2017-08-17, 21:31
Medlem
filmfreaks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Drinkycrow
Jag tänkte faktiskt på det, gick förbi aggressiva civilpoliser(eller anti-terror eller vad vet jag) en med vapen draget. Vanliga kläder, pistol och skyddsväst. Kan ju skrämma livet ur någon egentligen.

De skrek på folk att backa och grejer och en stod med draget vapen inne i ett trapphus. Kändes rätt olustigt faktiskt.
Tyvärr kan konsekvensen bli, om några fler attacker sker, att poliser eller militär blir attackerade av rädda medborgare som misstar dem för terrorister.
Citera
2017-08-17, 21:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Olepeter
har du hittat något intressant. Hans familj kanske är minst lika radikal!

Inte än, ingen av de är radikala. Dvs läsa koranen, be osv. Många av dessa terrorister tar droger och dricker alkohol!
Citera
Medlem
RCI856645964s avatar
Nu rapporterar SVT:

Live: IS tar på sig attacken – två gripna
Myndigheter bekräftar 12 döda i terrordådet i Barcelona
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JaBaDaBaDoo
IS hade ju också tagit på sig dådet, men det visste ju alla redan..

Enligt El Mundo så är ju ytterligare 15 väldigt allvarligt skadade.

*15 av de 80 är allvarligt skadade vad jag kunde se via samma medie
Citera
2017-08-17, 21:33
Medlem
Man blir inte förvånad att IS ligger bakom attentatet, sleeper cells har aktiverats runt om kring i Europa!
Citera
2017-08-17, 21:33
Medlem
siljaeuropa94s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KommissarieAbbe
2 gripna, en skjuten! Det här verkar röra sig om en grupp som har planerat detta!
Sånt diskuteras på moskeer hela tiden
Citera
2017-08-17, 21:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KommissarieAbbe
Jag håller nu på att gå igenom hans familj och släkt med samma efternan, Oukabir!

Försöker hitta några namn, kan du säga några?
Citera
2017-08-17, 21:34
Medlem
Tycker den videon är äcklig där man i slutet ser en bebis eller ett litet barn som läggs ned vid en vuxen kropp, båda döda? Antar det redan diskuterats..
Citera
2017-08-17, 21:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av filmfreak
Tyvärr kan konsekvensen bli, om några fler attacker sker, att poliser eller militär blir attackerade av rädda medborgare som misstar dem för terrorister.

Fram tills dess att ETA la ner sin väpnade kamp stod det k-pist beväpnade Guardia Civil i vaje gathörn i Spanien. Dom var över allt, militärpoliser syntes i varje korsning snart sagt.
Citera
2017-08-17, 21:36
Medlem
Snapcounts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fittslem
Flera nyhetsmedier (SVT, Expressen) rapporterar nu att IS har tagit på sig dådet.
Vem kunde i sin vildaste fantasi tro nått sådant? Tur att SVT var så avhållsamma med att gå ut med annat än att det "möjligen är en terrorattack".

Kommer ju en punkt där även "Fake-news" ger upp...(för denna kväll skall sägas)

Imorgon har man letat reda på någon Iman, rädda muslimer och "resten utav cirkusen".., detta är väl insmort. Det är samma sak varje gång !

Hur är det annars, har det framkommit något vad Spanska politiker har att säga om denna terrorattack ?
-Någon där som vill "dra till tumskruvarna" ?
Citera
2017-08-17, 21:37
Medlem
Drinkycrows avatar
Citat:
Ursprungligen postat av filmfreak

Fast rädda medborgare går väl inte till attack mot välbyggda beväpnade män? Finns det något dokumenterat fall där sånt har hänt? De brukar ju inte gå på terroristerna heller. Jag fattar ju direkt det är poliser dock. En terrorist kan ju fixa uniform också, om det skulle vara så.
Citera
2017-08-17, 21:39
Medlem
JaBaDaBaDoos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BnH
*15 av de 80 är allvarligt skadade vad jag kunde se via samma medie

Tack, det har ändrat detta nu till allvarligt, men 90 har nu kommit upp istället där.

Citat:
Ha cifrado las víctimas del atentado en "más de 90, con 12 muertos y 15 de los heridos muy graves"

källa El Mundo.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in