2017-08-17, 17:53
Medlem
Gusselbys avatar
En del här är ju öppna med att de är från Mariestad, skulle någon vilja berätta om det pratas mycket om det här och vad sägs i så fall? Hur välkänt är det att det är KM som nyligen har suttit i förhör? Hur är reaktionerna?

Av vad jag har kunnat se så har det nu gått nästan en månad sedan KMs namn dök upp här.första gången. Det skulle vara intressant att höra om han jobbar på som vanligt och allmänt hur han beter sig. Någon av alla som häckar här på FB borde ha stött på honom eller hört nåt.
Citera
2017-08-17, 18:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Moon The Loon
Du skriver att "Tills motsatsen kan bevisas gäller Prinzezzans uppgifter", för vem? dig, Prinzenzzan och de andra som får ta del av bakrundsinfo i PM vi andra ej har möjlighet att värdera.
Dessa PM med mer detaljerad information i är vad som behöver komma ut i tråden för att man överhuvudtaget ska kunna värdera uppgifterna som trovärdiga, inte att du skriver "från säker källa"

Jag känner inte dig utan för mig är du bara en anonym postare på nätet. Av naturliga skäl litar jag då endast på min egna slutledningsförmåga och det tror jag samtliga postare som ej får ta del av all info kan skriva under på.

Jag är helt med på att PM kan skickas om det röjer ens egna identitet eller ens källas dito. Samtidigt kan jag tycka att det är märkligt att man skickar iväg en sådan information till ett antal anonyma postare på nätet. Den enda slutsatsen jag kan dra utav det är att informationen inte var särskilt känslig, man är oförsiktig eller så är man rent av korkad.

Alternativet kanske kan vara att någon slags PM grupp bildas med de 15/20 mest aktiva postarna här i tråden.
För som det är nu håller inte. Vi kan inte ha en metadiskussion på ett antal sidor varje dag efter att någon postaren tagit del av information bakom kulisserna.

Mkt bra skrivet.
Detta är ju ett faktum som vissa har lite svårt att ta till sig vad det verkar tyvärr.

Istället blir det mothugg med att man "försvarar" någon när man egentligen bara ifrågasätter "tyngden av informationen...

Jag håller oxo med om att Lubbe75 lista pekar åt KM på många punkter förutsatt att dessa uppgifter stämmet men det är inte många av dessa punkter som verkligen är styrkta tyvärr. Och så kommer det ju tyvärr fortsätta vara så länge ingen avslöjar mer än just "kommer från säker källa" eller att det kommer ut i media.
Citera
2017-08-17, 18:53
Medlem
FedupFlorences avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Freija21
Först och främst varför vill du veta det? Hjälper det dig?

Och jag tänker inte svara på den frågan.
Jag har förmodligen sagt för mycket redan!

Har jag något mer att komma med när det gäller KM så skriver jag gärna! Men jag tror att det finns folk som antingen har känt honom eller känner honom som kan ge mer information.
.....

Eftersom jag bara kan läsa det skrivna ordet här är all information svår att värdera. En hänvisning till var man själv står i informationskedjan är intressant för andra.
Min andra fråga var onödig av mig, den förstår jag att du inte vill svara på.
Citera
2017-08-17, 19:12
Medlem
Twiggygirls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Twiggygirl
Som svar på frågan varför K.M är otänkbar som pilot: DÄRFÖR ATT FREIJA21 ÄR ETT TROLL. Det har hon bevisat ett antal gånger. Hela utpekandet av Klas, kommer från detta troll. Varför i hela friden sväljer ni allt från denne person?

Jag försökte hitta ugglans inlägg som jag citerade igår. Där han ifrågasätter Freija21. Jag hittar det inte... Borttaget? Tänkte citera det igen. men det får duga såhär. Freija är inte trovärdig. Hon har velat om både det ena och det andra. När man kommer på sånt, är personen inte seriös i mina ögon. Vet inte varför ni diskuterar Helenas gymnasietid? Hon gick lantbruksgymnasiet. Hon ville arbeta med djur. Jag antar att det var Sötåsen. Närmaste från Mariestad sett. Jag kan ha missat att nån skrivit det tidigare, men jag har kollat bakåt iaf. Det pratas bara om vård eller sociala linjer.
Citera
2017-08-17, 19:50
Medlem
En fråga till Freija21:

Du hade ju några kompisar som var på Stadt den aktuella kvällen.
Har du pratat med nån av dom nu efter att KM är aktuell?
Jag tänkte ifall nån kommer ihåg att dom såg honom där inne.
Citera
2017-08-17, 19:53
Medlem
Twiggygirls avatar
Flaggan i topp igen ser jag, efter att det varit moloket sen slutet på Juli. Måste kännas skönt att ha vunnit en rond till. Tänk vad mycket man kan utläsa bara genom att följa någons facebook.
Citera
2017-08-17, 20:04
Medlem
Citat:
Flaggan i topp igen ser jag, efter att det varit moloket sen slutet på Juli. Måste kännas skönt att ha vunnit en rond till. Tänk vad mycket man kan utläsa bara genom att följa någons facebook.
Vem pratar du om nu?
Citera
2017-08-17, 20:58
Medlem
rattugglans avatar
Citat:
Jag försökte hitta ugglans inlägg som jag citerade igår. Där han ifrågasätter Freija21. Jag hittar det inte... Borttaget? Tänkte citera det igen. men det får duga såhär. Freija är inte trovärdig. Hon har velat om både det ena och det andra. När man kommer på sånt, är personen inte seriös i mina ögon. Vet inte varför ni diskuterar Helenas gymnasietid? Hon gick lantbruksgymnasiet. Hon ville arbeta med djur. Jag antar att det var Sötåsen. Närmaste från Mariestad sett. Jag kan ha missat att nån skrivit det tidigare, men jag har kollat bakåt iaf. Det pratas bara om vård eller sociala linjer.
Helena gick 2-årig Social på Vadsbogymnasiet punkt slut. Tvingas jag fota av katalogerna och krångla eller ger du upp?
Citera
2017-08-17, 21:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rattugglan
Helena gick 2-årig Social på Vadsbogymnasiet punkt slut. Tvingas jag fota av katalogerna och krångla eller ger du upp?
Vilka år var det hon gick där?
Var U.A möjligtvis lärare där under samma period?
Citera
2017-08-17, 21:04
Medlem
FedupFlorences avatar
Citat:
Ursprungligen postat av exsist
Det var ett oprofessionellt beslut från början att påstå att pilot inte varit nämnd någonstans på social media. Kanske så enkelt att hon ville göra om, göra rätt. Att KM blev nämnd då och betydelsen av det är våran egenskapade återkoppling?

Av vilken anledning yttrade hon att pilot inte var nämnd?
Var det viktigt att inte någon av de frekvent nämna skulle bli utpekad?
Mariestad är liten, kretsen är tight.
Skickligt att de inte kommit fram.....

Att inte BW nämns och hans sista samtal med H är förvånande, även när han inte är pilot. Ska man leta konstigheter finns det mer att finna, utan att fylla i.

Sveriges radios dokumentärserie är upprinnelsen till spekulationerna idag. Två reportrar i ljud med ett team av medarbetare har även i efterspelet fortsatt att säkra den information som delgivits allmänheten.

P.W har efter dokumentärerna i veckor svarat på allmänhetens frågor och även dementerat förslag på den anhållne i enskilda mail.

Det är ingen normal uppföjning med allmänheten. Jag kan inte se det som annat än att PW vill få oss att förstå vem som har varit häktad. Den sedan uteblivna dementin torde annars ha innehållit ett förklarande till "du får inget svar på din fråga".

Jag ser det som att hon berättar för att hon vill, på det sätt hon kan.
Citera
2017-08-17, 21:12
Medlem
Ugglan.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rattugglan

Helt riktigt, rattugglan. Twiggygirl försöker med desinformation. Desperat agerande, får man förmoda. Helena gick 2-årig social linje på Vadsbogymnasiet!
Citera
2017-08-17, 21:28
Medlem
Ugglan.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FedupFlorence
Sveriges radios dokumentärserie är upprinnelsen till spekulationerna idag. Två reportrar i ljud med ett team av medarbetare har även i efterspelet fortsatt att säkra den information som delgivits allmänheten.

P.W har efter dokumentärerna i veckor svarat på allmänhetens frågor och även dementerat förslag på den anhållne i enskilda mail.

Det är ingen normal uppföjning med allmänheten. Jag kan inte se det som annat än att PW vill få oss att förstå vem som har varit häktad. Den sedan uteblivna dementin torde annars ha innehållit ett förklarande till "du får inget svar på din fråga".

Bra analys.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in