Citat:
Ursprungligen postat av
Ugglan.
Min fetning: Jag och Prinzezzan PM:ar ytterst sporadiskt! I det här fallet var det jag som PM:ade Prinzezzan för att fråga lite mer ingående om "tyngden" i uppgifterna som Prinzezzan lade ut i tråden om att KM ska ha varit med i bilen till förfesten i Töreboda. I det inlägget i tråden från Prinzezzan var hon/han tillräckligt tydlig för att ni andra borde ha kunnat förlita er på det som Prinzezzan skrev.
Mitt inlägg var mer en generell reflektion över att matigare information ofta skickas via PM och når aldrig tråden vilket gör informationen mer osäker, ofta kanske helt i onödan. Just informationen om vilka som var med i bilen till Töreboda håller jag med om är bland de bättre men det kokas ändå ner till detta:
Citat:
Ursprungligen postat av
Prinzezzan
Jag har nu i kväll fått uppgiften att KM ska ha varit med i bilen till Pernillas inflyttningsfest. Det ska alltså ha varit KB (som körde), Helena, Ulrika, Kl*s och ev. en femte person. Personen som berättade detta för mig kommer inte ihåg om KM var med på festen eller ej.
Det bästa med det där inlägget är sista meningen. Där avslöjar Prinzezzan (omedvetet eller ej) att informationen är från en förstahandskälla.
Men du skriver ju faktiskt själv att du ville ha mer "tyngd" i informationen. Och det verkar ju som att du också fått just mer tyngd vilket ytterligare övertygar dig i att infon är korrekt. Prinzezzan verkar heller inte ha några problem med att förmedla en anonym användare på internet denna information vilket betyder att den inte kan vara så värst känslig.
Om så är fallet så ut med det i tråden så vi andra också kan bli mer övertygade.