt jobb.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in